Marcepanki i inne łakocie

1. Data: 2004-12-29 08:17:16

Temat: Marcepanki i inne łakocie
Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam po Świętach! Jak tam Wasze Marcepanki wyszły? Mój rewelacyjnie!
Zrobiłam na Święta kilka ciast, ale hitem który pobił na głowę wszystkie
okazał się taki eksperyment:

1)ciasto od miodownika
2) cieniutka warstwa masy budyniowej - od ciasta z masą budyniową ;-)))
3) warstwa musu jabłkowego wymieszanego z galaretką czerwoną
4) cieniutka warstwa masy budyniowej
5) biszkopt
6) cieniutka warstwa masy budyniowej
7) warstwa musu jabłkowego wymieszanego z galaretką żółtą
8) cieniutka warstwa masy budyniowej
9)ciasto od miodownika
10) polewa czekoladowa

Polecam z czystym sumieniem!! Delikatne, nie za słodkie... mniam....

Jini - anioł kobieta ;-)

1. Data: 2004-12-29 08:51:09

Temat: Re: Marcepanki i inne łakocie
Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jini" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 9)ciasto od miodownika
> 10) polewa czekoladowa
>

> Polecam z czystym sumieniem!! Delikatne, nie za słodkie... mniam....

Jak robisz ciasto miodowe? I czy długo musi ono kruszeć?

Kasia

1. Data: 2004-12-29 08:58:35

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jini wrote:
> Witam po Świętach! Jak tam Wasze Marcepanki wyszły? Mój rewelacyjnie!

Marcepanek wyszedl :). Ale czy ciasto do niego mialo byc tak klejace? Mialam
pewne problemy z wylozeniem go na blache.
Upieklam ponadto sernik kokosowy z jablkami oraz krolewiec, ktorego dla
odmiany przelozylam masa z masla utartego z mlekiem skondensowanym (nie
gotowanym). Smaczna i szybko sie robi. Z pozostalych po pieczeniu bialek
upieklam pieguska z bakaliami, ktory byl dla mnie hitem. Szkoda, ze tylko
dla mnie, bo nie wyszedl mi z formy i musialam zastosowac podejscie silowe
:). Piegusek ucierpial przy tym znacznie, wiec nie zawiozlam go na Swieta i
zjedlismy go we dwojke z mezem. Baaardzo smaczne ciasto :). Nie wiem, czemu
sie przykleil tak mocno do formy, chociaz ja posmarowalam olejem i posypalam
maka. Nastepnym razem zastosuje papier do pieczenia. A ten nastepny raz
bedzie dzisiaj, poniewaz na Sylwestra upieke Jini'owego Sezamowca (na Swieta
sie nie wyrobilam z tym ciastem), wiec mam 5 bialek "wolnych" :). Tym razem
do pieguska nie dodam bakalii, tylko troche wiorkow kokosowych.
W ogole mialam jakos "pod gorke" piekac ciasta na Wigilie. Marcepanek sie
kleil, piegusek sie przymurowal do blachy, a polewa kakaowa mi sie zwarzyla!
A juz myslalam, ze mam na nia patent... Jakos udalo mi sie ja uratowac, tzn.
zlalam oddzielony tluszcz i pozostala cukrowo-kakaowa masa posmarowalam
ciasto. W smaku i konsystencji nie zauwazylam roznicy. Tyle, ze bylo jej
duzo mniej i musialam ratowac sie kupnymi polewami, ktorych nie lubie, ale
mialam w domu dziwnym trafem. Acha, jeszcze twarog do sernika byl taki
sobie... Mimo to sernik chwalono najbardziej. Dziwne...

