Makaron zapiekany z kiełbasą - chwalę

1. Data: 2004-05-21 10:07:11

Temat: Re: Makaron zapiekany z kiełbasą - chwalę
Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 21 May 2004 11:48:14 +0200, na pl.rec.kuchnia, waldek napisał(a):

> Basia Ortodoks. Świderki są ok. Kolanka też. Chodzi o potrawę, a nie o
> słownik.
> Pewnie, że mogą być łazanki z serem, itd., mogą być też same, a klasycznie
> są kwadratowe.
> Trzeba być elastycznym :-) Jeśli cię to dręczy, to niech będą kluski z
> kapustą, dobrze?

Jam nie Basia, wprawdzie, ale ponieważ moja opinia o łazankach pokrywa się
z jej, to w tym miejscu powiem, że kluski być nie mogą, IMO, bo kluski a
makaron to całkiem co innego ;)

--
Eva Sheers

1. Data: 2004-05-21 10:13:34

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Evunia napisał(a):

> Jam nie Basia, wprawdzie, ale ponieważ moja opinia o łazankach
> pokrywa się z jej, to w tym miejscu powiem, że kluski być nie mogą,
> IMO, bo kluski a makaron to całkiem co innego ;)
===
Coś, wy, kobiałki dzisiaj śtraśnie sjerjozne jesteście :-)

waldek
===

1. Data: 2004-05-21 10:23:48

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 21 May 2004 12:13:34 +0200, na pl.rec.kuchnia, waldek napisał(a):

> Coś, wy, kobiałki dzisiaj śtraśnie sjerjozne jesteście :-)

E, tam ;)
Do pracy mus iść, na wiele godzin, a tu pogoda piękna i życie wre...
Niemniej pozdrawiam i życząc miłego popołudnia oddalam się popracować ;)

--
Eva Sheers

1. Data: 2004-05-21 10:27:21

Od: "Iwona" <i...@W...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Kinga 'Słowotok' Macyszyn ( k...@b...gazeta.pl ) napisał:
> Zrobiłam wczoraj makaron zapiekany z kiełbasą według przepisu Moniki

Robię podobnie.
(przepis na 4 osoby):

- 1-2 kiełbasy pokrojone w półplast. - podsmażyć,
dodać:
- ugotowany makaron (1/2paczki), np. falbanki, świderki(Malma)
- koncentrat pomidorowy 200g (Pudliszki)
- woda - ok.1/2 szkl.
- czosnek świeży (gdy nie ma, to mielony)
- sól, bazylia, tymianek, oregano, papryka mielona słodka i szczypta ostrej;

wymieszać, spróbować, ew. jeszcze doprawić;

pokryć całość:
- serem łatwo topliwym (może być w plastrach)

i przykryć pokrywką na czas rozpuszczenia się sera - mały ogień;) Można i do
piekarnika...

To samo można zrobić dodając zamiast kiełbasy pokrojone w kostkę kotlety
mielone np. z poprzedniego dnia.

Pzdr.
Iwona

1. Data: 2004-05-21 10:46:04

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kinga 'Słowotok' Macyszyn wrote:

> No widzisz, co człowiek to opinia, bo dla mnie od dziecka łazanki były
> potrawą postną i zamiast młodej kapusty była zawsze kiszona :).

No widzisz, co czlowiek, to opinia. Dla mnie od dziecka lazanki to byl
rodzaj makaronu, a nie sposobu przyrzadzenia kapusty ;)

pozdrawiam,
Th

1. Data: 2004-05-21 10:56:49

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 21 May 2004 12:46:04 +0200 I had a dream that Theli <g...@w...pl> wrote:
> No widzisz, co czlowiek, to opinia. Dla mnie od dziecka lazanki to byl
> rodzaj makaronu, a nie sposobu przyrzadzenia kapusty ;)

No, nie pamiętam gdzie to było, ale zamówiłem kiedyś łazanki mając na
myśli makaron z kapustą, mięskiem itp, a dostarczono mi sam makaron.
A potem było na mnie, że nie dość, że zamawiam bzdury, to jeszcze potem
wybrzydzam.

1. Data: 2004-05-21 11:03:19

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> w
edu.pl napisał(a):

> No, nie pamiętam gdzie to było, ale zamówiłem kiedyś łazanki mając na
> myśli makaron z kapustą, mięskiem itp, a dostarczono mi sam makaron.

No i słusznie...

--
Konrad J. Brywczyński
Ten się śmieje ostatni, kto myśli najwolniej.

1. Data: 2004-05-21 11:05:40

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka wrote:

> [...]
> myśli makaron z kapustą, mięskiem itp, a dostarczono mi sam makaron.
> A potem było na mnie, że nie dość, że zamawiam bzdury, to jeszcze potem

Trzeba bylo zamowic lazanki z kapusta, to byloby jasne :)

Th.

1. Data: 2004-05-21 11:37:54

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Theli napisał(a):

> No widzisz, co czlowiek, to opinia. Dla mnie od dziecka lazanki to byl
> rodzaj makaronu, a nie sposobu przyrzadzenia kapusty ;)
===
Kiedy powiesz barszcz, to pierwsze skojarzenie jest z barszczem czerwonym, a
nawet ukraińskim. Czy mylę się?
Pierogi, to najpierw ruskie, naleśniki - z serem, krokiety - z mięsem,
chłodnik - litewski, żurek - z kiełbasą, a łazanki z kapustą.

Czy łazanki jada się samodzielnie, bez żadnych dodatków? Najczęściej robi
się je po to, aby z czymś zmieszać. A, że najczęściej miesza się z kapustą,
więc wielu ludzi doskonale rozumie, co się pod tym określeniem kryje.

Ale zapamiętam sobie, aby od tej pory wyrażać się ściśle, aż do bólu.

waldek
===

1. Data: 2004-05-21 11:41:39

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 21 May 2004 11:48:14 +0200, "waldek" <x...@o...pl>
wrote:

>BasiaBjk napisa?(a):

>===
>Basia Ortodoks. ?widerki s? ok. Kolanka te?. Chodzi o potraw?, a nie o
>s?ownik.
>Pewnie, ?e mog? by? ?azanki z serem, itd., mog? by? te? same, a klasycznie
>s? kwadratowe.
>Trzeba by? elastycznym :-) Je?li ci? to dr?czy, to niech b?d? kluski z
>kapust?, dobrze?
>
>waldek
>===

ale cos w tym jest, bo ja tez zawsze myslalam, ze lazanki sa
kwadratowe

trys
K.T. - starannie opakowana

jajecznica byla a co z mozdzkiem?