Strona główna Grupy pl.sci.farmacja MAZOS-PHARM POLAND POLECA

Grupy

Szukaj w grupach

 

MAZOS-PHARM POLAND POLECA

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 1


« poprzedni wątek następny wątek »

1. Data: 2009-02-06 19:23:26

Temat: MAZOS-PHARM POLAND POLECA
Od: MAZOS-PHARM POLAND LIDER FARMACJI <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

3,ciekawostki it +serwisy społecznościowe
1. Firmy mogą bezpłatnie korzystać z pakietów biurowych
2. Użytkownicy Hotmaila narzekają na nowy interfejs
3. Momaila Polska wersja
4.. Utterli - Darmowe grupowe SMSy 5. nadmiar e-maili?

5. nadmiar e-maili?
Firmy mogą bezpłatnie korzystać z pakietów biurowych
l.openoffice.org
* LOTUS SYMPHONY - udostępniony w maju 2008 r. pakiet biurowy koncernu
IBM. Jest polska wersja językowa.
symphony.lotus.com
* 602PC SUITE - pakiet biurowy czeskiej firmy 602Software. Bardzo
podobny do MS Office. Płatne użytkowanie komercyjne.
www.software602.com
* MINIOFFICE - polski pakiet biurowy o niewielkich wymaganiach
sprzętowych i systemowych. Płatne użytkowanie komercyjne.
minioffice.ferro.com.pl
MARIUSZ GAWRYCHOWSKI
m...@i...pl
OPINIA-TOMASZ SŁONIEWSKI analityk IDC Polska
Oferowanie swoich produktów za darmo w wersjach podstawh jest coraz
popularniejszym rozwiązaniem wśród producentów oprogramowania. Taki
model przyjęli m.in. producenci baz danych. Ograniczona wersja
podstawa dostępna jest bez opłat, by zaszczepić w firmach kulturę
oprogramowania oraz przyzwyczaić informatyków do produktu. Z czasem
firmy dokupują bardziej zaawansowane wersje aplikacji - wyposaże w
funkcje, których wersja podstawa nie ma. Tak w przypadku pakietów
biurowych jak i innych systemów, oferta ta skierowana jest z reguły do
małych firm. Dla większych firm cena nie jest tak ważna jak wydajność,
skalowalność czy zapewnienie wsparcia technicznego i serwisu ze strony
producenta lub dystrybutora.
Nowa wersja Hotmaila
W tym tygodniu Microsoft wypuszcza nowa wersję swojej usługi
emailowej, czyli Windows Live Hotmail. Zmiany dotyczą głównie
interfejsu, szybkości oraz zwiększenia pojemności skrzynki. Nowy
interfejs ma być szybszy i bardziej przejrzysty (oby nie oznaczało to
ich wersji Gmaila, jeśli wiecie co mam na myśli), dzięki czemu mamy
być bliżej naszych maili i kontaktów (tak przynajmniej twierdzi
Microsoft).
Chciałam się przyjrzeć tym nowościom, ale niestety na moim koncie nie
są one jeszcze widoczne. Jeśli rzeczywiście wszystko działa szybciej i
jest prostsze to świetnie. Szkoda tylko, że nie używam konta Hotmail
jako głównego (ani nawet pobocznego). Chociaż muszę przyznać, że to
chyba było moje pierwsze konto pocztowego (to, albo Polbox). Niestety
w miarę pojawiania się innych dostawców, oferujących przede wszystkim
więcej miejsca, właściwie bez dłuższego zastanawiania się
zrezygnowałam z Hotmaila. I o ile się orientuję to nie byłam
osamotniona?
Może nie stałoby się to, gdyby Microsoft zdecydował się dobrych kilka
lat temu na zwiększenie pojemności konta. W nowej odsłonie użytkownik
ma dostać tyle pamięci ile będzie potrzebował (z informacji na blogu
RWW możemy się dowiedzieć, że na początek otrzymujemy 5GB pamięci,
które będą zwiększane o 500MB co miesiąc, jeśli tylko przekroczymy
limit). Na stronie opisującej planowane zmiany możemy przeczytać, że
zespół pracuje nad "fantastycznymi udoskonaleniami usługi
Hotmail" (jedną z nich jest właśnie wzrost pojemności). Jak dla mnie
to określanie rosnącej dynamicznie pojemności skrzynki jest dalekie od
"fantastyczności". W końcu na Gmaili mam ponad 7 GB, z czego
wykorzystuję ok 13%, a jest to moja główna skrzynka od ponad dwóch
lat.
Podsumowując zmiany w Hotmailu nie są rewolucyjne, ale chyba potrzebne
i raczej przydatne (szybkość i prostota). Problemem może być niska
dostępność usługi. Podobno już teraz użytkownicy narzekają na nowy
interfejs i chcą, żeby Microsoft powrócił do starego layoutu.
Użytkownicy Hotmaila narzekają na nowy interfejs

