Malowanie scian

1. Data: 2005-02-20 17:02:51

Temat: Malowanie scian
Od: "t1" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jak uzyskac pasek na scianie od sufitu. Jednym z rozwiazan jest przyklejenie
tasmy malarskiej. Ale czy nie bedzie z nia problemu tj. ewentualne falowanie
po nalozeniu farby.

Dzieki za odpowiedzi.

2. Data: 2005-02-20 17:55:58

Temat: Re: Malowanie scian
Od: Pyskaty <no_spam@no_priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik t1 napisał:

> [...]
> tasmy malarskiej. Ale czy nie bedzie z nia problemu tj. ewentualne falowanie

spokojnie
nic sie nie stanie
obklej taśmą, tą żółtą, ściany i pomaluj a jak farba wyschnie zdejmij
taśmę. to cala mecyja
p.s nie zapomnij o umyciu ścian wodą przed malowaniem.
pozdro
--
Pyskaty

Roznica miedzy seksem a seksem za pieniadze jest taka ze seks za
pieniadze kosztuje mniej

3. Data: 2005-02-20 18:02:59

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

t1 <t...@p...com> wrote:
> [...]
> przyklejenie tasmy malarskiej. Ale czy nie bedzie z nia
> problemu tj.
> ewentualne falowanie po nalozeniu farby.

Nie, nie będzie. Może natomiast być efekt dodatkowy w trakcie jej
zrywania w postaci pojawienia sie nieprzewidzianego paska
pośredniego: oddartej wraz z taśmą farby ze ściany ;-) A na
poważnie - nie ma reguły, to zależy od ściany, od farby, od
taśmy, od fachmana, powinno być OK, ale najlepiej najpierw gdzieś
sprawdzić, czy taśma po naklejeniu i przymalowaniu ładnie
odchodzi. Tylko odrywać chwilę po pomalowaniu, jeszcze na mokrej
farbie, nie po wyschnięciu!

A co do technik malowania paska, to taśmy itp. są od niedawna,
wcześniej malowanie paska należało do wyższej szkoły jazdy
malarskiej i robiło sie to od drewnianego liniału, albo jesli
fachman był naprawdę wysokiej klasy i przed robota się
odpowiednio znieczulił, pasek malował "z ręki", drugą dłonią
dzierżąc puszkę z farbą, a 'całym sobom' utrzymując pion na
szczycie drabiny. I najdziwniejsze jest to, że ten namalowany
przez niego pasek naprawdę był prosty i w miarę równomierny.
A teraz? Taśmy, wałki, gąbki... echhh, to juz nie ta robota. Czy
dzisiejszy malarz potrafiłby ręcznie zrobić 'lamperioboazerię' z
farby pokostowej mieszanej z piwem? ;-)

J.

4. Data: 2005-02-20 20:51:06

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:cvafu6$ooo$1@atlantis.news.tpi.pl
Od: t1 <t...@p...com>
Było:
> Witam
> Jak uzyskac pasek na scianie od sufitu. Jednym z rozwiazan jest
> przyklejenie tasmy malarskiej. Ale czy nie bedzie z nia problemu
> tj. ewentualne falowanie po nalozeniu farby.

Należy pomalować sufit i część ściany - na oko.
Od sufitu się odmierza i oznacza w pobliżu narożników punkty, następnie
sznurek utytłany w farbie w proszku w kolorze jaki ma być na ścianie, należy
napiąć i strzelić w ścianę, powstanie kreska prosta w równej odległości od
sufitu a to podstawa bo od podłogi to żadne oko nie sprawdzi ;-)
Następnie się maluje ścianę OD kreski w dół ! (No wzdłuż też trzeba ale
nigdy w górę).

Uwaga a teraz hit pokoju ze słońcem popołudniowym ! Kreska dalej od okna
jest niżej o 10 cm niż przy oknie i mamy wyższy pokój. No jeszcze muszę
dodać, że na suficie jest taki zielonkawy seledynek a na ścianach
jasno-żółto-miodowo.

Podczas malowania granicy po prostu należy wziąć mniejszy wałek i patrzeć co
się maluje ...

Pomoc dla zagubionych http://evil.pl/pip/index.html
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

5. Data: 2005-02-21 08:45:10

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daniel Jakubowski" <d...@S...pl>
napisał w wiadomości news:pfwzdhoazpji.dlg@boncki.wolin.pl...

> dlaczego ? Ja zdaje sie odrywalem po kilku dniach i bylo git.

Miałeś szczeście, albo dobrą taśmę. Zwykle jak się tą taśmę zostawi na
dłużej, a zwłaszcza jak jest jeszcze przymalowana farbą, są potem
problemy. Narzekań na te taśmy było zresztą już wiele, głównie na
pl.misc.budowanie

J.

6. Data: 2005-02-21 09:14:38

Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisal(a):

> odchodzi. Tylko odrywać chwilę po pomalowaniu, jeszcze na mokrej
> farbie, nie po wyschnięciu!

dlaczego ? Ja zdaje sie odrywalem po kilku dniach i bylo git.

Daniel Jakubowski
| www.danieljakubowski.prv.pl | www.grupynews.prv.pl |

7. Data: 2005-02-21 09:15:43

Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

t1 napisal(a):

> Jak uzyskac pasek na scianie od sufitu. Jednym z rozwiazan jest przyklejenie
> tasmy malarskiej. Ale czy nie bedzie z nia problemu tj. ewentualne falowanie
> po nalozeniu farby.

Mysle takie pytanie wystarczy na jedna grupe wyslac.

8. Data: 2005-02-21 14:16:59

Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisal(a):

> [...]
> dłużej, a zwłaszcza jak jest jeszcze przymalowana farbą, są potem
> problemy. Narzekań na te taśmy było zresztą już wiele, głównie na

Hm, nie wiem co to za tasma byla. Wiem ze zbyt mocno nie kleila. Nie byla z
zewnatrz zbytnio "sliska". Byla koloru wyblakło żółtego. Polecam ;)

9. Data: 2005-02-21 14:24:57

Od: "Larek" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daniel Jakubowski" <d...@S...pl> napisał w
wiadomości news:12qn6mfwmyqww.dlg@boncki.wolin.pl...

> Hm, nie wiem co to za tasma byla. Wiem ze zbyt mocno nie kleila. Nie byla
> zewnatrz zbytnio "sliska". Byla koloru wyblakło żółtego. Polecam ;)

Zrobiłem to za pomocą zwykłego, szerokiego skocza, 3 zł rolka z Obi.

[jak poprawić] źle położony tynk strukturalny
Perlator - czy ktoś to rozgryzł?
lodówka Whirlpool "szósty zmysł" - zakup w internecie
pekniety zlewozmywak
czy kuchenka z plyta ceramiczna moze "tracic moc"?