Mam dość dobry piekarnik - czy potrzebuję prodiż lub kombiwar?

1. Data: 2006-12-24 10:33:58

Temat: Mam dość dobry piekarnik - czy potrzebuję prodiż lub kombiwar?
Od: "WS" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.

Mam piekarnik elektryczny , możliwość regulacji temperatury do 250
stopni , rożen , grillowanie ( ok , niech będzie pseudo-grillowanie
:> ) , termobieg. Ciasta wychodzą w nim przednio , pizza wychodzi w
nim zacnie, mięso jest całkiem smaczne.

Moja kochana żona ostatnio jadła boczek i schab pieczony w prodiżu -
mięso leżało dobę albo dwie w jakiejś zalewie po czym zostało
upieczone w prodiżu. Teraz moja lepsza połowa chciała by aby prodiż
się znalazł na wyposażeniu dziennym. Pragnąłbym jednak
zasięgnąć porad od was , którzy macie do czynienia i z tym i z tym.
Czy w prodiżu lub kombiwarze potrawy będą łatwiejsze w pieczeniu ?
Może będą smaczniejsze , bardziej soczyste ?

Dodam , że piekarnik może być nagrzewany z góry i z dołu.

Dziękuję
Wojtek.

2. Data: 2006-12-24 10:56:29

Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

WS <s...@p...wp.pl> napisał(a):

> Pragn=B1=B3bym jednak
> zasi=EAgn=B1=E6 porad od was , kt=F3rzy macie do czynienia i z tym i z tym.
> Czy w prodi=BFu lub kombiwarze potrawy b=EAd=B1 =B3atwiejsze w pieczeniu ?
> Mo=BFe b=EAd=B1 smaczniejsze , bardziej soczyste ?

W prodiżu - to tak, jak w większej brytfannie. Moja mama używa małego
prodiża, bo dla dwóch osób nie opłaca się nagrzewać całego piekarnika.

Ta sama ilość pary z mięsa i zalewy będzie otaczać mięso podczas pieczenia -
tyle, że im mniejsza kubatura naczynia /piekarnika, w którym się piecze, tym
bardziej będzie soczyste.

Ania

3. Data: 2006-12-24 12:08:30

Od: "Shivman" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości
> .........tyle, że im mniejsza kubatura naczynia /piekarnika, w którym się
piecze, tym
> bardziej będzie soczyste.

Albo używać rękaw foliowy.
Shivman

4. Data: 2006-12-27 07:42:02

Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 24 Dec 2006 02:33:58 -0800, WS napisał(a):

> Czy w prodiżu lub kombiwarze potrawy będą łatwiejsze w pieczeniu ?
> Może będą smaczniejsze , bardziej soczyste ?

Zalety prodiża:
1. Przy małych wypiekach mniejsze zużycie energii
2. Mniejsze parowanie, bo jest dość szczelny.

Duża wada prodiża:
1. Brak regulacji temperatury

5. Data: 2006-12-27 07:43:25

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote in message

> Zalety prodiża:
> 1. Przy małych wypiekach mniejsze zużycie energii
> 2. Mniejsze parowanie, bo jest dość szczelny.
>
> Duża wada prodiża:
> 1. Brak regulacji temperatury

Niesmaczne pieczenie - ciasta uparowane...

6. Data: 2006-12-27 18:38:12

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
> [...]
Nie jest to straszna przeszkoda, zwłaszcza, że ciasta z reguły
piecze się w podobnej temperaturze. Może tylko z drożdzowym i
biszkoptowym nieco kłopotu, bo jeśli wysoko wyrośnie, to się
przypali wierzch.
> Niesmaczne pieczenie
Mam raczej przeciwne wrażenie - mięso z prodiża jest baaaardzo
smaczne.
> - ciasta uparowane...
To jeśli zatkają się dziurki wentylacyjne; trzeba je czyścić
drucikiem przed każdym pieczeniem i po.

Tortilla
Ratunku - kłopoty z sernikiem - PILNE
sos szary