MMPI zeszyt testowy

1. Data: 2003-05-08 12:41:46

Temat: Re: MMPI zeszyt testowy
Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elle <v...@p...fm> napisał(a):

> Rozumiem, że mówicie o grupie moderowanej, oczywiście nie mam nic przeciwko
> powstaniu takowej (aczkolwiek troszkę tak - ale o tym poniżej), tylko myślę
> sobie, że gdyby było na nią zapotrzebowanie społeczne, już dawno by
> powstała. Najwyraźniej nie ma tylu chętnych ;-)

Chętnych sporo, raczej problem tkwi w komunikacji. Stosunkowo niewilka liczba
psychologów korzysta z internetu, wielu bardzo nieufnie podchodzi do życia
wirtualnego. Powoli to przenika, ale w porównaniu do środowiska lekarskiego
są jeszcze bardzo duże w tej kwestii różnice. Z drugiej strony mało jest
inicjatyw łaczących środowisko psychologiczne. Na stronie PTP też nie ma
forum ani listy dyskusyjnej. I nie każdy jest członkiem PTP - w końcu składka
byłaby dla mnie sporym wydatkiem. Ale jest światełko w tunelu - ustawa. Wtedy
powinien powstać samorząd i myślę że będzie wiecej możliwości na wymianę
informacji.

> Psp straciłaby zapewne na powstaniu swojej moderowanej
> odpowiedniczki, poprzez odejście części fachowców

Myślę, że by nie odeszli, przynajmniej Ci którym zależy na kontakcie z
ludźmi. Jest sporo list dyskusyjnych dla lekarzy i osoby, które się tam
udzielają piszą też na listę sci.medycyna. Także jedno nie wyklucza drugiego,
a jedynie uzupełnia :). A moderowana grupa to niedobry pomysł, najpiękniejsze
to co spontaniczne. Listy medyczne dla lekarzy nie są moderowane i bardzo
dobrze funkcjonują. Przynajmniej niektóre :), bo niektórych strasznie się
kłócą i robią się swoiste klany :)

Pozdrawiam serdecznie...

1. Data: 2003-05-08 15:46:05

Od: "zielsko" <4...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03-05-08 użytkownik EvaTM napisał :

> Użytkownik "EvaTM" <e...@i...pl> napisał w wiadomości

> Ech, chyba opadłam z sił..
> W ubiegłą sobotę był pogrzeb bliskiej znajomej
> o kilka lat młodszej, w przyszłą będzie kogoś z rodziny
> o rok starszego..
> co będzie jutro?
> Czy jakikolwiek psycholog może nam w czymkolwiek pomóc..?
> Czy warto było tak się spalać..?

> Do Pawła_zielsko :):
> Jesteś, jak myślę, psychologicznym prymusem
Nie jestem prymusem i mowie szczerze znam swoja srednia:)
> ale czy już wiesz komu i czemu ma służyć ta nauka?
> Doceniam Twój intelekt i błyskotliwość ale czy potrafiłbyś
> naprawdę pomóc komuś w potrzebie? ;)

Nie jestem terapeuta-jeszcze byc moze poradnictwo, byc moze
interwencja, napewno prewencja, napewno profesjonalna grupa wsparcia
np.dla palaczy.
Ale jkby to ujac moje poczucie kompetencji i uczciwosc zmuszaja mnie
zawsze watpic w moja moziwosc pomocy komus w jak to ujelas potrzebie.

Dlatego dziwi mnie tolerownie poradnictwa na tej grupie. Wsparcie a i
owszem ale poradnictwo?

> Zostawiam Cię z tym pytaniem.
> Niezależnie od tego kim jesteś lub będziesz,
> nigdy nie zapomnij że jesteś człowiekiem
> i Twój zawód powinien służyć człowiekowi
> - temu, którego spotkasz - w szpitalu, na ulicy, czy..
> w necie.
ladnie powiedziane :)

> ps. Ale powiem Ci też, Paweł, że sam o tym nie wiedząc,
> zrobiłeś pewną bardzo ważną rzecz dla tej grupy.
> Psp powinna Ci być wdzięczna :)
> Osobiście zaś dziękuję Ci za to, że jednak potrafisz
> się uczyć.. teraz powinieneś pomyśleć jak nauczyć innych
:)))

> pozbyć się choćby tych napięciowych bólów głowy ;),
> nie mówiąc już o takiej np. depresji..

