znowu prośba:)

1. Data: 2004-12-29 08:17:23

Temat: znowu prośba:)
Od: "uciecha" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam poświatecznie i proszę:) Jak zwykle nie znam nazwy i nie wiem czego
szukać -piecze sie dwa placki (chyba na miodzie), a na wierzchu tego ciasta
jest polewa z mleka (skondensowane, gotowane -czyli karmel)
Serdecznie proszę o przepis na to ciasto, lub o nazwę -będe wdzięczna.
Pozdrawiam -Lucyna

1. Data: 2004-12-29 08:19:23

Temat: Re: znowu prośba:)
Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Snickers?

na grupie był też wątek o czeskiej "Marlence"...

Jini.

1. Data: 2004-12-29 08:22:19

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

uciecha wrote:
> [...]
> karmel)
> Serdecznie proszę o przepis na to ciasto, lub o nazwę -będe wdzięczna.

To moze byc ciasto snickers, ale nie musi... W kazdym razie to cos
podobnego.

SNICKERS

ciasto:
60 dkg maki
3/4 szkl. cukru
2 jajka
2 zoltka
20 dkg margaryny
3 lyzki mleka
3 lyzki miodu
2 lyzeczki sody oczyszczonej
1 cukier wanilinowy

polewa orzechowa:
1/2 k. margaryny
4 lyzki curu
2 lyzki miodu
20 dkg posiekanych orzechow wloskich

krem I: 1 opakowanie budyniu smietankowego

krem II: 1 puszka skondensowanego mleka slodzonego

1 Make wymieszana z soda i przesiana na stolnice posiekac z margaryna. Dodac
pozostale skladniki, zagniesc ciasto i podzielic na 3 czesci.
2. Trzy identyczne prostokatne formy (20x30cm), wylozone papierem do
pieczenia,
wylepic cienko ciastem. Na jedna czesc ciasta wylac goraca polewe orzechowa
upiec razem z pozostalymi.
3. Ugotowac budyn smietankowy wg przepisu, zuzywajac o 1/3 mleka mniej niz
podano w przepisie. Ostudzic.
4. W celu otrzymania karmelu puszke z mlekiem wstawic do garnka z woda i
gotowac 3 godz. Ostudzic.
5. Na jeden upieczony i ostudzony placek nalozyc budyn, przykryc drugim
plackiem posmarowanym karmelem, a nastepnie nakryc plackiem z polewa
orzechowa.

W przepisie nie podano czasu i temp. pieczenia. Ja podobne ciasto
(Krolewiec -
moje ulubione) pieke w temp. ok. 180-200 stopni przez ok. 10 min. - do
uzyskania brazowo-zlotego koloru.

Ania

1. Data: 2004-12-30 23:57:09

Od: "D..." <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A.L." <a...@n...pl> napisał w wiadomości

> To moze byc ciasto snickers, ale nie musi... W kazdym razie to cos
> podobnego.

Hej!
Ciekawy przepis na snickersa, ja robie zazwyczaj wersje mini (ciasto miodowe
z polewa orzechowa tylko) , mam pytanko - jak slodki wychodzi ten wedlug
Twojego przepisu ? (bo sam karmel jest okrutnie slodki ) ...aaa i czy do
budyniu dodajesz cukier ( te przepisowe 2 łyzki, czy cos kolo tego ) ?

pozdrowionka przedsylwestrowe
aaa i witam wszystkich, bo czytam grupe czesto, ale to dopiero moj pierwszy
poost :]

D...

1. Data: 2005-01-03 07:35:09

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

D... wrote:

> [...]
> wychodzi ten wedlug Twojego przepisu ? (bo sam karmel jest okrutnie
> slodki ) ...aaa i czy do budyniu dodajesz cukier ( te przepisowe 2

Wiesz, ja tego ciasta nie pieke, bo jest dosc popularne w mojej rodzinie, a
ja jak juz upieke te ciasta miodowe, to wole zrobic krolewca, ktory znacznie
bardziej mi smakuje. Ale to rzecz gustu. Ciasto rzeczywiscie jest dosc
slodkie dzieki karmelowi, ale calkiem niezle, zwlaszcza panowie za nim
przepadaja :). Odnosnie slodzenia budyniu, ja bym troche cukru dodala, bo
budyn bez cukru jest moim zdaniem pozbawiony smaku, ale mozesz dodac troche
mniej. Zreszta w zestawieniu z karmelem, te 1-2 lyzki nie robia roznicy :).

> pozdrowionka przedsylwestrowe
> aaa i witam wszystkich, bo czytam grupe czesto, ale to dopiero moj
> pierwszy poost :]

Witaj wiec :) i pozdrowienia posylwestrowe ;).
(Spaaac mi sie chce przeokrutnie).
Ania
> D...

Re: ZAKASKA-PRZEKASKA-"ZAGRY CHA" :) co polecacie?
Pieczenie i kapusta
sorry test
Bialka.
co na urodziny po Świętach?-proszę o radę