Microsoft zmienił interfejs jednej ze swoich najpopularniejszych usług
- skrzynki pocztowej Hotmail. Firma z Redmond chciała przede wszystkim
przyspieszyć działanie swojego serwisu internetowego - i faktycznie,
ładowanie poszczególnych podstron zajmuje mniej czasu niż dotychczas.
Użytkownikom Hotmaila wprowadzone modyfikacje bardzo się jednak nie
spodobały.
Według kontestatorów te zmiany doprowadziły do znacznego spadku
użyteczności całego rozwiązania. W Sieci zaroiło się od negatywnych
komentarzy użytkowników, którzy albo już zmienili dostawcę poczty
elektronicznej, albo zamierzają uczynić to w najbliższym czasie.
Nowy interfejs wprowadzono już kilkadziesiąt dni temu. Ale jeszcze w
ubiegłym tygodniu internauci mogli wybrać, z której wersji chcą
korzystać. W miniony piątek 7 listopada 2008 roku Microsoft
definitywnie pożegnał się ze starym stylem wizualnym i zmusił
użytkowników do korzystania z nowego.Jednocześnie korporacja nie
dostarczyła żadnych statystyk porównujących wyniki "nowego" Hotmaila z
innymi znanymi usługami pocztowymi - jak na przykład Gmailem.
Microsoft już raz został zmuszony przez internautów do usunięcia
wprowadzonych zmian (w 2006 roku). Czyżby teraz sytuacja miała się
powtórzyć?źródło: TheRegister.co.uk
Hotmail nie będzie już dostępny dla użytkowników Outlook Expressa
Microsoft poinformował, że wyłączy dostęp do Hotmaila (drugiej po
Yahoo! najpopularniejszej usługi e-mailowej w USA) użytkownikom
wbudowanego w starsze wersje Windows klienta poczty Outlook Express.
Datą krytyczną jest 30 czerwca 2008 roku.
Te osoby, którym zależy na korzystaniu z Hotmaila przez aplikację
desktopową od Microsoftu, mają alternatywę w postaci oprogramowania
Windows Live Mail. Obsługę Hotmaila zachowa również Microsoft Outlook
- aplikacja wchodząca w skład pakietu Office, przy czym konieczne
będzie zainstalowanie dodatkowego narzędzia Outlook Connector.Scott
Hammer, menedżer ds. poczty e-lektronicznej w Microsofcie, powiedział,
że użytkownicy Hotmaila będą w stanie korzystać na desktopach również
z innych programów pocztowych obsługujących POP3, np. opensource'owego
Thunderbirda. Właściciele komputerów spod znaku jabłka mogą natomiast
pracować z klientem Microsoft Entourage.Powodem zamieszania jest w
istocie decyzja Microsoftu o wycofaniu z użycia protokołu DAV,
wykorzystywanego przez Outlook Expressa do pobierania wiadomości. W
opinii specjalistów z koncernu jest on zbyt powolny podczas pobierania
dużych wiadomości pocztowych, które dziś stały się już normą. Dodajmy,
że Windows Live oferuje swoim użytkownikom pięciogigabajtowe skrzynki
pocztowe za darmo.W miejsce protokołu DAV pojawiła się technologia
DeltaSync, którą wykorzystuje już Windows Live Mail. DeltaSync jest o
wiele szybsza od swojego poprzednika, ponieważ pobiera tylko nowe lub
zmodyfikowane wiadomości. Microsoft nie zdecydował się na jej
wprowadzenie do Outlook Expressa, promując w ten sposób nową
aplikację.źródło: Computerworld.com