Nie na tej grupie a uczenie kogos jak sie pozbyc depresji to juz
calkiem. Moge co najwyzej z uporem maniaka do specjalistow kierowac.

> Cóż z Twojej wiedzy, jeśli nie będziesz potrafił prosto i jasno
> przekazać jej potrzebującym?
>
> A.. jeszcze coś:
> Coś do czego masz blisko:
> http://salve.slam.katowice.pl/batoryA.htm
>
> http://salve.slam.katowice.pl/#KILKA%20PRZYKLADÓW%20
NASZYCH%20OSIAGNIĘ
> Ć%20NA UKOWYCH
>
> http://salve.slam.katowice.pl/Popularnonaukowe.htm
>
> Co sądzisz o tej witrynie oraz o sposobach takiej pracy
> z pacjentem? ;)
Interesujace przyjrze sie blizej, mam jednak pewne watpliwosci. Ale o
tym kiedy indziej :)

--
www.fotozielsko.prv.pl

Non Nobis Solum Sed Toti Mundo Nati

1. Data: 2003-05-11 22:44:38

Od: "Elle" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zielsko" <4...@h...pl> napisał w wiadomości

> Podaz popyt co? Sa grupy ale to glownie sa szkoly terapeutyczne i
> znalazlem jedna z pszychologii zdrowia to grupa ipz i gada sie na niej
> o uzaleznieniach.

Ok, ale napisałeś też: " Blad jestem tez na paru innych grupach i tam sie
rozmawia na temat.Stad moje rozczarowanie"

Jakie to grupy, jeśli możesz zdradzić? :-)

> Beznadzieja pod wzgledem fahowosci i czasem tematyki. :)

Czy ja wiem...
Co do fachowości:
Myślę że tych kilka 'rodzynków' da się wyłapać i nie wiem czy sumarycznie
nie jest ich więcej, niżby pisało na 'fachową' koleżankę psp, na której -
nie zdziwiłabym się (biorąc pod uwagę naszą powyższą zgodność co do
zapotrzebowań społecznych a raczej ich braku oraz to co napisała Magda o
problemach komunikacyjnych), gdyby pojawiał się tam z jeden post na tydzień.
A tutaj jednak mimo wszystko, wśród tłumu znajdujesz partnerów do dyskusji -
a więc chyba jednak nie jest tak źle ;-) (?)
Co do tematyki:
z psychologią, a szczególnie z 'psychologią w życiu codziennym' jest trochę
inaczej niż ze wszystkimi innymi dziedzinami. Praktycznie wszystko, co
dotyczy człowieka, można pod psychologię - czy tą stricte 'sci' czy też
ogólnie pojmowaną, podciągnąć i stąd na grupie taka różnorodność postaw,
poziomów wiedzy, osobowości, charakterów... i właśnie to jest w tym
wszystkim najciekawsze. Każdy może znaleźć coś dla siebie. Popatrz jak różne
ludzkie zachowania można obserwować w 'laboratorium' jakim jest psp :-) - co
też może być dla fachowca ciekawe.
Nie myśl że nie próbuję Cię zrozumieć, wiem na czym i dlaczego akurat na tym
Ci zależy, ale po prostu próbuję wszelkimi sposobami ratować honor psp ;-)
Czym nie odmawiam Ci oczywiście prawa do dążenia do utworzenia grupy 'sci' w
ścisłym tego słowa znaczeniu, gdyż zrozumiałe dla mnie jest, że jako
profesjonalista oczekujesz po grupie z 'psychologią' w nazwie, takiego
właśnie charakteru.

> Blad grupa dyskutujaca na temet psychologii w potocznym jej rozumieniu
> to jednak nie to samo co jedna odsoba.

Różnica polega jedynie na tym, że jednym przypadku atakujesz kogoś wprost, a
w drugim - nie kierujesz swoich uwag personalnie, nie
urażając nikogo bezpośrednio (przez co czujesz się niejako usprawiedliwiony)
i każdy może pomyśleć: 'na szczęście pewnie nie
o mnie mowa' ;-), ale jednak każdy musi wziąć na siebie część
odpowiedzialności za taką a nie inną sytuację. Poza tym nie ma żadnej
różnicy-zarzut to zarzut.

Ale masz racje troszku sie
> zapedzilem. Rzeklbym emocje wplynely na moje procesy poznawcze w
> stopniu znacznym.

