Masz cipkę?

21. Data: 2008-03-04 18:20:43

Temat: Re: Masz cipkę?
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jesus" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:05d54078-d7f9-491e-ba43-b2a772efaa59@i12g2000pr
f.googlegroups.com...
On 3 Mar, 11:18, "Duch" <n...@n...com> wrote:
> Z ciekawosci - ciekawe skad bierze sie tak mocny krytycym wobec innych?

Krytycyzm?
Jestem ssakiem, mam mózg ssaka, jesteśmy stadem. To jest
poszukiwanie prawdy.

Mamy mózgi stadne, działają na nas autorytety. Religie wzięły się z
funkcji stadnych po prostu jest to gloryfikowanie swoich zasad w
stadzie.
Ktoś dał Ci kamienne tablice i powiedział Twoje zasady w stadzie są
zesłane przez samego BOGA. Ok, ale to nie zmienia faktu, że to są
zasady w stadzie
i że stado podporządkowuje się samcom lub samicom alfa. Jak każde inne
zwierze.

Ktoś zapytał "jak wprowadzić człowieka w hipnozę?", odpowiedź jest
taka - zawsze jesteś w hipnozie ale nie zawsze wiesz co i kto
programuje Twój mózg!

Mamy wyobrażenia o życiu, ale to racjonalizacja. Myślimy, że jesteśmy
wyjątkowi lub nic nie warci - to też tylko racjonalizacja i tylko gdy
staniesz się autorytetem
lub jak ktoś jest autorytetem to może cię zaprogramować.

Możesz myśleć, że jesteś dzieckiem bożym, lub nawet samym Jezusem. Ok,
w porządku, na pewne tematy nie można rozmawiać bo mamy za mało
danych,
ale ja patrzę na to co dzieje się tutaj na ziemi i jak się zachowują
ludzie!

Widzę coś takiego jest jakiś autorytet mówi jakie są zasady, a reszta
bawi się w święta które on wyznacza, przestrzeganie praw i obrzędów
które on wymyśla.
Grupa jak każde inne stado myśli, że ich zasady są święte, że grupa
jest wyjątkowa i wybrana przez los i że wszystkie inne grupy nie
przestrzegając ich zasad nie dostąpią zaszczytu zbawienia.

To jest krytyka? Mówię tylko wprost co widzę.

===
Ale wiesz ocywiście że widzisz tylko to co chcesz?

22. Data: 2008-03-05 13:48:55

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jesus" <n...@p...onet.pl> wrote in message
n.googlegroups.com...

Nie rozumiem do czego zmierzasz?
Dlaczego dzialanie stadne ma byc zle?
I czemu przeciwstawiasz je mysleniu?

Jesli ludzie buduja statek, to robi to grupa ludzi,
w nich sa robotnicy i kierownicy.
Tak, to dzialanie stadne - wynik - powstaje statek,
czyli jest EFEKT pozytywny a kazdy z ludzi dostaje zaplate.

W czym problem?
=============

Co ma do tego myslenie, ktore przeciwstawiasz
"dzialaniu stadnemu"?

Dlaczego niby myslenie mialoby byc lepsze w tym przypadku
i na czym to myslenie (jako alternatywa dla dzialan stadnych)
mialoby polegac?

---
Albo inne dzialanie stadne - zatrzymywanie sie na czerwonym
swietle - myslenie mialoby polegac na JEZDZIE na czerownym?
Probowales tego czy tylko teoretyzujesz? :)

Pozdrawiam,
Duch

23. Data: 2008-03-05 17:28:27

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie rozumiem do czego zmierzasz?
> Dlaczego dzialanie stadne ma byc zle?

Wszystko zależy od tego co chcesz uzyskać. Może niektórzy lubią
poddawać się innym, a inni lubią wywierać wpływ.

24. Data: 2008-03-05 23:57:36

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Mar, 14:48, "Duch" <n...@n...com> wrote:
> Jesli ludzie buduja statek, to robi to grupa ludzi,
> w nich sa robotnicy i kierownicy.

Ten Twój statek to droga do nieba. To sposób życia i widzenia
sensu.

Jeśli pytasz co złego, to odpowiem, Nie wiem, nie chcę myśleć o tym w
kwestiach czarno-biało moralnych.
Jestem w stadzie i myślę podobnie jaki inni. Czasem podobnie jak inni
zwodzę się, albo sądzę kogoś po ubraniu,
że może jest mądrzejszy skoro nosi krawat. Tak samo jak inni można
mnie zaprogramować na myślenie o czymś i nałożyć filtr sensu.
Czasem warto wiedzieć, że to co jest "święte" to tylko punkty
przyznawane przez autorytet, taki medal, a to co jest "dobre" to czyjś
głupi wymysł.

25. Data: 2008-03-06 07:20:10

Od: "Hanka " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch <n...@n...com> napisał:

> [...]
> Tak, to dzialanie stadne - wynik - powstaje statek,
> czyli jest EFEKT pozytywny a kazdy z ludzi dostaje zaplate.

To nie jest działanie stadne. To jest działanie GRUPY, która ma do wykonania
konkretne, wcześniej ustalone i zaplanowane zadanie. Natomiast działanie
stadne opiera się nie na wykonywaniu bezpośrednio wydanych poleceń, lecz na
zachowaniach na poły instynktownych, wynikających z szeregu roszad w umyśle
każdego członka STADA, jeśli mówimy o człowieku, lub czysto instynktownych,
jeśli powiemy o stadzie zwierząt.
Te roszady mają na celu wybranie optymalnego schematu zachowań - optymalnego
w sensie ułatwienia, usprawnienia sobie życia i wszelkich działań
koniecznych do przetrwania. Tak działa znakomita większość członków danego
społeczeństwa, danego stada.