Opublikowane 6 kwietnia 2008, godz. 16:00 przez Paweł Cebula
Polscy użytkownicy mogą już odbierać i wysyłać zoptymalizowane emaile
napotrzeby telefonów komórkowych poprzez bezpłatną usługę Momail.
Jejuruchomienie zajmuje zaledwie kilka minut ? bez potrzeby
instalowania wtelefonie jakiegokolwiek oprogramowania. Z Momaila mogą
korzystać użytkownicyponad tysiąca dostępnych na rynku modeli
telefonów komórkowych. Polska wersja serwisu należydo pierwszych
wersji językowych ? po szwedzkiej i angielskiej
Dzięki narzędziom dostarczanym przez producentów aparatów,
opatentowanatechnologia Mobile Message Optimization and Protection
Engine [MechanizmOptymalizacji i Ochrony Poczty Mobilnej],
przychodzące maile są automatyczniedostosowywane do modelu telefonu
adresata i optymalizowane w celu zmniejszeniailości przesyłanych
danych. Na przykład zdjęcia i pliki graficzne sąkompresowane do
rozmiaru wyświetlacza konkretnego aparatu. Pliki typu doc i pdfsą
natomiast zamieniane na tekst, który nie tylko zajmuje znacznie
mniejmiejsca, ale może być wyświetlony na ekranie każdego telefonu.
Dziękioptymalizacji maili wielkość wysyłanych i odbieranych poprzez
Momail danychmoże zmniejszyć się nawet o 99 procent.
Oznacza to, że np. email ze zdjęciem o wielkości 1 MB przesyłany na
telefonzajmuje ok. 20 kB. Dzięki temu odbieranie poczty odbywa się
błyskawicznie, akoszt transmisji danych jest minimalny. Oryginalne
załączniki ? np. zdjęcia wpełnej rozdzielczości ? można obejrzeć po
zalogowaniu się na stronieinternetowej Momaila, przy pomocy komputera
stacjonarnego lub laptopa. Także poprzesłaniu maila dalej, załączone
zdjęcie zostaje automatycznie wrozdzielczości oryginalnej.
Momail może również pełnić funkcję ?mobilnego listonosza?, który
pozwala nadostęp przez telefon komórkowy do kont pocztowych na innych
serwisach. Coważne, jeśli użytkownik korzysta z kilku kont mailowych,
Momail inteligentnierozróżnia ich adresy ? dzięki temu odpowiedzi
zostaną automatycznie podpisanewłaściwym adresem mailowym. Serwis
został wyposażony w efektywne zabezpieczeniaantywirusowe i ochronę
przed spamem. Zwiększa to bezpieczeństwo użytkownika iogranicza ryzyko
przesyłania niepożądanych treści na telefon.
? Telefon komórkowy i poczta elektroniczna należą
donajpopularniejszych w Polsce metod komunikacji ? mówi Roger
Grönberg, prezeszarządu firmy Momail. ? Teraz użytkownicy będą mogli
korzystać z obydwu usługza pomocą tego samego urządzenia: telefonu
komórkowego. Mamy nadzieję, żewprowadzany przez nas serwis Momail
będzie cieszył się dużym zainteresowaniem wPolsce.
Dostępność i cena
Usługi Momail są dostępne dla użytkowników z krajów skandynawskich i
WielkiejBrytanii od końca 2007 roku. Obecnie są również dostępne w
Polsce, w polskiejwersji językowej. Końcowe testy prowadzone są także
m.in. w Hiszpanii, Niemczech,Włoszech i kilkunastu innych krajach ?
pełną listę można znaleźć na stroniewww.momail.com. W większości tych
państw usługi mają zostać uruchomione jeszczew tym roku. Podstawowa
usługa pocztowa jest i pozostanie bezpłatna. Momail niebędzie pobierał
opłat za usługę, jednak operatorzy telefonii komórkowej mogąnaliczać
opłaty za transmisję danych.
Opłaty abonamentowe operatorów sieci komórkowych
Era (Polska Telefonia Cyfrowa):
Pakietowa transmisja danych (opłata za 500 kB) ? 0,72 zł z VAT
Szczegóły na stronie http://www.era.pl/pl/indywidualni/uslugi-porady/pola
czenia/internet/internet_cennik
Plus GSM (Polkomtel):
Pakietowa Transmisja Danych (GPRS) WAP 10 KB ? 0,12 zł z VAT
Połączenie komutowane HSCSD, CSD ? 0,31 zł z VAT
Szczegóły na stronie operatora:
http://plus.pl/oferta_indywidualna/nasze_uslugi/nowo
sci/dostep_do_wap_pobieranie_aplikacji/
Orange (PTK Centertel):
Przesyłanie danych (pakietowe lub CSD) ? 0,25 zł z VAT / 50 kB lub 1
minutę
Szczegóły na stronie operatora:
http://www.orange.pl/portal/map/map/private_costs?ty
pe=PRIVATE_HM_TALK&stamp=1205770745685
http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/1593/1631957
.pdf
Heyah (Polska Telefonia Cyfrowa):
Pakietowa transmisja danych na terenie kraju ? 0,20 zł (z VAT) za za
50 kB
Szczegóły na stronie operatora:
http://heyah.pl/_files/pdf/stale/cennik_heyah.pdf
