| « poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2003-03-14 17:35:34
Temat: MENiS dyskryminuje niepelnosprawnych?rozporzadzenie z 29 stycznia 2003r.
zajecia w ramach indywidualnego nauczania prowadzi sie w miejscu pobytu
ucznia, w szczegolnosci w domu rodzinnym, specjalnym osrodku
szkolno-wychowawczym lub placowce opiekunczo-wychowawczej.
*************************
1. znaczy, ze indywidualne nauczanie nie moze odbywac sie w szkole
2. znaczy rowniez, ze dzieci niepelnosprawne zostana odseperowane od
rowiesnikow
3. znaczy tez, ze umiejetnosci zwiazane z zyciem w spoleczenstwie beda
nabywaly same w 4 scianach wlasnego domu
jesli sie myle prosze o sprostowanie.
pozdr.
Jouaska
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
2. Data: 2003-03-14 21:21:05
Temat: Re: MENiS dyskryminuje niepelnosprawnych?Jouaska napisała:
> rozporzadzenie z 29 stycznia 2003r.
> zajecia w ramach indywidualnego nauczania prowadzi sie w miejscu pobytu
> ucznia, w szczegolnosci w domu rodzinnym, specjalnym osrodku
> szkolno-wychowawczym lub placowce opiekunczo-wychowawczej.
>
> 1. znaczy, ze indywidualne nauczanie nie moze odbywac sie w szkole
> 2. znaczy rowniez, ze dzieci niepelnosprawne zostana odseperowane od
> rowiesnikow
> 3. znaczy tez, ze umiejetnosci zwiazane z zyciem w spoleczenstwie beda
> nabywaly same w 4 scianach wlasnego domu
>
> jesli sie myle prosze o sprostowanie.
Z rozporzšdzenie wynika dokładnie to, co piszesz.
Natomiast po artykule w Gazecie Wyborczej "Idźcie precz ze szkoły"
http://www1.gazeta.pl/kraj/1,34317,1371283.html
na stronie MENiS zamieszczono dziś wyjaśnienie:
"Informacja dotyczšca indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży
Dla każdego ucznia, któremu poradnia psychologiczno-pedagogiczna wydała
orzeczenie o nauczaniu indywidualnym, dyrektor szkoły ustala zasady,
zakres, miejsce i czas prowadzenia zajęć.
Nie oznacza to odebrania tym uczniom prawa do uczestniczenia w zajęciach
lekcyjnych i innych formach życia szkoły.
Dzieci, którym przyznano indywidualne nauczanie wymagajš szczególnego
wsparcia. Najważniejsze jest umożliwienie im, w jak najszerszym zakresie,
kontaktów rówieśniczych w środowisku szkolnym.
Z nauczania indywidualnego korzysta nieco ponad 13 tysięcy uczniów na
blisko 8 milionów uczęszczajšcych do szkoły."
Szerzej na ten temat w kolejnych tekstach w Gazecie Wyborczej "MENiS:
nauczanie indywidualne tylko w wyjštkowych przypadkach"
http://www1.gazeta.pl/kraj/1,34317,1372149.html
i "Łybacka: te dzieci mogš uczyć się w szkole"
http://www2.gazeta.pl/edukacja/1,27095,1372916.html
gdzie okazuje się, że to "Kuratorzy źle interpretowali rozporzšdzenie -
tłumaczyła się wczoraj minister Łybacka".
dm
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
3. Data: 2003-03-14 23:01:27
Temat: Re: MENiS dyskryminuje niepelnosprawnych?
Użytkownik "Jouaska" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:b4t3qr$gvg$1@news.onet.pl...
> 1. znaczy, ze indywidualne nauczanie nie moze odbywac sie w szkole
> 2. znaczy rowniez, ze dzieci niepelnosprawne zostana odseperowane od
> rowiesnikow
> 3. znaczy tez, ze umiejetnosci zwiazane z zyciem w spoleczenstwie beda
> nabywaly same w 4 scianach wlasnego domu
>
> jesli sie myle prosze o sprostowanie.