Normalne chyba, ciężko jest dyskutować nie okazując emocji :-)
Mnie też trochę poniosło :-)

> Masz racje, przepraszam.

Ok, idź w pokoju i nie grzesz więcej ;-)
Właściwie to mnie nie masz za co, jeśli już to Evę ;-)
W sumie bardzo podnoszące na duchu jest to, że potrafisz przepraszać, takie
'magiczne słowa', jak również wyrażenia typu 'miała/eś rację', nie padają tu
niestety w
nadmiarze. Nie wiedzieć czemu,bardzo ciężko 'przechodzą' przez klawiaturę
;-)
Żeby nie być gołosłowną to tez przeproszę za moje emocje :-)

Jendnak musisz wziac pod uwage jeszcze fakt
> ze psychologia jaka ja znam to nauka i dla tej jej strony tez mam
> zamilowanie bo opisuje i bada czlowieka. Cel i podmiot-czlowiek
> narzedzie-psychologia. Rozumiesz?

Rozumiem :-)
Taka grupa byłaby na pewno wielce interesująca i przydatna dla wielu
profesjonalistów, i najlepiej, gdyby obie zgodnie funkcjonowały obok siebie,
ale jednak nie mogę oprzeć się wrażeniu, że gdyby powstała - odbyłoby się to
niestety
z mniejszą lub większą stratą dla psp.

> Najzwyczajniej w swiecie starly sie dwa sposoby myslenia o czyms i
> poiskrzylo.

Sytuacja opanowana ;-)

>A le postaram sie dopasowac jakos

Fajnie :-)

>choc czasem mnie szlak trafi-

Oby jak najrzadziej :-)

>Pozdrawiam.

Ja również :-)

> A ktore Ci sie nie podobaly to powywalam i sie miejsce dla nowych zrobi.

Musiałabym najpierw te 'nowe' zobaczyć :-)
Nie jest tak, że któreś z nich mi się nie podobały, podobają mi się chyba
wszystkie, tylko niektóre są takie sobie zwyczajne, a niektóre - mają w
sobie to 'coś' :-)

Moze kiedys jak sie lepiej poznamy ;) to i portrety pokaze.
> Czemu nie byle nie tu bo ktos moglby zauwazyc w koncu ze to NTG ;)

No dobra to czekam na to hasło ;-)

> Juz mowilem Evie ze u mnie sie kredyt zaufania dostaje-

To pięknie, to bardzo pożądana cecha u psychologów ;-)

> To co podobaloby Ci sie bardziej.

Ta maxymka jest piękna, całkiem wporzo, nic tylko wcielać w życie ;-)

Nie ma tepych narzedzi sa tylko tepi urzytkownicy.
> /Dziadek Bronek/
> Chyba nie co?

Ta też jest fajna, ale nie dawaj jej bo za bardzo uświadamia mi moją t... no
właśnie :-)
(mowa o problemach z wszelkimi narzędziami, a szczególnie z OE, który
wyprawia tak dziwne rzeczy że... ech nie wiem czy nawet Dziadek Bronek by tu
coś zaradził).
Pozdrówki, Elle.

1. Data: 2003-05-11 22:53:52

Od: "Elle" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Elle, dziękuję! :)

Ależ niezamaco Evciu :-)
I polecam się na przyszłość :-)
Trzeba walczyć w słusznej sprawie ;-)

> Przepraszam pozostałych, nie czuję się zbyt dobrze.

Mam nadzieję, że już lepiej? :-)
Pozdróweczki, Elle.

1. Data: 2003-05-12 06:01:28

Od: "zielsko" <4zielsko@USUN_TOhoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03-05-12 użytkownik Elle napisał :

> Użytkownik "zielsko" <4...@h...pl> napisał w wiadomości

> Ok, ale napisałeś też: " Blad jestem tez na paru innych grupach i tam
> sie rozmawia na temat.Stad moje rozczarowanie"
>
> Jakie to grupy, jeśli możesz zdradzić? :-)
Juz pisalem ale moge jeszcze :pl.misc.ratownictwo(poki co jako
obserwator) ;pl.sci.medycyna(troszke to na poradnie wyglada);
pl.rec.zagle(czesto zchodza na inne tematy ale jest fahowo);
pl.rec.gory-bardzo dobra;

> [...]
> zgodność co do zapotrzebowań społecznych a raczej ich braku oraz to
> co napisała Magda o problemach komunikacyjnych), gdyby pojawiał się
:)))

> [...]
> gdyż zrozumiałe dla mnie jest, że jako profesjonalista oczekujesz po
> grupie z 'psychologią' w nazwie, takiego właśnie charakteru.
Nawet nie o "psychologia" mi idzie a o to sci ale nie mozna miec
wszystkiego prawda?
:)

> [...]
> o mnie mowa' ;-), ale jednak każdy musi wziąć na siebie część
> odpowiedzialności za taką a nie inną sytuację. Poza tym nie ma żadnej
Rozumiem.

