Makaronowe propozycje

1. Data: 2007-03-09 16:57:11

Temat: Makaronowe propozycje
Od: "Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś czas temu pytałam o farsze do pierogów. Teraz przyszła pora na
makaron :)
Jakie są Wasze ulubione, może nie te najbardziej popularne, "dodatki" do
makaronu?

Mój ulubiony to makaron z krewetkami i cukinią.
(na 250g makaronu)
Podsmażam na oliwie z oliwek młodą, pokrojoną w kostkę cukinię - szt.2
ze skórką, do tego sól, czarny pieprz, czosnek. Po chwili dodaję
krewetki (ok 200g) i jeszcze chwilę podsmażam.
Pyyycha!

M.K.

2. Data: 2007-03-09 17:09:52

Temat: Re: Makaronowe propozycje
Od: Felinity <m...@z...m> szukaj wiadomości tego autora

Malgosia Kozicka napisał(a):
> Jakiś czas temu pytałam o farsze do pierogów. Teraz przyszła pora na
> makaron :)
> Jakie są Wasze ulubione, może nie te najbardziej popularne, "dodatki" do
> makaronu?
Sos pomidorowy z tuńczykiem i pęczkiem zielonej pietruszki + sól i pieprz.

Uwielbiam to (tylko od kotów się muszę opędzać jak jem)!

M.

--
/ Felinity / GG#5435158 http://felinity.jogger.pl \
//////////// toute la vie avec les fou :) \\\\\\\\\\\

3. Data: 2007-03-09 17:37:10

Od: "Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Felinity <m...@z...m> wrote:
> Sos pomidorowy z tuńczykiem i pęczkiem zielonej pietruszki + sól i
> pieprz.
> Uwielbiam to (tylko od kotów się muszę opędzać jak jem)!

Właśnie dzisiaj ten przepis podsunęła mi koleżanka od której dostałam
też ten pierwszy - i stąd też się wziął pomysł pytania o jeszcze:)
Skoro już dwie osoby go zachwalają, to tym bardziej go wypróbuję!

M.K.

4. Data: 2007-03-09 17:44:40

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Felinity wrote:

> Sos pomidorowy z tuńczykiem i pęczkiem zielonej pietruszki + sól i
> pieprz.

Czyli dokładnie jak?

--
+ ' .-. .
, * ) )

5. Data: 2007-03-09 18:07:14

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> wrote in message

> [...]
> skórką, do tego sól, czarny pieprz, czosnek. Po chwili dodaję krewetki (ok

piersi z kurczka w kawalkach, wymieszane z salsa, posypane serem zoltym-
zapiec, albo do podsamzanego kurczaka dodac ser plus salse i taka ciapalege
walnac na cieply makaron,
o sosach pomidorowych pisac nie bede,
zapiekany makaron (juz kiedys pisalam, mieszam makaron z jajkiem, dodaje
ser parmezan, na to kiebasa, albo kurczak, cebula, polewac sosem
pomidorowym,
pozypac sreren zoltym i do piekarnika,
albo do tak samo przygtowoanego makaronu nakladam podzmazone mieso mielone,
doprawione spagetti sosem, z cebyla, papryka , na to znow ser zolty
i do piekarnika,
zreszta makaron u mnie czesto spalenia role "ziemniakow" wiec trzeba bylo by
tu dopisac inne dania obiadowe :))

iwon(K)a

6. Data: 2007-03-09 18:09:25

Od: "ewka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> Jakie są Wasze ulubione, może nie te najbardziej popularne, "dodatki" do
> makaronu?

To moze nie jest moje ulubione, ale jedne z ulubionych:)

Trzy kolory papryk, czosnek, pomidory, mieso (schab, karkowka badz filet z
kurczaka), bulion (najszybciej z kostki), makaron oczywiscie ;)

papryki kroimy w kostke i zalewamy wrzatkiem, zeby sparzyc, pomidory
obieramy ze skorki kroimy i na oliwie (lyzka dwie) poddusic dodac sprasowany
czosnek (ilosc zalezna od upodobania), nastepnie dolac szklanke bulionu i
zagotowac. Wymieszac z odcedzona papryka doprawic do smaku sola, pieprzem,
bazylia i oregano.