Zamiast sie skarzyc na jakies fatum, powinnam sie przyznac do dwoch lewych
rak... ;)

Ania

1. Data: 2004-12-29 09:07:50

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, czemu
> sie przykleil tak mocno do formy, chociaz ja posmarowalam olejem i
posypalam
> maka. Nastepnym razem zastosuje papier do pieczenia.

ja zawsze smaruje formy margaryną bądź masłem i wysypuję bułką tartą lub
kaszką manną i nie mam najmniejszych problemów z wyciąganiem ciast z formy.
Wiem, ze wysypanie foremki tymi produktami przyczynia się do powstania
specyficznej "skórki" na ciastach, ale nikomu w domu to nie przeszkadza.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-12-29 09:20:11

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:
> [...]
> ciast z formy. Wiem, ze wysypanie foremki tymi produktami przyczynia
> się do powstania specyficznej "skórki" na ciastach, ale nikomu w domu

Wiesz, ja do tej pory wysypywalam maka i nie mialam zadnych problemow. Ten
keks byl pierwszy, ktory tak dziwnie sie zachowal. Moze za cienko
posmarowalam? Hmm...
Ania

1. Data: 2004-12-29 09:32:07

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Marcepanek wyszedl :). Ale czy ciasto do niego mialo byc tak klejace?

ooo - wiesz moje było troszkę klejące przed włożeniem do lodówki... ale po
wyjęciu wałkowało się super

> Marcepanek sie kleil, piegusek sie przymurowal do blachy, a polewa kakaowa
> mi sie zwarzyla!
> A juz myslalam, ze mam na nia patent...

nie wiem z czym to jest związane - moja polewa kakaowa też się zważyła... i
tak samo było u mojej babci i koleżanki...
może to wpływ księżyca ;-))))

Jini - po Świętach z bardziej rubensowskimi kształtami niż zwykle ;-)

1. Data: 2004-12-29 09:34:20

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak robisz ciasto miodowe? I czy długo musi ono kruszeć?

wygooglalam sobie taki przepis - jak na zwykłe kruche ciasto, tylko dodawało
się tam miodu i sody zamiast proszku do pieczenia.
Przyznaje, że placki upiekłam kilka dni przed Świętami, ale masą przełożyłam
dzień przed Wigilią i po kolacji na deserek przed Pasterką było w sam raz ;)

Jini.

1. Data: 2004-12-29 09:43:28

Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A.L." napisała:

> Zamiast sie skarzyc na jakies fatum, powinnam sie przyznac do dwoch lewych
> rak... ;)

Iiii tam. Ja to wszystko tłumaczę sobie ;-) tą przedświąteczną gorączką. Mój
piegusek wprawdzie wyskoczył z formy dość gładko (pomimo, że jej niczym nie
smarowałam), ale za to pękł w trakcie pieczenia i wyglądał dość dziwnie..
A masa do miodownika zrobiła mi się za rzadka i na ciasto musiałabym ją
chyba wylać.. czasu już było mało na kombinowanie, więc zrobiłam nową - tym
razem za gęstą ;-) Ostatecznie wymieszałam obie i miałam miodownik z dużą
ilością masy :-)
Jest co wspominać.

Pozdrawiam serdecznie,
--
Małgorzatka

1. Data: 2004-12-29 09:51:07

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jini wrote:

> nie wiem z czym to jest związane - moja polewa kakaowa też się
> zważyła... i tak samo było u mojej babci i koleżanki...
> może to wpływ księżyca ;-))))

Wiesz - to jest calkiem niezle wytlumaczenie :). Ta polewa _nie miala
prawa_ sie zwarzyc, zawsze robie tak samo i od bardzo dawna mi sie nie
warzy. Bylam pewna, ze ja rozgryzlam... Ale ksiezyc namieszal, jak zwykle
:).

> Jini - po Świętach z bardziej rubensowskimi kształtami niż zwykle ;-)

Ja tez :). Ale po Nowym Roku sie wezme... :P
Ania

znowu prośba:)
Re: ZAKASKA-PRZEKASKA-"ZAGRY CHA" :) co polecacie?
Pieczenie i kapusta
sorry test
Bialka.