Ludziska! Obejrzyjcie 'Ediego'

1. Data: 2003-02-15 21:22:50

Temat: Re: Ludziska! Obejrzyjcie 'Ediego'
Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze w news:b2mahv$lhq$1@news.onet.pl

> Czy wierzysz np ze ludzie z rodziny takiego kogos
> bez waznych_przyczyn nie robia nic aby jego zycie
> nie przypominalo zwierzecej wegetacji?

Wierzę.
I to też zależy, co uznasz za ważną przyczynę. Znajomą rodzina
wyrzuciła z domu _tylko_dlatego_, że była osobą niepełnosprawną.
Ojciec połamał jej kule, a matka wyrzucała jej rzeczy przez okno
(a to nie odosobniony przypadek). Niepełnosprawność i zależność
od innych to z pewnością ważna przyczyna, ale czy upoważniająca
do wyrzucenia z domu i traktowania jak zwierzę?

Nie wiem, dlaczego rodziny tych bezdomnych im nie pomagają. Wiem,
że na pewno w iluś tam przpadkach (może w większości?) bezdomni
sami są temu winni. Ale wstrzymam się od wniosków. Zbyt dużo już
widziałam...

> (przeciez zawsze
> ma sie jakichs wciaz zyjacych krewnych, ew. przyjaciol...).

Nie zawsze ci przyjaciele mogą pomóc - fizycznie, materialnie.
Ale to prawda, że _są_. Kiedyś po ich obecności oceniałam wartość
człowieka. Przestałam, kiedy uświadomiłam sobie, że nie wszyscy
tych przyjaciół potrzebują i chcą mieć.

> Czy nie jest norma ze po rozstaniu z partnerem, ktory
> byl dla nas czesto kims niebywale istotnym, bliskim,
> traktujemy go tak jakby umarl?

Albo gorzej. :/

> Milosc, bliskosc? Co to za milosc, co to za bliskosc,
> skoro norma jest ze chodzi tak naprawde tylko o....
> za przeproszeniem: pieprzenie.

Ja nie wiem, czy jest normą.. Bo niby kto ustanawia normy?
Zresztką jakie one mają znaczenie?

--
Pozdrowieństwa,
Daga

1. Data: 2003-02-15 21:23:18

Od: "Elle" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> napisał w wiadomości

> BTW wlasnie zostal obsypany jakimis nagrodami na festiwalu
> w Niemczech.

Bardzo się cieszę, że nie tylko filmy o mordobiciu, z dużą ilością
przewróceń i wybuchów mają szansę na zaistnienie :-)

> A wszystko dlatego ze w tygodniu w chamski, dosc agresywny
> sposob

Ok, ale nie wszyscy kloszardzi tacy są :-)

> Chetnie obejrzalbym ten film. Pytanie tylko: czy jest to historia
> oddajaca pewna otaczajaca nas rzeczywistosc, czy raczej
> wyciskacz lez, oparty na 'dobrym pomysle' i obliczony na
> poklask widowni lubujacej sie w latwym uleganiu iluzji...?

Obejrzyj i oceń sam :-)
Na pewno nie można powiedzieć, że film 'oddaje rzeczywistość', gdyż ukazuje
historię jednego (właściwie dwóch) ludzi, a więc jest to podejście
jednostronne i nieobiektywne i nie można na tej podstawie wysnuwać wniosków
o całej społeczności kloszardów.
Natomiast co do 'wyciskania łez' to trudno mi powiedzieć, bo to zależy od
danego odbiorcy, każdy reaguje inaczej - ja na przykład łatwo wzruszam się
na filmach i wiem o sobie, że dość łatwo ulegam manipulacji, jakiej poddaje
się widza.
W każdym razie jest to pięknie opowiedziana i wzruszająca historia o
zupełnie innym świecie, którego nie znamy. Edi, pomimo tego, że nie ma
praktycznie nic, jest chyba jednak szczęśliwym człowiekiem. Dlatego, że
potrafi cieszyć się tym co ma. Tego chyba czesto brakuje 'normalnym'
ludziom, gdyż człowiek ma taką naturę, że chciałby coraz więcej i więcej...
A jak się nie ma kompletnie nic, to zupelnie inne rzeczy stają się ważne.
Tyle :-)
Pozdróweczki :-)
Elle.

1. Data: 2003-02-15 21:26:30

Od: "patrycja" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elle <v...@p...fm>
> Może trochę NTG, ale po części chyba tak - bo jest to film z niesamowitą
> 'głębią psychologiczną' :-)
> Wyszłam z kina tak oszołomiona, ze przez pół godziny slowa nie moglam
> wyksztusić... ryczałam jak bóbr niemal non stop... [ciach]

całkiem bez sensu że wypowiadam się na temat filmu którego jeszcze nie
widziałam /chociaż zgodnie z moim planem to tylko kwestia czasu ;)/ ale tak
myślę, że jeśli nawet to tylko (jak ktoś zauważył) bajka mająca wstrząsnąć
ludźmi- to chyba i tak dobrze bo wywyołuje _ludzkie_ uczucia... a nie
oszukujmy się- jeśli kogoś wzruszy/skłoni do myślenie/obudzi/zmieni/zmusi do
działania/... film o kloszardach,to ten "ktoś" stanie się wrażliwszy
generalnie na zło itp. a nie jedynie na los bezdomnych. tak uważam i uważam
też ze w naszym kraju jest wielki deficyt wrażliwośc ii wielka wielka
potrzeba działania.
to tyle ode mnie
cieplutko
patrycja.

