MM rozdrobnienie produktow a ich IG

1. Data: 2003-02-21 19:17:35

Temat: MM rozdrobnienie produktow a ich IG
Od: "Asiek [Sacagawea]" <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy ktoś byłby tak miły i mnie oświecił, jak zmienia się IG produktów w
zależności od stopnia rozdrobnienia i obróbki termicznej? Chodzi mi o
taką rzecz: całe ziarna jęczmienia -> pęczak -> kasza mazurska -> płatki
jęczmienne błyskawiczne (jakie będzie ich IG, bo na mój rozum ono
rośnie). Albo pszenica -> płatki -> mąka razowa.
A obróbka termiczna, tzn. płatki owsiane surowe -> zalane
wrzątkiem -> gotowane kilka minut?

--
Asiek od dwóch tygodni bez zmian wagowych :-(
Pisząc do mnie usuń 'kasujto' z adresu

2. Data: 2003-02-23 10:00:21

Temat: Re: MM rozdrobnienie produktow a ich IG
Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asiek [Sacagawea]" <j...@n...pl> napisał w
wiadomości news:slrnb5cuqf.88s.jgornisiewicz.kasujto@feynman.ph
ysics...
> [...]
> rośnie). Albo pszenica -> płatki -> mąka razowa.
> A obróbka termiczna, tzn. płatki owsiane surowe -> zalane

Generalnie przetwarzanie żywności podwyższa IG. Obróbka wykonuje za nasz
układ trawienny część pracy. Kiedy zjemy wys. przetworzoną żywność jest ona
znacznie szybciej wchłaniana niż nieprzetworzona.
IMHO rozdrobnienie może działać podobnie ale chyba znacznie większy wpływ ma
rodzaj np węglowodanów i ich połącznenie z innymi składnikami.
Płatkami się nie przejmuj, nawet gotowane są rewelacyjnym źródłem
węglowodanów i mają znaczną przewagę nad białym pieczywem, czy np ryżem.

Strona domowa http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/
Nasza sieć http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/

Borelioza
MM.Nutella! ;)