Materialy do haftu krzyzykowego

1. Data: 2001-09-11 07:02:46

Temat: Materialy do haftu krzyzykowego
Od: "Justyna Goworek" <j...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam sedrecznie Grupe,
Bardzo sie ciesze ze grupa nareszcie jest. Bede tu czestym gosciem. Na
wkupne link: http://www.maurer-stroh.com/.

I pytanie:
Czy ktos wie jakie sa rodzaje materialow do haftu krzyzykowego i czym sie
rozni jeden od drugiego oraz jak je rozroznic? Znam kanwe i myslalam ze to
normalnie taka plecionka dwie nitki na dwie. I znam Aide - to 4 na 4. A tu
mi ostatnio Pani w sklepie z materialami zrobila wielkie oczy na moje
pytanie o Aide i powiedziala ze jak zyje to nie slyszala o czym takim.
Moze to jednak ja nie wiem o co chodzi.

Pozdrowienia
Justyna z Lodzi

1. Data: 2001-09-11 07:08:20

Temat: Re: Materialy do haftu krzyzykowego
Od: "ulla" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Justyna Goworek <j...@c...com.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9nkct2$15he$...@n...ipartners.pl...
> [...]
> mi ostatnio Pani w sklepie z materialami zrobila wielkie oczy na moje
> pytanie o Aide i powiedziala ze jak zyje to nie slyszala o czym takim.

Aida jest dobrym materiałem, bardzo lubię na niej haftować, najbardziej na
14-stce, wtedy haftując dwoma nitkami, raczej nie widać materiału pod
krzyżykiem, no chyba, że pod czarnym, lubię też 16-stkę - bardzo drobny
splot
bardzo maleńkie krzyżyki, haft wygląda jak namalowany tuszem, jest też gruby
splot, wtedy trzeba haftować trzema nitkami.ale nie pamiętam jaki numer ma
ten splot.
Jutro napiszę dokładnie nie pamiętam tego wszystkiego.
Jest tez płótno gładkie do haftu krzyżykowego, widziałam takowe u siostry,
ale trzeba mieć oczy sokoła, coby na nim haftować. A ja takowych nie
posiadam, musiałabym sobie lupę do haftu kupić.
Jest też zwykła kanwa polska bodajże w cenie ok 19 zł za metr,
ze splotem klasycznym wyraźnym i ta bardziej zbliżona do płótna.
Nie są złe ale trzeba trzema nitkami a ja nie bardzo lubię.
pozdrawiam
ula.

1. Data: 2001-09-11 07:16:31

Od: "Peg" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Justyna z Lodzi
>
> Aida istnieje, jest dostepna w domach wysylkowych, w sklepie nie spotkalam
(trojmiasto).
Tez mam pytanie: na jakim materiale haftujecie obrusy krzyzykami, wyhaftowal
am jeden na materiale o policzalnym splocie ( zgodnie z zaleceniem Anny), al
e material zepsul nieco efekt, niby bialy material, ladny wzor, ale spodziew
alam sie jeszcze lepszego wrazenia.
Po powstaniu grupy zaczelo mnie ciagnac do haftu, a dlugo sie opieralam:)
Pozdrawiam
Elzbieta

1. Data: 2001-09-11 07:39:40

Od: "ulla" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Arleta <a...@f...interia.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@f...interia.pl...
> Ostatnio udalo mi sie kupic kanwe czeska i jestem z niej bardzo
> zadowlona - krzyzyk w hafcie jest kwadratowy :-)
> Pozdrawiam. Arleta

czeskiej jeszcze nie widziałam, gdzie można kupić i czy wystarczą dwie
nitki do haftowania?
ula.

1. Data: 2001-09-11 07:40:35

Od: Arleta <a...@f...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest też zwykła kanwa polska bodajże w cenie ok 19 zł za metr,
> ze splotem klasycznym wyraźnym i ta bardziej zbliżona do płótna.
> Nie są złe ale trzeba trzema nitkami a ja nie bardzo lubię.