Mylisz się w tym, że to rozporządzenie dotyczy dzieci niepełnosprawnych. Ono
dotyczy wszystkich dzieci, które mają orzeczenie...
W szczególności dotyczy też ucznia, który złamał nogę i wiadomo, że będzie
zdrowy i o żadnej niepełnosprawności nie ma mowy... Tylko musi 3 miesiące
leżeć i nie ma możliwości chodzenia do szkoły... Takiego ucznia naucza się w
domu (czasowo).
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
4. Data: 2003-03-16 13:34:21
Temat: Re: MENiS dyskryminuje niepelnosprawnych?
Użytkownik "Danuta Majewska" :
> "Informacja dotycząca indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży
>
> Dla każdego ucznia, któremu poradnia psychologiczno-pedagogiczna wydała
> orzeczenie o nauczaniu indywidualnym, dyrektor szkoły ustala zasady,
> zakres, miejsce i czas prowadzenia zajęć.
> Nie oznacza to odebrania tym uczniom prawa do uczestniczenia w
zajęciach
> lekcyjnych i innych formach życia szkoły.
> Dzieci, którym przyznano indywidualne nauczanie wymagają szczególnego
> wsparcia. Najważniejsze jest umożliwienie im, w jak najszerszym zakresie,
> kontaktów rówieśniczych w środowisku szkolnym.
> Z nauczania indywidualnego korzysta nieco ponad 13 tysięcy uczniów na
> blisko 8 milionów uczęszczających do szkoły."
ok.
ale w takim badz razie jaki jest glowny cel owej zmiany i jakie wymierne
korzysci moze ona wniesc..?
w jaki sposob pomoze uczniowi? i jakie niedogodnosci zlikwiduje?
bo wg mnie (byc moze zle interpretuje..) zadnych sensownych nowosci nie
wnosi.
pozdr.
Jouaska
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
5. Data: 2003-03-16 17:17:00
Temat: Re: MENiS dyskryminuje niepelnosprawnych?
Jouaska pisze:
> ok.
> ale w takim badz razie jaki jest glowny cel owej zmiany i jakie wymierne
> korzysci moze ona wniesc..?
<...>
Korzyści? Zależy dla kogo.
"Wydając nowe rozporządzenie, chcieliśmy zdyscyplinować szkoły i poradnie,
tak aby nauczanie indywidualne nie było przyznawane tam, gdzie nie jest to
niezbędne" - podkreśliła Maleszka. "Zależy nam na tym, by jak najwięcej
dzieci, które mają przyznane podwójne nauczanie: indywidualne i w szkole,
wróciło do szkół, jeśli jest to możliwe".
http://dziennik.pap.com.pl/index.html?dzial=OSW&podd
zial=POL&id_depeszy=1165
6580
Lamia
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
6. Data: 2003-03-16 23:06:29
Temat: Re: MENiS dyskryminuje niepelnosprawnych?
Użytkownik "Danuta Majewska"
> Szerzej na ten temat w kolejnych tekstach w Gazecie Wyborczej "MENiS:
> nauczanie indywidualne tylko w wyjątkowych przypadkach"
> http://www1.gazeta.pl/kraj/1,34317,1372149.html
> i "Łybacka: te dzieci mogą uczyć się w szkole"
> http://www2.gazeta.pl/edukacja/1,27095,1372916.html
> gdzie okazuje się, że to "Kuratorzy źle interpretowali rozporządzenie -
> tłumaczyła się wczoraj minister Łybacka".
dla mnie slowa:
"każde dziecko niepełnosprawne czy chore, które ma orzeczone indywidualne
nauczanie, może uczyć się także na lekcjach w szkole z rówieśnikami." GW
14.03.03
kloca sie ze slowami:
"indywidualne nauczanie nie moze byc przyznawane uczniom, ktorzy moga
uczeszczac do szkoly." rowniez GW, rowniez 14.03.03
* zeby bylo jasne - autor ten sam.
pozdr.
