MIOD dlaczego sie krystalizuje

1. Data: 2004-06-20 20:16:40

Temat: Re: MIOD dlaczego sie krystalizuje
Od: " Gusiek" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Boguslaw kempny <k...@s...com.pl> napisał(a):

> Rzadko tu do Was zagladam z braku czasu, wiec wybaczcie, ze dokladam
> swoje trzy grosze w tydzien po rozpoczeciu dyskusji -))
> Jestem akurat pszczelarzem (choc obecnie bez pszczol) i zapewniam Was,
> ze kazdy nie oszukiwany miod musi sie skrystalizowac, czasem juz po kiku
> tygodniach, czasem po kilku miesiacach, ale nigdy mi sie nie zdarzylo,
> zeby tego nie zrobil.

A widzisz :) Nie każdy. Miód z naszej pasieki z pierwszego kręcenia nie
krystalizuje i już. Nijak nie chce :) Taki dziwny :) Trzy lata kiedyś miałam
słoik w czluściach szafki (bo o nim zapomniałam) i wtedy dopiero na dnie coś
się wykrystalizowało, tak z centymetr. Późniejszy miód już się zachowuje
przyzwoicie i krystalizuje po jakimś czasie, aczkolwiek również raczej
niechętnie :)
Pozdrawiam, Agata (a pierwszy miód tego roku właśnie do nas jedzie z
teściem :) )

1. Data: 2004-06-21 23:15:24

Od: "Izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A widzisz :) Nie każdy.
No i miod wrzosowy sie nie krystalizuje :-)

1. Data: 2004-06-23 18:40:17

Od: Boguslaw kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Izabela Sowula wrote:

> No i miod wrzosowy sie nie krystalizuje :-)

Moj sie zawsze krystalizowal, ale Wasze doswiadczenia potwierdzaja to,
co podejrzewam, choc nie znalazlem potwierdzenia w ksiazkach, al
wlasnych spostrzezen mialem zbyt malo.
Miod pozniej krystalizuje, kiedy jest chlodno lub wilgotno, po prostu
mniej wody z niego zdazy odparowac w ulu. To by tlumaczylo, ze nie
krystalizuje pierwszy, bo z pozytkow wiosennych, kiedy jeszcze nie ma
upalow i wrosowy, bo z pozytkow jesiennych, kiedy juz jest chlodno.
Moje krystalizowaly, bo wrzosow nie bylo, a pierwszymi pozytkami byly
akacja i lipa, wiec przelom czerwca i lipca -))

BK

Ciasto Milionerów
Przepraszam ale juz wysiadam :( Pizza & prodiż
solanka do wędzenia
hare kriszna :)
Kraków- chrzciny w lokalu