Mebel sosnowy - czy można zrobić z gotowych elementów?

1. Data: 2004-11-23 00:40:24

Temat: Mebel sosnowy - czy można zrobić z gotowych elementów?
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
W pokoju syna mamy wnękę po łóżeczku, 150 cm długości. Po lewej i prawej
stronie stoją sosnowe mebelki o głębokości 40 cm, w związku z tym
postanowiliśmy w tym miejscu postawić coś na kształt "kombajnu";) - czyli
regał z wkomponowanymi szufladami i częścią półek zamykaną drzwiczkami.
Jednym słowem - na długości ok. 75 cm same półki, w tym dwie zamykane
drzwiczkami, i mniej więcej tej samej długości druga strona - 4 szuflady i
reszta półek.
Kupno gotowego mebla nie wchodzi w grę - już przeglądaliśmy ofertę.
Zadzwoniłam do dwóch stolarzy i oni za naprawdę prostą w/w opisaną
konstrukcję żadają...........1400 zł!!!

Wydaje mi się to przesadą, więc w desperacji postanowiliśmy kupić deski na
wymiar, dokupić fronty szuflad, drzwiczki, prowadnice i skręcić coś takiego.
Niestety, jakkolwiek z deskami nie będzie raczej problemu, to zielonego
pojęcia nie mamy, gdzie szukać tych frontów i prowadnic?

Może macie jakiś pomysł? A może ktoś sam składał meble z sosny? Będę
wdzięczna za wszystkie rady. Ew. polecenie stolarza, który tyle nie zedrze;)

Mieszkamy we Wrocławiu.

Pozdr. Ewa

1. Data: 2004-11-23 08:11:16

Od: "Marvin" <u...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> takiego. Niestety, jakkolwiek z deskami nie będzie raczej problemu, to
> zielonego pojęcia nie mamy, gdzie szukać tych frontów i prowadnic?

Prowadnice do szuflad - w każdym Obi, Liroju lub u stolarzy.

Fronty: będzie kłopot z sosną, ale zapytaj na www.interstol.bizn.pl Oni
produkują fronty i mogą wiedzieć, kto robi z sosny.
M.

1. Data: 2004-11-23 08:43:07

Od: "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

delikatnie doradzam uzycia zamiast desek sosnowych plyty klejonej sosnowej
dostepnej w hipermarketach budowlanych w wielu dlugosciach i szerokosciach.
ma te zalete nad deska ze sie nie paczy

musta

1. Data: 2004-11-25 23:05:28

Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sporo prowadnic jest w castoramie - zresztą wydaje mi się, że jest tam
więcej rzeczy "do ROBIENIA mebli niż w np leroy czy praktikerze.
Też sugeruję płytę klejoną i skręcanie na konfirmaty (takie specjalne
wkręty do mebli) - warto do nich kupić spejalne wiertło - (ok 30 zł)
W marketach deski (klejone) są różnej szerokości, więc można dobrać
takie, żeby pasowały na fronty (długość przytną wam w sklepie).
Można się zastanowić, czy nie lepiej zrobić boków szuflad z tzw
meta(l)boxów - to takie blaszane ścianki szuflad z prowadnicami - trochę
droższe, ale mniej roboty.

MAc

Spoldzielnia mieszk...
STATUT SPOLDZIELNI
Super sprawa
pozłacanie
Co sadzicie o firmie developerskiej HOSSA z 3miasta ?