Jouaska
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
7. Data: 2003-03-16 23:14:14
Temat: Re: MENiS dyskryminuje niepelnosprawnych?
Użytkownik "Lamia" :
> > ok.
> > ale w takim badz razie jaki jest glowny cel owej zmiany i jakie wymierne
> > korzysci moze ona wniesc..?
> <...>
>
> Korzyści? Zależy dla kogo.
>
> "Wydając nowe rozporządzenie, chcieliśmy zdyscyplinować szkoły i poradnie,
> tak aby nauczanie indywidualne nie było przyznawane tam, gdzie nie jest to
> niezbędne" - podkreśliła Maleszka. "Zależy nam na tym, by jak najwięcej
> dzieci, które mają przyznane podwójne nauczanie: indywidualne i w szkole,
> wróciło do szkół, jeśli jest to możliwe".
_wrocilo_ do szkol..?!
aaaaa.........
czyli o jak najwieksze ograniczenie nauczania indywidualnego chodzi...
ale nie zmienia to faktu, ze uczen, ktoremu zostanie przyznane nauczanie
indywidualne nie bedzie do szkoly uczeszczal.
no tak. przeciez chodzi tu nie tyle o wychowanie, ksztaltowanie czy
nauczanie ile o _spelnienie obowiazku szkolnego_
1. uczen ma spelnic obowiazek szkolny.
2. uczen nie ma byc niepotrzebnie nauczany.
3. nauczyciele nie maja niepotrzebnie uczyc.
4. laczenie uczenia indywidualnego i 'zbiorowego' bylo do tej pory na tyle
szkodliwe dla uczniow ze zen zrezygnowano (przeciez nasze polskie szkoly
spelniaja wszelkie wymagania... ;))
MENiS ogranicza dzieciom mozliwosci edukacyjne.
no inaczej mi nie wychodzi.
ja nadal nie moge tego zrozumiec
pozdr.
Jouaska
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
8. Data: 2003-03-17 11:26:08
Temat: Re: (n)MENiS dyskryminuje niepelnosprawnych?
Jouaska
> _wrocilo_ do szkol..?!
>
> aaaaa.........
> czyli o jak najwieksze ograniczenie nauczania indywidualnego chodzi...
> ale nie zmienia to faktu, ze uczen, ktoremu zostanie przyznane nauczanie
> indywidualne nie bedzie do szkoly uczeszczal.
> no tak. przeciez chodzi tu nie tyle o wychowanie, ksztaltowanie czy
> nauczanie ile o _spelnienie obowiazku szkolnego_
>
> 1. uczen ma spelnic obowiazek szkolny.
> 2. uczen nie ma byc niepotrzebnie nauczany.
> 3. nauczyciele nie maja niepotrzebnie uczyc.
> 4. laczenie uczenia indywidualnego i 'zbiorowego' bylo do tej pory na tyle
> szkodliwe dla uczniow ze zen zrezygnowano (przeciez nasze polskie szkoly
> spelniaja wszelkie wymagania... ;))
>
> MENiS ogranicza dzieciom mozliwosci edukacyjne.
> no inaczej mi nie wychodzi.
>
> ja nadal nie moge tego zrozumiec
To nie tak do końca. Chodziło zapewne ,tak jak piszą o ograniczenie
nauczania indywidualnego , jeżeli tylko jest taka możliwość (przecież to
kosztuje). Zresztą jak sama definicja wskazuje, nauczanie przyznaje się
wtedy , gdy dziecko nie może lub ma ograniczoną możliwość uczęszczania do
szkoły.