Niestety, krzyzyki na polskiej kanwie nie wychodza kwadratowe, ale
raczej prostokatne, przez co obrazek/haft wychodzi mocno wydluzony :-(
Ostatnio udalo mi sie kupic kanwe czeska i jestem z niej bardzo
zadowlona - krzyzyk w hafcie jest kwadratowy :-) Jest to dosc wazne w
przypadku wzoru kolistego -> mam wzor na przepiekny wieniec jesienny,
kupilam juz nawet muline, ale nie zabieralam sie za niego wlasnie z
powodu braku odpowiedniej tkaniny - na drogie niemieckie na razie mnie
nie stac :-(

Pozdrawiam. Arleta

1. Data: 2001-09-11 08:06:12

Od: Arleta <a...@f...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czeskiej jeszcze nie widziałam, gdzie można kupić i czy wystarczą dwie
> nitki do haftowania?

Mieszkam w Krakowie - kupilam ja w pasmanterii przy Malym Rynku.
Kosztuje 28-29 zl za metr (nie pamietam dokladnie). Ma 4 nitki. Mam
jeszcze co prawda troche zapasow polskiej kanwy, ale raczej odloze ja na
czarna godzine :-)
Na razie wyszywalam trzema nitkami i wychodzi gruby haft, prawie jak
gobelin :-)
Arleta

1. Data: 2001-09-11 08:26:29

Od: "ulla" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Arleta <a...@f...interia.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@f...interia.pl...

> Mieszkam w Krakowie - kupilam ja w pasmanterii przy Malym Rynku.
> Arleta
ja w Warszawie, ale nic straconego, ciągle ktoś znajomy jeździ do Krakowa, a
ja muszę wypróbować, bo nie zasnę, płacenie po 70 zł za Aidę jest wysoce
stresujące.
pozdr. ula.

1. Data: 2001-09-11 08:37:37

Od: Arleta <a...@f...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja w Warszawie, ale nic straconego, ciągle ktoś znajomy jeździ do Krakowa, a
> ja muszę wypróbować, bo nie zasnę,

:-)))
W takim razie postaram sie podeslac dokladny adres, jednak najwczesniej
jutro, bo mam go w domu.

> płacenie po 70 zł za Aidę jest wysoce
> stresujące.

O ile wiem, Aida jest dosc waska, wiec te ceny sa tym bardziej
zastraszajace!

Arleta

1. Data: 2001-09-11 08:43:11

Od: "ulla" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Arleta <a...@f...interia.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@f...interia.pl...
> W takim razie postaram sie podeslac dokladny adres, jednak najwczesniej
> jutro, bo mam go w domu.

dzięki
> O ile wiem, Aida jest dosc waska, wiec te ceny sa tym bardziej
> zastraszajace!
ja kupuje taką z metra , jest dośc szeroka 150 cm, to raczej standart, ale
raz spotkałam się z serokością 90 cm, ale była to Aida bardzo cienka, prawie
przezroczysta, jak batyst. Kupiłam ją z chęci posiadania jedynie, bo jeszcze
nic na niej nie wyhaftowałam.
Nieraz kupuję Aide w kawałku, sa gotowe juz zapakowane. Dość drogie,
kawałek o wymiarze 43/48 cm. kosztuje w zalezności od miejsca 19-28 zł.
upiorna cena.
ula

1. Data: 2001-09-11 10:12:28

Temat: Odp: Materialy do haftu krzyzykowego
Od: "ulla" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Peg <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9nkdvq$r5k$...@n...tpi.pl...
> Tez mam pytanie: na jakim materiale haftujecie obrusy krzyzykami,
> Pozdrawiam
> Elzbieta

Na płótnie do haftu krzyżykowego, ma równy splot, łatwo się na nim haftuje,
a nie jest to taki wyraźny splot jak na kanwie. Kanwa bardziej nadaje się do
obrazków, płótno do obrusów
Wersja polska jak już pisałam w innym poście 19 zł /m 150 szer. tutaj
krzyżyki są nieco większe niż na kanwie.
wersja Aida 70zł/m .150 szer. na tym materiale krzyżyki są takiej wielkości
jak na kanwie nr. 14, czyli małe.
ula.

haft krzyżykowy - czasopisma
ile muliny potrzeba do obrazka