Małe latające w kuchni ;o)

1. Data: 2001-08-20 14:03:55

Temat: Małe latające w kuchni ;o)
Od: "Asia" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Przepraszam że na tą grupę, ale liczę na wszechstronność osób które w kuchni
spędzają więcej czasu ode mnie ;o))
Mam problem z jakimiś małymi stworzonkami w kuchni - nie mam pojęcia co to
jest ;o) Może pomożecie mi określić ich nazwę (bo nie wiem z czym mam
walczyć) po opisie : Bardzo małe, mniej więcej takie ( o ) jak te kółeczko
;O) koloru ciemny brąz i fruwają sobie czasami choć częściej je widzę
spacerujące.
Jest tego cała masa w kuchni w szafce z jedzeniem, przyprawami, wciskają sie
w każdą szczelinkę, a teraz zaczynam już pojedyńcze egzemplarze zauważać w
sypialni. Bardzo proszę o pomoc w określeniu ich nazwy i sposobie na ich
zwal
czenie. Niedługo przeprowadzam się do swojego nowego mieszkanka i nie mam
ochoty zabierać dodatkowych lokatorów ;o) Liczę na pomoc i dziękuję
Aśka

1. Data: 2001-08-20 14:30:21

Temat: Re: Małe latające w kuchni ;o)
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asia" <j...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> walczyć) po opisie : Bardzo małe, mniej więcej takie ( o ) jak te kółeczko
> ;O) koloru ciemny brąz i fruwają sobie czasami choć częściej je widzę

A nie są to czasem wołki zbożowe?
Hmm... w mące miewałabyś wtedy czasem takie białe robaki... to są te jakieś
tam larwy czy poczwarki... Doskonale widać je jak się przetrząsa mąkę przez
sito...
W sypialni mogą np. żywić się klejem z książek... bardzo to lubią...
A można je czasem kupić w razem z mąką... błee

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-08-20 14:58:36

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asia wrote:

> [...]
> walczyć) po opisie : Bardzo małe, mniej więcej takie ( o ) jak te kółeczko
> ;O) koloru ciemny brąz i fruwają sobie czasami choć częściej je widzę

Znam toto. Znam doskonale. W Poznaniu to prawdziwa plaga od dobrych paru
lat. Sa w wielu mieszkaniach, przypaletaly sie nie wiada skad. Kiedys
przynioslam to robactwo nawet ze sklepu, w nienaruszonej torebce z
makaronem. Zre toto chyba wszystko co popadnie... Masz duzo drewna w
kuchni...? Pewnie tak, te robale to lubia.

Odnioslam pewne sukcesy w tepieniu tego paskudztwa na przestrzeni
ostatniego roku. Przykre, ale nie ma skuteczniejszej metody, jak
przesypanie wszystkiego w kuchni (od maki, przez tarta bulke, makaron,
ryze, kasze itp. po bakalie) do hermetycznych naczyn. Umycie wnetrz
mebli kuchennych tez jest dobrym pomyslem - robale legna sie czesto w
zakamarkach. A potem to juz tylko systematyczne wybijanie cholerstwa...
Co tylko latajace toto zobaczysz, zabijaj. Ta powolna, ale skuteczna
metoda wytepilam robactwo prawie calkowicie. Tylko od czasu do czasu cos
sie paleta po kucni, ale jak tylko zobacze - unicestwiam.

Ale co to wlasciwie jest...? Nie wiem, wyglada podobnie do moli, ale sa
nieco jasniejsze od nich...

Powodzenia.

1. Data: 2001-08-20 15:21:26

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Mężyńska" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> sie paleta po kucni, ale jak tylko zobacze - unicestwiam.
>
> Ale co to wlasciwie jest...? Nie wiem, wyglada podobnie do moli, ale sa

To co opisujesz jest dużo większe, i nie jest brązowe... na dodatek jest
lśniące i to są mole, ale nie takie co się żywią wełną, a takie co
uwielbiają orzechy... Ja zawsze patrzę czy zamknięte opakowanie czegoś tam
nie ma tego paskudztwa... Najchętniej jadają orzechy, i różne zboża - w
sklepach z żywnością dla zwierząt są prawie zawsze na pokarmach dla
zwierząt... Tutaj ta postać pośrednia to takie bardziej tłuste robale i
kolejna to takie kokony... Skażone tym świńtwem orzechy wyglądają jakby były
w pajęczynie...
Co do walki to zdecydowanie wyrzucić wszystko w czym się znajduje to
robactwo... - znaczy produkty spożywcze... resztę zamknąć w szczelnie
zamykanych pojemnikach... Mycie szafek octem dobrze robi na psychikę, ze coś
się zrobiło, żeby z tym walczyć...

