Marycha i zaniki pamięci

1. Data: 2003-07-31 09:28:31

Temat: Marycha i zaniki pamięci
Od: " Kajusia" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jestem na tej grupie po raz pierwszy. Proszę o pomoc wszystkich ktorzy
przeszli przez pieklo zanikow pamieci po popalaniu trawki. Ludzkie pojecie
przechodzi - sasiad moj 24 lata pali nalogowo, tak nalogowo, ze trawka to dla
niego tyle co dla innych papierosik. Tyle, ze po papierosiku nie zanika
pamięc, a on, już nie kontroluje z kim i o czym rozmawia. Zapomina o
spotkaniach, o czy byla poranna rozmowa.... Na poczatku znajomosci wydawalo
mi sie, ze jest " po prostu roztargniony". Teraz wiem, ze on musi sie leczyc -
przyznal sie, ze chce.
Jak moge mu pomoc? Proszę Was choc o krotka informacje - od czego zaczac?

Kajusia

2. Data: 2003-07-31 20:22:28

Temat: Re: Marycha i zaniki pamięci
Od: "Ola" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

na początek lecytyna - orzechy, pigułki te sprawy
kłopoty z pamięcią wynikają z zanikania u palaczy osłonek mielinowych wokół
dendronów w mózgu (dzieci też ich nie maja, pojawiają się z wiekiem). Brak
osłonek czyni nas nadpobudliwymi, łatwo wpadającymi w złość i
zapominalskimi. Na szczęście jest to proces odwracalny/ Terapia polega na:
a. niepaleniu
b. ćwiczeniach pamięciowych - najlepiej języki obce
c. powrocie do nałogu
d. powocie do punktu a

pzdr. Ola

3. Data: 2003-09-16 04:23:13

Od: "KIBEK" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dendronów w mózgu (dzieci też ich nie maja, pojawiają się z wiekiem). Brak
> osłonek czyni nas nadpobudliwymi, łatwo wpadającymi w złość i

Mam dwa pytania, nie chce podwarzac Twej wypowiedzi ale mam pytania:

Dendrony to to samo co dendryty ? Jesliu tak to nie maja onie oslonek
mielinowych

Czemu pozwbawienie oslonek czyni nas nadpobudliwymi skoro tempo przewodzenia
w nerwach zmieliniozwanych jest szybsze niz w glych Powinno pojaiwac sie cos
w rodzaju otepienia itp ?

KIBek

4. Data: 2003-09-29 20:24:10

Od: Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <a...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

Kajusia wrote:

> Jak moge mu pomoc? Proszę Was choc o krotka informacje - od czego zaczac?

Marihuana _nie powoduje_ trwalych zanikow
pamieci. Uszkadza tylko pamiec krotkotrwala,
przejsciowo. Jak przestanie palic, to mu przejda
zaniki pamieci.

--
Seks, seksić, seksolatki... news:pl.soc.seks.moderowana
http://hyperreal.info { iWanToDie } WiNoNa ) (

5. Data: 2003-09-29 20:25:30

Od: Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <a...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

Ola wrote:

> [...]
> a. niepaleniu
> b. ćwiczeniach pamięciowych - najlepiej języki obce

Ciekawym, skad wytrzasnelas takie rewelacje.
Cos takiego wystepuje, owszem, ale na przyklad w
chorobie Parkinsona, a nie od palenia marihuany.

--

...znów o alkoholizmie...
alkoholizm
poszukuje