Ale, nigdzie nie jest napisane w rozporządzeniu, że nie wolno dziecku
chodzić do szkoły (jest tylko wskazanie, że NI powinno odbywać się w miejscu
pobytu dziecka).
Są zresztą zostawione furtki :
"2.1 Indywidualne nauczanie dyrektor szkoły organizuje w sposób zapewniający
realizację wskazań wynikających z potrzeb edukacyjnych oraz zalecanych form
pomocy psychologiczno-pedagogicznej, określonych w orzeczeniu o potrzebie
indywidualnego nauczania"
"6. W celu pełnego osobowego rozwoju uczniów objętych indywidualnym
nauczaniem oraz ich integracji ze środowiskiem rówieśników, dyrektor szkoły
w miarę posiadanych możliwości, uwzględniając stan zdrowia dzieci,
organizuje im uczestniczenie w życiu szkoły (np. w uroczystościach
okolicznościowych).
Niepotrzebnie robi się z tego afera. Nic właściwie się nie zmienia, poza tym
że limit godzin jest określony dla każdego etapu, włącznie z sześciolatkami.
Pozdrawia
Lamia
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
9. Data: 2003-03-17 14:20:45
Temat: Re: MENiS dyskryminuje niepelnosprawnych?> MENiS ogranicza dzieciom mozliwosci edukacyjne.
> no inaczej mi nie wychodzi.
>
> ja nadal nie moge tego zrozumiec
A ja nie mogę zrozumieć ciebie. A może ty mylisz nauczanie indywidualne z
indywidualnym tokiem nauczania?
Nauczanie indywidualne z natury rzeczy przeznaczone jest dla dzieci, które z
różnych powodów _nie_mogą_ przyjść do szkoły. To może być długotrwała
choroba izolująca dziecko od rówieśników, złamana noga lub inne podobne
przypadki.
To nie MENIS izoluje wtedy ucznia i nie MENIS ogranicza dzieciom możliwości
edukacyjne. To choroba izoluje dziecko, a MENIS probuje te ograniczone
możliwości nadrobić. (no tak, znowu ktoś mi zarzuci, że ja z ministerstwa
:( .
Skoro MENIS wyjaśnia, że chodziło o ograniczenie nadmiernych przypadków NI,
to oczywiście można mówić, że to z powodu braku pieniędzy na takie
nauczanie, ale także można powiedzieć, że chodzi o to, by dziecko jak
najkrócej było poza szkołą, poza kontaktem z rówieśnikami itd. itp.
W mojej szkole było dziecko, które miało NI z powodu jakiejś wady wrodzonej,
ale matka zdecydowała, że dziecko będzie _także_ chodzić do szkoły. Dzieciak
w szkole nie robił prawie nic - nie uczył się, bo wiedział, że po południu
przyjdzie do niego nauczyciel na NI i wtedy dopiero będzie go uczył. Więcej
było z tego szkody niż pożytku. Teraz - skoro dzieciak _może_ uczęszczać na
zajęcia do szkoły - NI nie będzie mu przysługiwać. I bardzo dobrze.
RomanS
> pozdr.
> Jouaska
>
>
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
10. Data: 2003-03-18 19:01:42
Temat: Re: MENiS dyskryminuje niepelnosprawnych?
Użytkownik "Jouaska" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:b52vv0$hhb$1@news.onet.pl...
> "każde dziecko niepełnosprawne czy chore, które ma orzeczone indywidualne
> nauczanie, może uczyć się także na lekcjach w szkole z rówieśnikami." GW
> 14.03.03
>
> kloca sie ze slowami:
> "indywidualne nauczanie nie moze byc przyznawane uczniom, ktorzy moga
> uczeszczac do szkoly." rowniez GW, rowniez 14.03.03
>
> * zeby bylo jasne - autor ten sam.
Czy masz jakiś konkretny problem?
Czy chodzi Co tylko o sprzeczne ze sobą teksty znalezione w gazecie?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
| « poprzedni wątek | następny wątek » |