1. Data: 2001-08-20 15:43:12

Od: "Jacek" <l...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Asia <j...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9lr58s$hcf$...@s...futuro.pl...
> Mam problem z jakimiś małymi stworzonkami w kuchni - nie mam pojęcia co to
> jest ;o)
Najpierw wykluczmy ze jest to cos pochodzenia pozaziemskiego:-)

> Może pomożecie mi określić ich nazwę
Zobaczy sie:-)

> (bo nie wiem z czym mam
> walczyć)
A nie lepiej zaakceptowac:-)

> po opisie : Bardzo małe, mniej więcej takie ( o ) jak te kółeczko
> ;O)
hmm, standardowy rozmiar... ok:-) wiadac ciebie bynajmniej nie zjedza:-) no
mysle....

> koloru ciemny brąz
hmm, znaczylo by ze przustosowane do zycia na slonku....

> i fruwają sobie czasami
no tak, a co maja robic:-0))))))

> choć częściej je widzę
> spacerujące.
No qrde.. jak sie zmecza lataniem to sobie spaceruja.. norma...

> Jest tego cała masa w kuchni w szafce z jedzeniem, przyprawami, wciskają
sie
> w każdą szczelinkę,
moze to mole?

> a teraz zaczynam już pojedyńcze egzemplarze zauważać w
> sypialni.
No moja droga ja nie wiem jakie ty tam rpzyprawy trzymasz.... jak jestes
kobieta z temperamentem to sie nie dziwie:-))))))))))))))))))

> Bardzo proszę o pomoc w określeniu ich nazwy i sposobie na ich
> zwal
> czenie.
Ja sadze ze to najnormalniejsze mole, grzebia w przyprawach a jak im sie
znudzi to sie do poscieli pachaja... powinna pomoc lawenda... taka mozna
kupic naturalna albo specjalan na mole...:-)

> Niedługo przeprowadzam się do swojego nowego mieszkanka i nie mam
> ochoty zabierać dodatkowych lokatorów ;o)
Ladnie ladnie... a potem zostawisz to wszystko nastepnym lokatorom:-)

> Liczę na pomoc i dziękuję
to sa mole jak na moj gust:-)

POzdrawiam
Jacek

1. Data: 2001-08-20 15:45:25

Od: "Jacek" <l...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

tkownik Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9lr6pi$ge0$...@n...onet.pl...
> W sypialni mogą np. żywić się klejem z książek... bardzo to lubią...
nie bede wnikac w ich upodobania kulinarne, ale ksiazki w sypialni? No chyba
ze kamasutra i to w dodatku lepsza ejst na kasecie:-) hmmm, ksiazki w
sypialni... szalony pomysl:-)))

> A można je czasem kupić w razem z mąką... błee
wow.... serio? qrde... bede teraz zagladac co chwila do maki bo nie loobie
robali:-P

Pozdrawiam
jacek

1. Data: 2001-08-20 16:06:44

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" wrote:

> [...]
> kolejna to takie kokony... Skażone tym świńtwem orzechy wyglądają jakby były

Dokladnie... Te same objawy... Bleee... :(
U mnie takze zra glownie orzechy, ale takze suszone owoce. Czesto
znajduje je w makaronie. Ohyda. Niestety - od reki pozbyc sie ich nie
da... Mycie kuchni, hermetyczne opakowania na wszelkie produkty typu
tych wczesniej wymienionych. I "reczne" tepienie osobnikow latajacych.
Robali zbyt sie brzydze - wyrzucam wszystko w czym siedza bez dluzszego
zastanowienia.

1. Data: 2001-08-20 16:22:43

Od: "lukas" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No a mi (bylemu akwaryscie) wydaje sie ze to sa muszki - owocowki ;OOO
Zostaw jablko przekrojone na pol a nastepnego dnia bedzie tego pelno.
Nie mam pojecia jak z tym walczyc (zawsze starlem sie wychodowac - rybki za
moich czasow za tym szalaly).

Przejdzie im jak sie skoncza owoce...
--
lukas
ps przypomnialo mi sie, walcze z odkurzaczem - a potem staram sie zeby jakis

-------------------
ICQ 59160360
GG 686724

1. Data: 2001-08-20 16:35:35

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

lukas wrote:

> [...]
> Zostaw jablko przekrojone na pol a nastepnego dnia bedzie tego pelno.
> Nie mam pojecia jak z tym walczyc (zawsze starlem sie wychodowac - rybki za

Wiesz, jezeli hodowales jakies muszki - mutanty, to moze...
Jednak z owocowka toto nie ma nic wspolnego... Predzej z molem.

1. Data: 2001-08-20 17:35:48

Od: Adam Moczulski <a...@z...legnica.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Mężyńska napisał(a):

> Wiesz, jezeli hodowales jakies muszki - mutanty, to moze...
> Jednak z owocowka toto nie ma nic wspolnego... Predzej z molem.

Spróbujcie podtruć toto Raidem na komary. Tym w buteleczce wkładanej do
kontaktu. W każdym bądź razie rybiki u mnie w ten sposób padły.

Pozdrawiam
Adam

Makaronowa zapiekanka
zupa meksykańska