Mieso pokroic w cieniutkie paseczki i usmazyc.

Na ugotowany makaron nalozyc miesko, polac "sosem", mozna posypac parmezanem
i udekorowac swiezymi listkami bazylii.

--
pozdr,
ewka

7. Data: 2007-03-09 18:51:06

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie są Wasze ulubione, może nie te najbardziej popularne, "dodatki" do
> makaronu?

Makaron ze szpinakiem.

Na oliwie zeszklić cebulkę, dodać czosnek, do tego wrzucić mrożony/świeży
szpinak. Po odparowaniu nadmiaru wody dodać śmietankę 30%, przyprawy (sól,
pieprz).
Gdy sos zgęstnieje ,wymieszać go z ugotowanym makaronem, posypać parmezanem.

Moje dzieci się tym zajadają :-)

Pozdrawiam

Monika

8. Data: 2007-03-09 19:27:09

Od: "Kulinarny.Net" <p...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam
A oto moja ulubiona potrawa z makaronu.
Makaron z tuńczykiem
6 porcji

Składniki:

. 2 puszki tuńczyka w sosie własnym

. 15 dag. pieczarek

. 50 dag. makaronu kokardki - ugotować al dente

. 1 szklanka śmietany 18 %

. 3 łyżki masła

. łyżka oleju

. 1 cebula

. 1 ząbek czosnku

. 1 łyżka soku z cytryny

. natka pietruszki

. sól, pieprz

Wykonanie:

Na maśle poddusić posiekaną cebulę. Dodać posiekany czosnek i pieczarki
pokrojone w plastry. Po 2-3 min. Dodać śmietanę i gotować, aż sos lekko
zgęstnieje. Następnie dodać odsączony z zalewy tuńczyk, sok z cytryny,
posiekaną natkę pietruszki i przyprawy. Makaron dodać do sosu i podgrzać.
Podawać gorące.

Pozdrawiam

Mika

www.kulinarny.net

9. Data: 2007-03-09 19:54:32

Od: Felinity <m...@z...m> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski napisał(a):

> Czyli dokładnie jak?

Zwykle nie podsmażam tuńczyka z puszki, tylko sos - na głęboką
patelnię/woka/rondel z grubym dnem wylewam sos pomidorowy, można dodać
pomidorów z puszki lub świeżych (byle bez pestek, żeby nie było kwaśne),
potem dorzucam puszkę tuńczyka (w sosie własnym), chwilę mpodgrzewam
razem, aż będzie gorące, potem dodaję pęczek pietruszki pocięty
nożyczkami kuchennymi na kawałeczki (bez łodyżek).

I wykłądam to na gorący makaron, można ew. posypać serem tartym lub
parmezanem w proszku - byle nie za dużo.

Pozdrawiam,
Marzena

10. Data: 2007-03-09 20:47:57

Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2007-03-09 17:57, Malgosia Kozicka napisał/a:

> Jakie są Wasze ulubione, może nie te najbardziej popularne, "dodatki" do
> makaronu?

U mnie króluje spagetti carbonara w wykonaniu męża bądź moje spagetti z
tuńczykiem.
Odsączyć tuńczyka w oleju. Na oleju podsmażyć pora. Po 10 min dodać
tuńczyka i zalać małą śmietaną. Dodać sok z połówki cytryny, sól i
pieprz i jeszcze razem dusić kolejne 10 minut.
Na ugotowany makaron nałożyć sos i posypać startym drobno parmezanem.

Anka P.

Moje wiśniowe boje z procentami - ciąg dalszy :P
He...he
Gdzie mogę kupić szybkowar tefal CLIPSO?
Kuchnia "Amica Silver GHS 74212"
jak upiec sernik wiedeński?