Mazurek abo co inszego?

1. Data: 2002-03-25 08:22:42

Temat: Mazurek abo co inszego?
Od: "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No! ida swieta a ja obiecalem malzowince ze jom obdarze przepisem na pyszny
mazurek coby ona go upiec mogla a ja... zjesc hihihi
Napiszcie please bo mnie odetnie od internetu, loza i pokarmu (nie wiem
ktora opcja najgorsza ;-))
Chyba ze ktos piecze cos innego (na drozdzach itp)-bede bardzo wdzieczny.
A co do miesiwa (OT) to moze napiszecie w innym watku...
pzdr wiecznie glodny grzesiek

1. Data: 2002-03-25 08:29:25

Temat: Re: Mazurek abo co inszego?
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Szutka <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a7mmok$ai9$...@n...onet.pl...
> [...]
> Chyba ze ktos piecze cos innego (na drozdzach itp)-bede bardzo wdzieczny.
> A co do miesiwa (OT) to moze napiszecie w innym watku...

to już Cię powinna odciąć, bo od kilku dni nic, tylko mazurki na liście, a
Ty jakiś niedowidzący...
Masz tu mój:
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis.php?przepis=2014
00 g mąki krupczatki
100 g cukru
250 g Kasi albo masła
4 żółtka
4 łyżki mleka
płaściutka łyżeczka proszku do pieczenia
kilka kropli aromatu waniliowego
Na górę:
puszka słodzonego mleka skondensowanego
pół słoiczka dżemu śliwkowego
100 g orzechów włoskich
dowolne polewy i bakalie do dekoracji Najpierw należy przygotować karmel:
puszkę mleka włożyć do garnka z wodą, przykryć i gotować na malutkim ogniu
2,5 do 3 godzin. Wyjąć puszkę i odstawić, żeby nieco przestygła, bo otwarta
od razu obleje nas gorąca masą.
Kiedy już mamy karmel, można przygotować ciasto:
mąkę z proszkiem do pieczenia, cukrem i masłem posiekać w misce. Dodać
żółtka, mleko, aromat i szybko zagnieść, żeby ciasto nie zdążyło się ogrzać
od rąk i nie zaczęło kleić.
Ciastem wykleić średniej wielkości prostokątną blachę. Można zrobić dość
wysoki rancik (wtedy środek ciasta wypełnimy karmelem, a rant będzie
ozdobą), ale nie jest to konieczne. Spód włożyć do piekarnika i piec około
25 minut w 200 stopniach.
Upieczone ciasto delikatnie przełożyć na deskę, posmarować cienką warstwą
dżemu (nie musi koniecznie być śliwkowy, ale najlepiej jakiś lekko kwaśny),
posypać posiekanymi orzechami włoskimi i w końcu rozprowadzić róną warstwę
karmelu.
Mazurek dowolnie ozdobić kolorową polewą, bakaliami, orzechami albo owocami
kandyzowanymi.

I to wszystko, zjadać ze smakiem. A jest naprawdę niezły, bo spód wychodzi
dość miękki, co pasuje do karmelu. Taki mazurek powinien szybko zniknąć.

A tu link do licznych mazurków inszych, jak sądzę też pysznych bardzo:
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl/faq/index.html
Tylko nie zapomnij wejść na "grupowe przepisy" i odświeżyć strony ze dwa
razy, bo coś tam szwankuje.

Pozdrawiam
Wkn

1. Data: 2002-03-25 09:25:46

Temat: Odp: Mazurek abo co inszego?
Od: "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to już Cię powinna odciąć, bo od kilku dni nic, tylko mazurki na liście, a
> Ty jakiś niedowidzący...
Ha! Racja tylko ja mialem porabane sortowanie w wyswietlaniu postow i
ogladalem jakis luty...
dzieki!

1. Data: 2002-03-25 10:51:22

Od: "DanaB" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Chyba ze ktos piecze cos innego (na drozdzach itp)-bede bardzo wdzieczny.
> A co do miesiwa (OT) to moze napiszecie w innym watku...

A moze sprawdzisz kilka ostatnich postow? Jak we wszystkim jestes tak
dokladny jak w szukaniu przepisow dla malzonki, to sie nie dziwie, ze odcina
od internetu, loza i pokarmu...
Zajrzyj www.kuchnia.com.pl/DiD/mazurki.html
Mies poszukaj sobie sam.

--