> Ale masz racje troszku sie
>
> Normalne chyba, ciężko jest dyskutować nie okazując emocji :-)
> Mnie też trochę poniosło :-)
:)

> [...]
> profesjonalistów, i najlepiej, gdyby obie zgodnie funkcjonowały obok
> siebie, ale jednak nie mogę oprzeć się wrażeniu, że gdyby powstała -
Nie wiem. Tych profesjonalnych grup jest nez liku. Kazdy psycholog ma
wlasna ;)

> Sytuacja opanowana ;-)

Ta i rany opatrzone :)

> Fajnie :-)
Mam nadzieje ze mi sie uda.

> Oby jak najrzadziej :-)
E tam znaczy ze jestm ludz nie?

> Musiałabym najpierw te 'nowe' zobaczyć :-)
> Nie jest tak, że któreś z nich mi się nie podobały, podobają mi się
> chyba wszystkie, tylko niektóre są takie sobie zwyczajne, a niektóre
> - mają w sobie to 'coś' :-)

No to ktore maja to cos?

> No dobra to czekam na to hasło ;-)

Jeny jeny ta strone to juz chyba ze 3 miesiace robie i nie moge sie
zabrac a juz tylko detale zostaly.

> [...]
>

> Nie ma tepych narzedzi sa tylko tepi urzytkownicy.
>
> Ta też jest fajna, ale nie dawaj jej bo za bardzo uświadamia mi moją

Hihi to by bylo numer jak kazdy by sie pobrazal na mnie bo kazdy ma
takie tepe narzedzie ktorego nieznosi :)
Pozdrawiam.
zielsko

1. Data: 2003-05-12 07:48:28

Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

ukacja.html

> Tak ta grupa nie jest o psychologii ani dla psychologow.
> Dobranoc.
> www.fotozielsko.prv.pl
>
> Non Nobis Solum Sed Toti Mundo Nati

mam wniosek: ;)

mozna założyć grupę: pl.gadu_gadu.psychologia
lub: pl.nie_na_temat.psychologia

cytat:
Dzisiejszy młody człowiek musi nauczyć się sztuki pewnego przewidywania
przyszłości. Przewidywania kierunków i tempa zmian, albowiem to właśnie ciągła
zmienność jest cechą zaczynającej się epoki postindustrialnej. Dzisiejsza
szkoła (nie tylko w Polsce) zupełnie do tego nie przygotowuje. Szkoły, nawet te
renomowane, KSZTAŁCĄ LUDZI WCZORAJSZYCH, wyposażonych w wiedzę o przeszłości, z
której nic nie wynika dla przyszłości.
&#8220;Czasownik KSZTAŁCIĆ trzeba zacząć odmieniać w czasie przyszłym&#8221; (A.
Toffler).
[Jerzy Sikorski]

PS. w szkole Cię nauczyli, że psycholog to nie lekarz?

"błazen królewski"
:-)
ksRobak

--
unus puerus amorem przejęty
ad pulchram pannam prawi komplementy

1. Data: 2003-05-12 11:09:09

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zielsko" <4zielsko@USUN_TOhoga.pl> napisał w wiadomości
> Dnia 03-05-12 użytkownik Elle napisał :

Chciałabym tu jeszcze "Dwa zdania" tytułem... ;)

> [...]

U mnie też, u mnie też! ;)..

;)))

Chiba zacząłeś :))

Jeśli już to na Boga ;)) tak:

**Nie ma tępych narzędzi są tylko tępi użytkownicy**

;)))

> Hihi to by bylo numer jak kazdy by sie pobrazal na mnie bo kazdy ma
> takie tepe narzedzie ktorego nieznosi :)

"Obrażają się tylko kuchty" - to też już tutaj było ;)
Ta grupa to prawdziwa skarbnica mądrości! :)))

A teraz ad merituuuum ;):
Nawet moderowana nie spełniłaby Twoich marzeń!
Wiesz dlaczego?
Ponieważ moderowane też czytają laicy ;)..
tyle że mają... przymknięte usta ;)..

