Maliny, poziomki.

1. Data: 2000-07-11 23:42:32

Temat: Maliny, poziomki.
Od: "Cezary" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Takie kilka szybkich pytan:

1) Ma ktos jakis sprawdzony pomysl, co robic z malinami? Bylem dzis na
dzialce i zabralem ich pelno. Na dodatek teraz mozna je kupic wszedzie za
calkiem tanie pieniadze. Jako, ze lubie je bardzo, mysle, co mozna by z nimi
zrobic, bo ile mozna jesc je "saute"?

Co byscie polecali? Chodzi o to, zeby nie bylo zbyt trudne do zrobienia i
czasochlonne.

Myslalem o jakims placku z malinami, moze tez zrobic dzem/konfitury?
A moze jakas nalewke na bazie tych owocow?

Bede wdzieczny za wszystkie przepisy z wykorzystaniem tego pysznego owocu!

A druga sprawa, to wlasciwie pytanie do osob z Warszawy (na pewno jest tu
kilka osob ze stolicy.)
A mianowicie: Czy mozna gdzies kupic poziomki?

Gdy wyjezdzalem tydzien temu z Gdyni, bylo ich tam pod dostatkiem.
Maly pojemnik (hmm taki sam w jakie pakuja maliny - ile to jest? 500ml?)
kosztowal kolo 4-5 zl i bylo ich pod dostatkiem.

A w Stolicy znalazlem tylko kiepskie czeresnie, wisnie (jak dla mnie, to
jeszcze za kwasne), jakies nedzne truskawki. Jest za to pelno malin, a dzis
widzialem nawet jerzyny (10 zl za taki sam pojemnik jak maliny).

1. Data: 2000-07-12 04:23:36

Temat: Re: Maliny, poziomki.
Od: Ewa&MKacprzyk <j...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Cezary wrote:

> [...]
> czasochlonne.
>
> Myslalem o jakims placku z malinami, moze tez zrobic dzem/konfitury?

Mnie tez obsypalo malinami ponad miare w tym roku.Mozesz np:

Zmieszac 50/50 z cukrem.
Odstawic na kika godzin (najlepiej w pelnym sloncu).
Piekny klarowny soczek zlac do butelek.
Wstawic do zamrazalnika (sok jako ze 100% naturalny i nie pasteryzowany,ma
tendencje do fermentacji-nawet w lodowce) i zapomniec o nim do zimy.
Zima potraktowac nim mocna herbate i wspominac lato :-).Smaku dodaje swiadomosc
ze to nie "fabryczny",zero dodatkow no i prawie, prawie prosto z krzaka.

Jak chcesz sie bawic to z masy ktora pozostala mozna zrobic konfitury ale nie
polecam, za duzo pestek.
Mozna pozostala mase "przeplukac" woda, dorzucic troche lodu, ze 2 plasterki
lemona czy cytryny i zrobic napoj na upalny dzien, mozna kompocik .........itd.

1. Data: 2000-07-12 10:00:21

Temat: Odp: Maliny, poziomki.
Od: "Agnieszka" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zmieszac 50/50 z cukrem.
zgadza sie
> Odstawic na kika godzin (najlepiej w pelnym sloncu).
kilka dni raczej, a nie godzin
> Piekny klarowny soczek zlac do butelek.
> Wstawic do zamrazalnika (sok jako ze 100% naturalny i nie pasteryzowany
buteleczki ci pieknie popekaja i wtedy spoko mozesz wszystko wywalic - to
moze lepiej wywalic od razu? I dlaczego nie pasteryzowac? Wystarczy 15 - 20
minut i mozesz se to potem trzymac w szafie

1. Data: 2000-07-12 11:01:56

Od: "M.W." <t...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
>moze lepiej wywalic od razu? I dlaczego nie pasteryzowac? Wystarczy 15 - 20
>minut i mozesz se to potem trzymac w szafie

Dlaczego maja zaraz popekac?
nie trzeba napelniac butelek pod sam korek to i nie popekaja :-)))))

A tak wogole to ten samoistnie przefermentowany soczek malinowy jest sietny
do wody sodowej

Marek

1. Data: 2000-07-12 12:56:06

Od: d...@p...pl (Daniel Walas) szukaj wiadomości tego autora

i na chorobska zima

d...@p...pl www.pilot-f.pl

1. Data: 2000-07-12 12:56:08

Od: d...@p...pl (Daniel Walas) szukaj wiadomości tego autora

maliny + odrobina cukru mleko lubn jogurt jak kto woli - zmiksowac - i
koktai jak marzenie. W niektorych miejscach kraju zazebiaja sie sezony
resztki truskawek i pcozatek malin - miesznka w koktailu jest
wysmienita.
Daniel Walas

d...@p...pl www.pilot-f.pl

1. Data: 2000-07-17 11:10:52

Od: "małgosi" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cezary" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> pozdrawiam
> maliny smakują najlepiej z bitą śmietaną i lodami. Gotowanie i
konserwowanie tak wspaniałych owoców to czysta profanacja

zly....
Club
Sezon na jablka sie zaczyna :)))
wloska restauracja