Play (P4):
Przesyłanie danych ? 0,05 zł (z VAT) / 10 kB
Szczegóły na stronie operatora:
http://web.playmobile.pl/pl/pomoc/dokumenty/cenniki-
i-regulaminy/
http://web.playmobile.pl/resources/pdf/cennik_oferty
_play.pdf
Dzięki narzędziom dostarczanym przez producentów aparatów,
opatentowana technologia Mobile Message Optimization and Protection
Engine [Mechanizm Optymalizacji i Ochrony Poczty Mobilnej],
przychodzące maile są automatycznie dostosowywane do modelu telefonu
adresata i optymalizowane w celu zmniejszenia ilości przesyłanych
danych. Na przykład zdjęcia i pliki graficzne są kompresowane do
rozmiaru wyświetlacza konkretnego aparatu. Pliki typu doc i pdf są
natomiast zamieniane na tekst, który nie tylko zajmuje znacznie mniej
miejsca, ale może być wyświetlony na ekranie każdego telefonu. Dzięki
optymalizacji maili wielkość wysyłanych i odbieranych poprzez Momail
danych może zmniejszyć się nawet o 99 procent.
Oznacza to, że np. email ze zdjęciem o wielkości 1 MB przesyłany na
telefon zajmuje ok. 20 kB. Dzięki temu odbieranie poczty odbywa się
błyskawicznie, a koszt transmisji danych jest minimalny. Oryginalne
załączniki - np. zdjęcia w pełnej rozdzielczości - można obejrzeć po
zalogowaniu się na stronie internetowej Momaila, przy pomocy komputera
stacjonarnego lub laptopa. Także po przesłaniu maila dalej, załączone
zdjęcie zostaje automatycznie w rozdzielczości oryginalnej.
Momail może również pełnić funkcję "mobilnego listonosza", który
pozwala na dostęp przez telefon komórkowy do kont pocztowych na innych
serwisach. Co ważne, jeśli użytkownik korzysta z kilku kont mailowych,
Momail inteligentnie rozróżnia ich adresy - dzięki temu odpowiedzi
zostaną automatycznie podpisane właściwym adresem mailowym. Serwis
został wyposażony w efektywne zabezpieczenia antywirusowe i ochronę
przed spamem. Zwiększa to bezpieczeństwo użytkownika i ogranicza
ryzyko przesyłania niepożądanych treści na telefon.
- Telefon komórkowy i poczta elektroniczna należą do
najpopularniejszych w Polsce metod komunikacji - mówi Roger Grönberg,
prezes zarządu firmy Momail. - Teraz użytkownicy będą mogli korzystać
z obydwu usług za pomocą tego samego urządzenia: telefonu komórkowego.
Mamy nadzieję, że wprowadzany przez nas serwis Momail będzie cieszył
się dużym zainteresowaniem w Polsce.
Dostępność i cena
Usługi Momail są dostępne dla użytkowników z krajów skandynawskich i
Wielkiej Brytanii od końca 2007 roku. Obecnie są również dostępne w
Polsce, w polskiej wersji językowej. Końcowe testy prowadzone są także
m.in. w Hiszpanii, Niemczech, Włoszech i kilkunastu innych krajach -
pełną listę można znaleźć na stronie www.momail.com. W większości tych
państw usługi mają zostać uruchomione jeszcze w tym roku. Podstawowa
usługa pocztowa jest i pozostanie bezpłatna. Momail nie będzie
pobierał opłat za usługę, jednak operatorzy telefonii komórkowej mogą
naliczać opłaty za transmisję danych.
Opłaty abonamentowe operatorów sieci komórkowych
Era (Polska Telefonia Cyfrowa):
Pakietowa transmisja danych (opłata za 500 kB) - 0,72 zł z VAT
Szczegóły na stronie http://www.era.pl/pl/indywidualni/uslugi-porady/pola
czenia/internet/internet_cennik
Plus GSM (Polkomtel):
Pakietowa Transmisja Danych (GPRS) WAP 10 KB - 0,12 zł z VAT
Połączenie komutowane HSCSD, CSD - 0,31 zł z VAT
Szczegóły na stronie operatora:
http://plus.pl/oferta_indywidualna/nasze_uslugi/nowo
sci/dostep_do_wap_pobieranie_aplikacji/
Orange (PTK Centertel):
Przesyłanie danych (pakietowe lub CSD) - 0,25 zł z VAT / 50 kB lub 1
minutę
Szczegóły na stronie operatora:
http://www.orange.pl/portal/map/map/private_costs?ty
pe=PRIVATE_HM_TALK&stamp=1205770745685
http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/1593/1631957
.pdf
Heyah (Polska Telefonia Cyfrowa):
Pakietowa transmisja danych na terenie kraju - 0,20 zł (z VAT) za za
50 kB
Szczegóły na stronie operatora:
http://heyah.pl/_files/pdf/stale/cennik_heyah.pdf
Play (P4):
Przesyłanie danych - 0,05 zł (z VAT) / 10 kB
Szczegóły na stronie operatora:
http://web.playmobile.pl/pl/pomoc/dokumenty/cenniki-
i-regulaminy/
http://web.playmobile.pl/resources/pdf/cennik_oferty
_play.pdf
Utterli - Darmowe grupowe SMSy