Tylko zamknięte na cztery spusty Cię ratują!
Musisz stworzyć własną jeśli uważasz konsultowanie
chorób w obecności potencjalnych pacjentów/klientów
za naganne..
Ja mam inne zdanie - każdy zainteresowany zdrowiem/chorobą,
jaka by ona nie była, powinien mieć pełny dostęp do informacji.
Jeśli będzie dla niego za trudna, zniechęci się,
jeśli będzie w sam raz - pozwoli mu to lepiej zrozumieć siebie,
tak jak mnie pomaga.

Wiesz? Korzyść psychiczną można odnieść nawet z pogrzebów! .. ;).
Gdyby nie ograniczenia czasowe popełniłabym tu być może mały esej
pt. "Warstwa powierzchniowa a podskórna spotkań rodzinnych
przy okazji uroczystości pogrzebowych" ;)

Wszystko w pigułce na tych spotkaniach jest..
Nawet teoria Czasu... ;)
oraz wnioski - jaktosięrobi, że jest się lub nie jest starym nudnym zgredem
;)..

Ech, Czas, czas..
to wszystko co masz! :)

Pozdrawiam :)
E.
--
Non scholae sed vitae discimus.
/ Seneka /

1. Data: 2003-05-12 11:23:54

Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

EvaTM
<e...@i...pl>
b9nvk8$gvv$...@n...news.tpi.pl:
> [...]
> Jeśli będzie dla niego za trudna, zniechęci się,
> jeśli będzie w sam raz - pozwoli mu to lepiej zrozumieć siebie,

zgoda, ale niestety są także inne możliwości, np.:

jeśli będzie za trudna, ale on ją mimo to "zrozumie" (=błędnie, opacznie),
to różne mogą być tego konsekwencje, w tym nieciekawe

p.

1. Data: 2003-05-12 11:42:53

Od: "ksRobak" <e...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

EvaTM <e...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> Nawet teoria Czasu... ;)
> oraz wnioski - jaktosięrobi, że jest się lub nie jest starym nudnym zgredem

czas to są takie klocki, z których każdy sobie układa zamek zwany "życie"
kto nie umie się bawić, nie zbuduje pięknego zamku...
niektórzy budują krzywo...
niektórzy budują na wodzie...
ech,, życie, życie ;)

"błazen królewski"
:-)
ksRobak

--
człowiek jest kowalem swojego losu
jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz

[mądrości prostaczków]

przeżyje silniejszy...(?) - nawoływanie do mordu? (ułaaa... mamooooo!!!)

[prawo dżungli]

1. Data: 2003-05-17 13:55:55

Od: "Elle" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> obserwator) ;pl.sci.medycyna(troszke to na poradnie wyglada);
> pl.rec.zagle(czesto zchodza na inne tematy ale jest fahowo);

Eeeeeeee tam, myślałam że mówisz o forach psychologicznych.

> No to ktore maja to cos?

Te które podobają mi się najbardziej to: 'parkowa aleja', 'pszczyński rynek
w deszczu' - jest super, - Dzikie wino na kamienicy ... (to pierwsze),
'Nocny rynek' jest niesamowity, Magurka Marzec 2003 (najbardziej to
pierwsze), Krawców Wierch. Przed schroniskiem. 2002 (to chyba dlatego że
lubię efekty jakie można osiągnąć dzięki małej głębi ostrości), Tulipany
(kiedyś zrobiłam bardzo podobne) :-), Wroclaw. Sierpien 2001 Ogrod
japonski (nr 14), Stopy mojej szwagierki - extra pomysł, tylko nie wiem czy
bym inaczej nie wykadrowała (ale ja generalnie mam problemy z kadrowaniem i
nigdy nie jestem usatysfakcjonowana efektem, więc się nie przejmuj).

Co do szczegółów technicznych to zdjęcia kiepsko się ogląda, bo nie mieszczą
się na stronie i trzeba przewijać. Przynajmniej u mnie tak jest, ale zdaje
się zależy to od wielkości monitora.

No i... nie ma to jak Zenit :-)
Ja tam zenitem zrobiłam swoje najfajniesze zdjecia ;-)

Pozdrówki :-)
Elle.

pouczanie
mówie i znikam