Wybór spośród leków przeciwzapalnych

1. Data: 2009-01-22 12:27:49

Temat: Wybór spośród leków przeciwzapalnych
Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak wybrać dobry lek przeciwzapalny?

Niestety w aptekach trudno dzisiaj o prawdziwe porady, bo to biznes jak
każdy inny. Jak tylko sprzedawca-farmaceuta wyczuje, że ktoś nie czyta co
lek zawiera, to oczywiście wciśnie mu każde głupoty. Ja nie jestem ani
lekarzem, ani farmaceutą, ale od paru lat czytam każdą ulotkę i staram się
wybierać najtańsze leki i operować raczej składnikiem aktywnym, a nie nazwą
handlową (choć i to często nie pomaga).

Jak bierze przeziębienie, to starszy Polak zazwyczaj sięga po aspirynę, a
młodsze pokolenie po te wszystkie gripexy, coldrexy i inne -exy.

Moje pytanie jest takie: co ma najmniejsze skutki uboczne, czym warto
zaczynać walkę z chorobą: paracetamol, kwas acetylosalicylowy (aspiryna),
czy może ibuprofen? A może w ogóle jakiś inny lek? Zakładam oczywiście
wstępne leczenie przy pierwszych objawach, oczywiście jeśli nie pomaga po
3-4 dniach, to logiczne, że należy iść do lekarza (i liczyć na trochę
szczęścia, że trafi się do w miarę kompetentnego lekarza).

Poza tym do tego można dokupić pseudoefedrynę i wszystkie te leki na receptę
na zapas i nie przepłacać potem za gotowe preparaty (ibuprofen na receptę
przecież można kupić za 3-4 zł za 60 tabletek - wystarczy dla całej rodziny
na dwa lata).

Pozdrawiam!