Dzisiaj w sieci pojawiło się b. fajne narzędzie do wysył SMSów. Za
darmo. Z możliwością wysyłania ich do kilku osób jednocześnie. Można
to zrobić albo z Facebooka, albo z Bebo dzięki aplikacji Utterli Free
Group Texting. Utterli (dawny Utterz) to serwis, który umożliwia
przesył treści lub mediów z telefonu komórk na str Utterli lub na
wybrany blog. Podobnych usług jest już w Internecie nie tak mało.
Jednak to co Utterli proponuje nam dziś jest dużo bardziej
interesujące. Nowa aplikacja umożliwia wysył SMSów
prosto z serwisów społecznościowych (Facebook oraz Bebo) do znajomych
posiadających tam konta (lub ewentualnie znajomych posiadających konto
Utterli). Oznacza to, że można teraz wysłać darmowego SMS-a do kogoś w
Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Brazylii. Chyba, bo jak na razie nie
udało mi się znaleźć listy obsługiwanych krajów. Adresat SMSa może na
niego odpowiedzieć z telefonu (wtedy SMS jest płatny) albo ze swojego
serwisu społecznościowego. Na razie próbuję aktywować swój telefon
w tej usłudze. Podaję numer, zaznaczam kraj (to jedyne miejsce na
podstawie którego można coś wnioskować o obsługiwanych krajach), ale
SMS-a jak nie ma, tak nie ma. Jeśli jednak SMS w końcu dotrze i to co
piszą twórcy Utterli się sprawdzi, to chyba częściej będę korzystać z
Facebooka. Kto wie, może wreszcie będzie powód, żeby założyć konto w
Bebo i współpraca gazety z Bebo przyniesie wymierne korzyści (choć
może już przynosi, nie wiem, na razie jakoś o tym cicho).
nadmiar e-maili?
Można je katalogować, archiwizować, korzystać z różnych wyszukiwarek.
Nie brakuje też ludzi, którzy twierdzą, że przeczytane wiadomości
należy po prostu usuwać. Jakie wyjście jest jednak najlepsze? Ten
artykuł pomoże Ci w efektywnym zorganizowaniu Twojej poczty.