Instynkt - wrodzona zdolność wykonywania pewnych stereotypowych, nie
wyuczonych, mniej albo bardziej skomplikowanych czynności swoistych dla
danego gatunku i istotnych dla jego przetrwania; naturalna, wrodzona
dyspozycja (psych.), zdolność.
instynktowny - odruchowy, mimowolny, bezwiedny.
/slownik-online/kopalinski/

Stado - grupa osobników jednego gatunku /zwierząt/, żyjąca na określonym
terytorium, związana mniej lub bardziej zaawansowaną formą organizacji
społecznej.
/wikipedia/wiki/Stado/

> Co ma do tego myslenie, ktore przeciwstawiasz
> "dzialaniu stadnemu"?

Ma tyle, że nie jest odruchem, owszem, niekiedy wykształconym,lecz z biegiem
czasu stającym się niemalże bezwarunkowym.

Myślenie - skutkuje wyborem. Poszukiwaniem różnych alternatyw, a
niekoniecznie - dążeniem w kierunkach nadawanych przez stado.

> Dlaczego niby myslenie mialoby byc lepsze w tym przypadku
> i na czym to myslenie (jako alternatywa dla dzialan stadnych)
> mialoby polegac?

Gdyby świat polegał wyłącznie na działaniach stadnych, być może tę wiadomość
wykuwałabym rylcem na tabliczce kamiennej ;)

To właśnie osobniki niepoddające się myśleniu i działaniu stadnemu,
stereotypowemu, nadają kierunek zmianom.
Inna sprawa, czy kierunek zmian (wysoko rozwinięta cywilizacja) jest
optymalny, ale to temat na odrębny wątek.

> Albo inne dzialanie stadne - zatrzymywanie sie na czerwonym
> swietle - myslenie mialoby polegac na JEZDZIE na czerownym?

Jeszcze raz: to nie jest działanie stadne. To jest polecenie dla
przypadkowej grupy kierowców, która akurat zebrała się na krzyżówce - a nie
dla stada.
To są dwie różne grupy, działające na różnych poziomach uwarunkowań.

26. Data: 2008-03-06 08:53:38

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Hanka " <c...@W...gazeta.pl> wrote in message

Rozumiem niuanse, dzieki,
rozmawiam z "jesusem"
bo mam wraznie ze ten pod pozorem
neutralnej dyskusji przemyca bardzo
silne tresci typu to jest dobre
a to zle, ponizajace.

Probuje mu to pokazac :)
I smieje sie z tego gdy ten tak kluczy zeby
ukryc te swoje emojonalne tresci pod
pozorem roprawki naukowej.

Taka zabawa,
pozdrawiam,
Duch

27. Data: 2008-03-06 08:56:29

Temat: Re: Masz cipke?
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jesus" <n...@p...onet.pl> wrote in message
f.googlegroups.com...

Czy to nie Twoja obawa przed autorytetem?
Ktory Cie kiedys wykiwal?
Duch

28. Data: 2008-03-06 08:58:25

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in message

Pytam bo widze duzo SILNYCH tresci typu dobro-zlo
(albo raczej frajer, nie frajer)
ktore przekazujesz,
a jak pytam o to, to ubierasz swoje rozwazania w pozory
neutralnosci, "ja tylko rozwazam".
Duch

29. Data: 2008-03-06 17:21:30

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Mar, 09:53, "Duch" <n...@n...com> wrote:

> Probuje mu to pokazac :)

Umysł nie kryje wcale sensownych rzeczy przy czym się uprzesz jesteś w
stanie sobie to udowodnić.
Jesteś tego przykładem. Każdego mózg opracowuje teorie spisku jeśli
nada sobie taki sens.

Jeśli zahipnotyzujesz kogoś i zrobisz mu regresje, zacznie ci
opowiadać o poprzednim wcieleniu bo umysł
jest bardzo twórczy.
To tak jakbyś komuś opowiadał historię. "Idziesz z dzieckiem przez
ulicę, robicie zakupy, dziecko ma niebieską koszulę itp"
i teraz zapytasz osobę, której to opowiadasz."Jaka to ulica?". Jeśli
będzie pod wpływem wyobrażenia
opowieści o ulicy, tam będzie jej/jego uwaga i bezwiednie będzie
starała się odpowiedzieć na pytanie o ulicy.
Może jakaś zwykła, może dwupasmowa , może ta przy tunelu, którą
wczoraj wracaliśmy.
Jak wystarczająco silnie uprzesz się przy jakiejś teorii i nadasz jej
sens to ludzie w nią uwierzą.
W tych teoriach spiskowych jesteś bardzo przekonujący.

30. Data: 2008-03-07 07:22:09

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Mar, 09:53, "Duch" <n...@n...com> wrote:

> [...]

no patrz - jednak prawda jest, ze, patrzac na to samo, kazdy z nas
widzi co innego

> Probuje mu to pokazac :)
> I smieje sie z tego gdy ten tak kluczy zeby
> ukryc te swoje emojonalne tresci pod
> pozorem roprawki naukowej.

mowisz ze kluczy? i tresci emocjonalne?
echh, okurary chyba musze zmienić, hehe

> Taka zabawa,
> pozdrawiam,
> Duch

se popatrze jeszcze chwile, i podumam, jakie to rozne szkla sprzedaja
do tych okurarow

no coo?
taka zabawa :)

Re: Czy syndrom poaborcyjny=psychoza wyrzutów sumienia...
Re: Co ma do zaproponowania ateizm?
Lokata Mojżesza Szota
Hej, jade, ja se jade.
Z SCP