1. Data: 2003-02-15 21:29:16

Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

Daga:
> Zresztką jakie one mają znaczenie?

Alez maja ogromne! :)
To wlasnie w oparciu o nie ksztaltowana jest nasza rzeczywistosc.

Dlatego m.in. nie wierze ze da sie uwolnic polityke od srodowisk
utozsamiajacych sie z rola 'dawcow' norm (w tym zwlaszcza religie).
W kazdym razie, pomimo nieustajacych zapewnien, historia
tego jakos nie ma zamiaru potwierdzic. :)

Czarek

1. Data: 2003-02-15 21:42:09

Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

Daga:
> Wierzę.

A ja nie wierze. :)
W przeciwnym razie musialbym przyjac, ze ludzie to praktycznie
tacy sami lumpiarze jak kloszardzi, ktorym wszystko wisi... itd.

W tym sensie - mam pewne zaufanie do ~slusznosci ludzkich
decyzji... aczkowiek zdecydowanie nie-nieograniczone. ;)

Czarek

1. Data: 2003-02-15 21:44:35

Od: "Elle" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> napisał w wiadomości

> Ja tam nie zaluje kloszardow. Mogliby robic cos pozytecznego
> zamiast lumpowac, gdyby naprawde chcieli.

Tak, ale może niektórzy z nich nie mają w sobie tyle siły, żeby się
podnieść? Może nie widzą sensu życia? Ja myślę, że tacy ludzie są pogrążeni
w ciężkiej depresji.

> Niech zaluja ich ich bliscy.

Myslę, że oni w większosci nie mają nikogo, nie mówiąc już o bliskich...
Popatrz na przykład na Marka Kotańskiego. Pochylił się nad narkomanami,
bezdomnymi. Poświęcil dla nich życie. Wiesz ilu ludzi uratował, ilu dzięki
niemu powróciło do 'normalnego' świata?

> Od kogo sa lepsi? Od tych
> ktorzy zap...ja aby miec na chleb?

Ja tak właśnie zap... ale z drugiej strony mam tą świadomość, że los dał mi
lepszą szansę. Dał mi kochającą rodzinę, możliwości kształcenia, ciekawe
perpektywy. Nie każdy to dostał w prezencie tak jak ja. Kto wie, czy gdybym
tego wszystkiego nie miała na wstępie, czy też nie leżałabym teraz na dworcu
zamiast siedzieć sobie w ciepłym domeczku przed komputerkiem.
Stąd te wszystkie moje dylematy :-)
Pozdrówki :-)
Elle.

1. Data: 2003-02-15 21:57:22

Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

Elle:
> Popatrz na przykład na Marka Kotańskiego....

Nie jestem MK i napewno nie bede, mozesz mi wierzyc. ;)

> ... mam tą świadomość, że los dał mi lepszą szansę.

A skad o tym wiesz?
Jestes pewna?
Myslisz ze to tak wlasnie dziala, ze pewnego ranka okazuje sie,
ze ni z tego ni z owego, bez powodu, bez ostrzezenia, bez n
zmarnowanych i kompletnie zignorowanych szans, prosb, grozb,
ktos zostaje se kloszardem?

> Dał mi kochającą rodzinę, możliwości kształcenia, ciekawe
> perpektywy.

Doprawdy? A Ty jedynie po prostu se to wzielas i teraz cieszysz
sie ze Tobie los dal, a innym nie dal absolutnie_nic?

> Nie każdy to dostał w prezencie tak jak ja.
> Kto wie....

MZ Ty dobrze wiesz, ale zamiast to przyznac wolisz... uwazac
sie za kogos duuuzo_lepszego! :)

> Stąd te wszystkie moje dylematy :-)

Skoro masz taka wyobraznie, to pomysl sobie co (calkowicie
hipotetycznie) musialabys zrobic aby znalezc sie w punkcie
w ktorym okazaloby sie ze oto stalas sie kloszardem.
Wyobraz sobie jak wiele musialabys zrobic i jak 'wczesnie'
musialabys zaczac.

Pozdrawiam,
Czarek

1. Data: 2003-02-15 22:01:42

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze w news:b2mceb$pmd$1@news.onet.pl

> W przeciwnym razie musialbym przyjac, ze ludzie to praktycznie
> tacy sami lumpiarze jak kloszardzi, ktorym wszystko wisi... itd.

Prawda boli, co? :-)
Obyś jej nie doświadczył...

Zresztą myślę sobie, że akurat lumpiarze nie są w stanie nikogo
tak skrzywdzić, skoro nie mają bliskich..

--
Pozdrowieństwa,
Daga

1. Data: 2003-02-15 22:03:07

Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

Daga:
> Prawda boli, co? :-)
> Obyś jej nie doświadczył...

No, teraz to przesadzilas.
Dago. :))

Czarek

1. Data: 2003-02-15 22:13:55

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze w news:b2mdbl$rr2$1@news.onet.pl

> Wyobraz sobie jak wiele musialabys zrobic i jak 'wczesnie'
> musialabys zaczac.

Niewiele wystarczy zrobić, żeby się znaleźć na ulicy bez środków
do życia. Czasami nawet nie trzeba się starać. Ale _faktycznie_
trzeba się napracować, żeby stracić bliskich (czy to rodzinę, czy
przyjaciół)...

--
Pozdrowieństwa,
Daga

gość 20000 :)))
Indywidualista
Psychologiczne aspekty uzależnienia od Internetu
Psychologiczne aspekty uzależnienia od Internetu
melatonina