Wielka książka kontaktowa
Takie podejście pozwala na przekształcenie katalogu starych wiadomości
w ogromną książkę kontaktów. Użytkownik ma dostęp do adresów osób, z
którymi wymienił chociażby dwa zdaniaJednak przeszukiwanie e-maili
sprzed kilku lat czy miesięcy to droga przez mękę. Nawet użytkownicy
korzystający z Internetu mniej intensywnie potrafią rocznie zebrać od
dwóch do trzech tysięcy wiadomości w skrzynce odbiorczej i na liście
wysłanych. Większość dostawców usług oferuje wyszukiwarki. Te moduły
są jednak niedoskonałe - na przykład nie analizują treści, a jedynie
nagłówki. Wyjątkiem jest tutaj Gmail od Google'a.
Drugi problem dotyczy użytkowników klasycznych, desktopowych programów
pocztowych. Takie aplikacje są szybsze i bardziej rozbudowane od
webmaili (skrzynek odbiorczych wyświetlanych w oknie przeglądarki).
Niestety, przechowują one wszystkie wiadomości na dysku twardym. W
razie konieczności sformatowania HDD te pieczołowicie gromadzone dane
są tracone. Da się je oczywiście zarchiwizować, ale wymaga to pewnego
wysiłku.
Archiwizacja poczty zapisanej na dysku twardym
W przypadku programu Mozilla Thunderbird (http://www.thunderbird.pl/)
wszystkie wiadomości i ustawienia są przechowywane w katalogu C:
\Documents and Settings nazwa_użytkownika\Dane aplikacji\Thunderbird.
Folder Dane aplikacji może być ukryty. Należy z menu Narzędzia wybrać
polecenie Opcje folderów, a następnie w zakładce Widok zaznaczyć Pokaż
ukryte pliki i foldery. Aby katalog był widoczny przez cały czas,
wystarczy kliknąć go prawym przyciskiem myszy, wybrać Właściwości i
odznaczyć atrybut Ukryty.
Folder Thunderbird można skopiować na inną partycję dysku twardego lub
pendrive'a albo nagrać na płytę CD/DVD. Po reinstalacji systemu
wystarczy - przed uruchomieniem aplikacji - usunąć oryginalny katalog
i zastąpić go zarchiwizowanym. Zostanie przywrócona zarówno poczta,
jak i ustawienia kont oraz zapamiętane hasła.
W kliencie Windows Live Mail (http://get.live.com/wlmail/overview/ -
następcy popularnego Outlook Expressa) dane przechowywane są pod
adresem C:\Documents and Settings nazwa_użytkownika\Ustawienia lokalne
\Dane aplikacji\Microsoft\Windows Live Mail. Niektóre z tych katalogów
mogą być ukryte. Aby zarchiwizować pocztę, trzeba skopiować katalog
Windows Live Mail. Duża liczba e-maili i "ciężkie" załączniki znacznie
powiększają rozmiar archiwum. W skrajnych wypadkach ma ono nawet kilka
gigabajtów. Użytkownik może je nagrać na płytę DVD lub skopiować do
pamięci odpowiednio pojemnego pendrive'a. Zdjęcia czy filmy dodawane
do wiadomości to także zmora zwolenników webmaili. Wiele osób nie
kompresuje przesyłanych plików. Zajmują one kilka czy kilkanaście
megabajtów i szybko wypełniają konta odbiorców.
Kompresowanie załączników e-mailowych
Najpopularniejszym sposobem zmniejszania objętości plików przesyłanych
przez Sieć jest kompresja ZIP. Aby z niej korzystać, użytkownicy
Windows XP i Visty nie muszą instalować żadnych programów. System
operacyjny obsługuje to rozszerzenie. Pakowanie katalogu odbywa się po
kliknięciu go prawym przyciskiem myszy i wybraniu opcji Wyślij do |
Folder skompresowany (zip). Rozpakowanie jest możliwe po kliknięciu
archiwum prawym przyciskiem myszy i wydaniu polecenia Wyodrębnij
wszystkie.
Objętość plików zmniejsza się także przez konwersję formatów. W
wypadku zdjęć najwięcej miejsca zajmuje standard BMP. Nieco bardziej
oszczędny jest PNG. Najmniejsze pliki, ale i najgorsza jakość
charakteryzują format JPG. Dodatkowo, przesyłając zdjęcia np. z
wakacji, najlepiej je zmniejszyć. Odbiorcy nie będą potrzebne 8- czy
10-megapikselowe plakaty. Warto więc zainstalować darmowy edytor
grafiki - w tym zakresie najwięcej oferuje GIMP (http://
www.gimp.org/).
Inbox Zero
Koncepcja "Inbox Zero" jest skierowana do osób, które mają dość stresu
i wysiłku związanego z przechowywaniem starych e-maili oraz chcą
szybko pozbyć się opóźnień w odpisywaniu na nie. Autorem tego
radykalnego pomysłu jest Merlin Mann, 41-latek z Ohio, pisarz i
współtwórca witryny poradnikowej 43Folders (http://www.
43folders.com/). Mann proponuje, aby w pierwszej kolejności stworzyć
specjalny folder, do którego trafią wszystkie dotychczas zapisane
wiadomości (z wyjątkiem najnowszych). Kolejny etap to stworzenie
filtra, który automatycznie będzie przenosił "przeterminowane" e-maile
do tego katalogu.
Wykorzystywanie filtrów w programach pocztowych
W programie Mozilla Thunderbird menedżera filtrów otwiera się rzez
menu Narzędzia, polecenie Filtrowanie wiadomości. Pierwszy krok to
kliknięcie przycisku Nowy i wybranie kryteriów. Na przykład:
* jeśli [nadawca] [zawiera] słowo kluczowe [nazwa domeny], wykonaj
następujące czynności: [przenieś wiadomość do] [katalogu "praca"],
* jeśli [wiek w dniach] [jest większy] od [20], wykonaj następujące
czynności: [usuń wiadomość],
* jeśli [nadawca] [jest równe] [imię i nazwisko lub adres e-mailowy
nadawcy], wykonaj następujące czynności: [ustaw priorytet na]
[najwyższy].
Znakiem plus można dodawać kolejne kryteria. Na górze okna da się
zaznaczyć, czy wiadomość musi spełniać je wszystkie czy też jedno lub
dwa dowolne. W menedżerze (pierwsze okno) wybiera się kolejność
filtrów (Przenieś w górę, Przenieś w dół) i katalog docelowy (Zastosuj
wybrane filtry w folderze). Ostatni etap to aktywacja (menu Narzędzia,
polecenie Zastosuj filtry w bieżącym folderze).
W programie Windows Live Mail filtry nazywane są regułami (Narzędzia /
Reguły wiadomości / Poczta). Użytkownik zmienia ustawienia,
zaznaczając poszczególne boksy na dwóch listach - Wybierz jeden lub
więcej warunków oraz Wybierz jedną lub więcej akcji. W oknie Reguły da
się przenosić oraz modyfikować poszczególne filtry.
Oczywiście użytkownik nadal będzie musiał poradzić sobie ze starą
korespondencją. Przeniesienie jej do osobnego katalogu usunie ją
jednak z pola widzenia i zmotywuje do szybkiego odpisywania na nowe
wiadomości. W razie gdyby internaucie nie udało się dotrzymać
postanowienia, zaległe e-maile wpadną do nowego katalogu i nie będą
sprzyjały pielęgnowaniu lenistwa.
Właściciel konta może w każdym momencie wrócić do zaległych spraw - na
przykład w czasie wolnego weekendu. Odpisać na wybrane, a następnie z
uśmiechem nacisnąć [Ctrl]+[A], zaznaczyć wszystko i wybrać klawisz
[Delete] - sugeruje Mann. I dodaje: "Nie wszystkie wiadomości rodzą
się równe. Niektóre są ważniejsze od innych. Trzeba je prawidłowo
oceniać. Nie można traktować każdego e-maila jak prezentu
gwiazdkowego".
Jak poprawnie odpowiadać na e-maile?
E-maile warto tworzyć w trybie tekstowym, a nie w kodzie HTML (patrz:
"Optymalna konfiguracja desktopowego klienta pocztowego"). Najlepiej
odpowiadać, cytując oryginalny tekst i równocześnie przecinając go
własnymi wypowiedziami.
1. e-my.pl
2. Serwis "typolecasz.pl"
3. - bliscy.pl
4. Fotohub.pl - błyskawiczny hosting zdjęć

Nadchodzi lider polskiego internetu czyli e-my.pl

Przeważnie staram się nie pastwić nad nieudanymi czy też bezmyślnymi
startupami. Czasami jednak to co czytam prowokuje mnie tak bardzo, że
nie daję rady się opanować. Tym razem do małego złośliwego komentarza
skłoniła mnie informacja prasowa nowo powstałego serwisu
społecznościowego e-my.pl:
Wgrywanie, ocena i komentowanie filmików, tworzenie galerii zdjęć,
prowadzenie multimedialnych blogów, czy dodawanie plików muzycznych to
funkcje znane polskim Internautom głównie z zachodnich serwisów. Jeśli
dodać do tego: komunikator online, wielotematyczne Forum dyskusyjne,
Audio i Video Czaty, dzięki którym po zalogowaniu - przy użyciu
mikrofonu czy kamery - można rozmawiać na żywo, oraz pograć z
wybranymi Użytkownikami w Gry Flash - możemy być pod wrażeniem
możliwości jakie daje Portal E-my.pl A jaka jest recepta na sukces
według autorów serwisu ? Wszystko w jednym miejscu. Czyli wstawiamy
blogi, zdjęcia, filmy, czaty, grupy, imprezy, forum i ogłoszenia w
jeden serwis i gotowe. Zanim Internauci zdecydują się na bliższy
kontakt za pośrednictwem zaawansowanych technologii transmisji dźwięku
i obrazu mogą użyć prywatnej skrzynki i wysyłać wiadomości tekstowe,
czy zaprojektowane przez siebie E-kartki. Muszę powiedzieć, że przy
tak niesamowitej i nieznanej do tej pory technologi jaką oferuje nam e-
my.pl autorzy na sukces będą jednak musieli długo czekać. Wyjaśnienie
tych wszystkich skomplikowanych funkcji naszym nieświadomym
użytkownikom zajmie sporo czasu :)
Serwis "typolecasz.pl" jest darmowym serwisem rekomendującym i
oceniającym jakość wykonywanych usług przez przedsiębiorstwa w Polsce.
Serwis działa również jako serwis rekomendujący firmy internetowe oraz
sprzedawców internetowych..
Przestańmy dawać się wykorzystywać nieuczciwym firmom i korzystajmy
tylko z tych świadczących usługi na wysokim poziomie. Serwis
"typolecasz.pl" w jednym miejscu zbiera komentarze, opinie i
rekomendacje na temat jakości świadczonych usług w Polsce w każdej
kategorii.
Kolejny serwis od WP - bliscy.pl
W P atakuje kolejnym serwisem internet - tym razem mamy narzędzie do
budowania drzew genealogicznych czyli bliscy.pl. Na początku warto
wspomnieć o konkurencji jeśli chodzi o tego typu serwisy w Polsce - a
jak się okazuje jest ich nie mało. Najbardziej znanym serwisem są
chyba moikrewni.pl, niedawno Gadu Gadu odświeżyło zrodzina.pl, poza
tym jest jeszcze myheritage.pl i pewnie jeszcze parę innych których
nie znam. Pobawiłem się przez chwilę w bliscy.pl i muszę przyznać, że
narzędzie które dostarczyło WP obsługuje się dość przyjemnie i
intuicyjnie. Oprócz budowy drzewa genealogicznego, możemy również
tworzyć rodzinne albumy z zdjęciami, dodawać materiały wideo, stworzyć
forum dyskusyjne własnej rodziny itp. Oczywiście członków rodziny
których dodamy na drzewie możemy potem zaprosić do serwisu. I tutaj
pojawia się pewien problem. Rejestracja w bliscy.pl to rejestracja
konta w portalu WP i przyznam, że jest to jeden z chyba poważniejszych
problemów jaki w tej chwili widzę. Zakładanie konta w WP nie trwa 10
sekund do czego wszyscy teraz jesteśmy przyzwyczajeni - może to
skutecznie odstraszyć tych co chcieli zajrzeć do środka do serwisu po
to aby zobaczyć czy na przykład warto się do niego przesiąść z
konkurencyjnej aplikacji. Nowy serwis WP wygląda i działa całkiem
dobrze (choć warto by popracować nad warstwą informacyjną dla
niezalogowanych), pytanie więc czy będzie też systematycznie rozwijany
i wspierany przez portal?
Fotohub.pl - błyskawiczny hosting zdjęć
Powstał polski serwis do "błyskawicznego" wgrywania setki zdjęć do
Internetu. Witryna umożliwia przechowywanie albumów ze zdjęciami pod
unikatowym adresem, przeglądanie ich w wygodnym pokazie slajdów i
generowanie kodów galerii dla innych serwisów internetowych. Dużą
zaletą jest to, że opcje strony są udostępnione także dla użytkowników
niezarejestrowanych.
Po wejściu na stronę Fotohub dostępne są trzy funkcjonalności:
* Formularz do wrzucania albumów. Maksymalny rozmiar zdjęcia to 3 MB,
liczba zdjęć w archiwum ZIP lub RAR (do 50 MB) to zaś 100 sztuk.
Oprócz innowacyjnego sposobu wrzucania spakowanych albumów istnieje
możliwość wgrywania pojedynczych zdjęć graficznych.
* Chmura tagów z reprezentacją najpopularniejszych albumów.
* Ostatnio dodane albumy.
Po rejestracji serwis umożliwia przejmowanie wcześniej dodanych
albumów - odbywa się to po weryfikacji jednego z wgranych zdjęć,
utworzeniu siatki znajomych, komentowaniu zdjęć i albumów i
zarządzaniu poziomem dostępu do naszych zdjęć. Ciekawą opcją jest
całkowite ukrywanie lub zostawianie albumu "na hasło".
Twórcy zapowiadają intensywny rozwój serwisu pod kątem wyszukiwania
obrazów i stworzenia systemu rekomendacji opartym na historii wgranych
albumów.Strona jest dostępna pod adresem http://fotohub.pl/.źródło:
informacja prasowa
Benefi.pl - też o zarządzaniu domowym budżetem ale..
Po szybkiej i sprawnej rejestracji w serwisie zobaczymy dość przyjemny
interfejs który pozwala nam na dokładnie cztery rzeczy.




Możemy założyć nowe konta, dodać transakcje finansową, importować
transakcje (tutaj trzeba przyznać, że Benefi lepiej się postarało bo
można importować dane aż z 9 banków) które można opisać tagami oraz na
koniec zrobić dwa lub trzy wykresy związane z naszymi wydatkami.
Niestety powyż opis funkcjonalność to przynajmniej dla mnie za mało
aby zdecydować się na zarządzanie przez ten serwis moimi wydatkami.
Przede wszystkim brakuje pożyczek, które regular co miesiąc
pomniejszają stan mojego konta. Mam wiele kont i dość często przesuwam
między nimi środki - takich operacji serwis też nie wspiera. Trzeba
zrobić 2 transakcje - jedną zdejmującą środki z jednego konta, a drugą
dodającą je na inne konto.Kolejna sprawa to walidacja wprowadzanych
danych, udało mi się wprowadzić transakcje na trzy tygodnie do przodu.
System potraktował ją jako operację zakończoną i uwzględnił ją we
wszystkich wykresach i analizach (przez co straciły one zupełnie
sens).
W Benefi nie ma też typów transakcji - jedynie czym wyróżniamy
przychód od rozchodu to znak dodatni lub ujemny przy kwocie. Nie
możemy więc posortować sobie naszych setek transakcji w zależności od
ich typu - dla mnie jest to spory minus tego serwisu.Benefi.pl moim
zdaniem na razie oferuje za mało aby stać się serwisem, który ułatwi
nam zarządzanie naszymi pieniędzmi. Oczywiście wszystkie wymienione
braki da się z pewnością szybko poprawić (co radził bym autorom
zrobić), ale niestety pierwsze wrażenie nie wypada najlepiej.
o Można powiedzieć, że serwis jeszcze we wstępnej fazie rozwoju.
Brakuje wielu opcji. Przydałoby się chociaż szyfrowanie.
Ja polecam http://buxfer.com z wygodnym dodatkiem do FF.
Myślę, że w Polsce na porządny serwis do zarządzania budżetem
przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.
Warto jednak zauważyć, że serwis ten jest, też nie idealnie, ale dużo
ładniej wykonany od mojegrosze. Przesadzili trochę z wielkościami
czcionek, ale przynajmniej nie wygląda to jak app z przed 10 lat.
Kolejną, w moim mniemaniu, zaletą jest brak tego gigantycznego menu,
które w mojegorsze odrazu odrzuciło mnie od serwisu. Serwis taki
powinien być bardzo intuicyjny, a nie zmuszać mnie do ciągłej
nawigacji po różnych działach.
o
o Ale do mint.com to naszym serwisom jest baaaardzo daleko. Ciekawe
czy kiedyś doczekamy się takiego serwisu. Popatrzcie na jego
funkcjonalności: http://www.mint.com/features/ - genialne. Podoba mi
się automatyczne aktualizowanie transakcji z kont (bez zabawy w
eksportowanie i importowanie), powiadamianie na sms i e-mail o
nietypowych transakcjach (opcja płatna w większości banków) czy
porównywanie wydatków miesięcznych na daną kategorię z ogólną średnią.
A może Mint rozszerzy działalność o europejskie banki... Byłoby to też
dobre aby można było zarządzać swoimi kontami zarówno w kraju jak i za
granicą - w końcu wiele osób posiada konta w Polsce i jednocześnie np.
w UK.
o A jakie to znasz serwisy integrujące się z kontem na gronie? są w
ogóle takie?
o Moim zdanie takie serwisy sa zbedne, nigdy nie masz pewnosci czy
dane, login, hasła sa dobrze zabezpieczone i kto Ci poznije zwroci
pieniadze ? OSobiscie polecam program na komorke SYmbian Uiq 3.0 -
Handy Expense. Eksport do excela, malo opcji ale mam 100% że tylko ja
to kontroluje, wydatki jak i sam program, dane.
*
Świnka Figgy i inni, czyli domowy budżet pod kontrolą
W zeszłym tygodniu pojawiła się nowa odsłona serwisu do zarządzania
domowym budżetem Figgy. Sam serwis pojawił się w sieci chyba niecały
miesiąc temu. Zmiany, które mam wprowadzono to nowa strona startowa
serwisu, eksport do csv i pdf, import z csv oraz powiadomienia na
mail.. W serwisie startups.pl w ostatnim czasie pojawiły się jeszcze
inne strony do zarządzania domowymi finansami: Benefi, Budżet Domowy
oraz CashControl.Wspomniane serwisy oferują zasadniczo taką samą
funkcjonalność, czyli możliwość kontrolowania własnych pieniędzy
poprzez porównywanie przychodów i wydatków. Informacje finansowe można
wprowadzać ręcznie lub automatycznie (import plików). Rezultatem są
podsumowania, wykresy oraz projekcje finansowe na najbliższy
okres.Serwisy te oprócz zasadniczej funkcjonalności bardzo podkreślają
bezpieczeństwo danych. Tyle podobieństw, teraz różnice.
Pierwszą różnicą, jaką udało mi się zauważyć, jest udostępniany przez
serwisy sposób automatycznego importu danych. Najbardziej rozwinięty
jest on chyba w Benefi (wspiera import z 10 różnych banków) oraz w
CashControl (obecnie 9 banków, ale nad kolejnymi 4 już pracują). Figgy
nie wymienia listy banków, a jedynie wspomina o imporcie plików csv,
który (wg informacji z CashControl) umożliwia import z 3 banków.
Najgorzej wypada wg mnie Budżet domowy. Opis na startups sugeruje, że
serwis jest nowatorski, łatwy w obsłudze i korzystający z wielu lat
doświadczeń. Niestety, to co jest tam dostępne to tylko bardziej
rozbudowana tabelka, którą na dodatek ciężko jest wypełnić. Na plus
można jedynie zapisać bardzo uproszczony proces zakładania konta, a
raczej budżetu domowego.
Kolejne miejsce zajmują razem Benefi i Figgy, których interfejs jest
dosyć podobny. Zaletą Benefi jest możliwość importowania wydatków z
wyciągów bankowych, ale za to wprowadzanie ręcznie transakcji jest już
dosyć niejasne. Figgy działa dokładnie odwrotnie, czyli import danych
nie jest aż tak rozbudowany, ale pojedyńcze transakcje wprowadza się
łatwo (można dodać stałe miejsca, w których występują nasze wydatki,
np. sklep, restauracja, kino). Zagadką w Benefi jest też dla mnie
planowanie, realizacja i wykonanie budżetu - po prostu nie udało mi
się tam uzyskać nic sensownego). Krótko mówiąc komunikacja do
użytkownika w Benefi nie jest idealna. Co akurat dosyć dobrze
funkcjonuje w Figgy, tam po najechaniu na chyba każde pole możemy
uzyskać informację (tzw. szybka pomoc) o tym, co i do czego służy.
Najlepiej z omawianych serwisów wypada chyba CashControl. nie
musiałam tam zakładać konta, gdyż dostępna jest wersja demo , w dużym
stopniu system pomaga użytkownikowi we wprowadzeniu danych i skupia
się na tym co najważniejsze. Można importować wyciągi bankowe,
wprowadzać transakcje ręcznie (prosto i szybko, serwis podpowiada
kategorie wydatków), w łatwy sposób można dodać nasze konta (osobiste,
oszczędnościowe - funkcjonalność dostępna też w Benefi) oraz karty
kredytowe (a jest ich na rynku coraz więcej)., analiza danych jest
tutaj najbardziej czytelna. Mamy przychody, wydatki, i różnicę, oraz
kilka wykresów (większość to pie charty). W Benefi i Figgy też były
wykresy i podsumowania, ale nie mogłam się w nich odnaleźć. Po piąte,
CashControl ma wersję mobilną. Dzięki niej można wprowadzać wydatki,
wtedy kiedy mają one miejsce, a nie raz dziennie wieczorem albo i
rzadziej (też duży plus).











› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


 

strony : [ 1 ]


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

WSZYSCY KOCHAMY MAZOS-PHARM POLAND
sole trzeźwiące
podaruj 1 procent -przekaż dalej
Wybór spośród leków przeciwzapalnych
Kwas pruski w olejach?

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Flixonase nasule
Za prawdę o COVID-19
Leki sprzed kilkunastu laty...
Komentarze i opinie o lekach
opiekun medyczny

zobacz wszyskie »