Meble Forte vs BRW ???

1. Data: 2003-12-15 06:53:24

Temat: Meble Forte vs BRW ???
Od: "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Planuje zakup mebli (choć może to za dużo powiedziane) do przedpokoju.
Chciałbym aby meble miały nóżki (na podłodze są kafle i nie chce aby weszła
wilgoć w meble). Takze chciałbym aby fronty były już z MDFu bo zawsze to
ładniej wygląda a same meble chciałbym aby wytrzymały sporo wiecej czasu ,
więc tez takie jakieś wytrzymalsze ;)
Myślałem nad meblami BRW : System XXI lub Forte system: Progress.
Co do BRW to okleina olcha miodowa wygląda jakoś tak dziwnie. Niby okleina
drewniana ale wygląd jakiś dziwny (jakieś zacieki w fakturze okleiny ??? -
dziwnie to wygląda). Dodatkowo w sklepie widziałem komodę i szafkę i byly
one ... krzywe ! Dzwiczki były krzywo zainstalowane ...
Dlatego myślałem nad Forte , wyglądają chyba ciekawiej ale sam nie wiem :(

Są jeszcze inne firmy Bogfran i itd , ale szczerze mówiąc nie wiem jak z
wykonaniem tych mebli i trwałością ... Wyglądają one na podróby Forte i BRW

Co sądzicie o meblach Forte i BRW (o tych systemach co wymieniłem wyżej)

/// Kaszpir ///

/// Kaszpir ///

1. Data: 2003-12-15 07:27:45

Temat: Re: Meble Forte vs BRW ???
Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> napisał w
wiadomości news:brjlt2$8gf$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> dziwnie to wygląda). Dodatkowo w sklepie widziałem komodę i szafkę i byly
> one ... krzywe ! Dzwiczki były krzywo zainstalowane ...

Drzwiczki się reguluje w dosyć szerokim zakresie.

> [...]
BRW

> Co sądzicie o meblach Forte i BRW (o tych systemach co wymieniłem wyżej)

W przedpokoju mam meble system XXI (olcha), a w dużym pokoju system
Progress,
tak więc mogę się pokusić o porównanie.
Moim zdaniem są to produkty o bardzo zbliżonej jakości.
Płyta jest raczej delikatna (fronty trochę mocniejsze).
Trzeba uważać, żeby nie zamoczyć, bo się trwale deformuje.

Witek

1. Data: 2003-12-15 08:12:21

Od: "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Płyta jest raczej delikatna (fronty trochę mocniejsze).
> Trzeba uważać, żeby nie zamoczyć, bo się trwale deformuje.

W salonie BRW niestety XXI nie wywarły na mnie super wrazenia :( Zauwazyłem
że okleina (olcha) ma takie jakby zacieki i nie wygląda to zbyt ciekawie.
Myślałem że to wada produkcyjna ale w innym sklepie było to samo ... Niby
imitacja drewna ale jakas taka ... dziwna ...
Widzę że masz obydwa systemy , z jakiego jesteś bardziej zadowolony ? Sa
jakieś różnice ? Wykonanie , jakośc zastosowanych elementów (prowadnice i
itd) , jakośc użytych materiałów ?

W przedpokoju mam pomalowane ściany na kolor pomarańczowy (pomarańcz -
pastelowy). Zastanawialem się najpier nad olchą (BRW) lub jabłonią (Forte)
ale Wisnia (Forte) też jest ładna :)

Jaki masz kolor okleiny w systemie progress (Forte) ? Czy wykonanie
(okleina) jest wyższej jakości niz w XXI BRW ? Jak nakładana jest okleina na
meblach Forte a jak w XXI ? Czy to ta sama technologia ?

/// Kaszpir ///

1. Data: 2003-12-15 08:54:10

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

/// Kaszpir /// napisał(a):

> Chciałbym aby meble miały nóżki (na podłodze są kafle i nie chce aby weszła
> wilgoć w meble).

Dobrze że "nie chcesz". Za grosze można kupić specjalne profile z
tworzywa sztucznego do zabezpieczania cokołów przed wilgocią. Można
zastosować praktycznie do kazdego mebla.

> Takze chciałbym aby fronty były już z MDFu bo zawsze to
> ładniej wygląda

De gustibus....

> a same meble chciałbym aby wytrzymały sporo wiecej czasu ,
> więc tez takie jakieś wytrzymalsze ;)

A niby czemu fronty z MDF miały by być wytrzymalsze ? Ładniejsze to może
i owszem, ale o wytrzymałości decydują zawiasy. A te faktycznie są
lepsze i gorsze.

> Dlatego myślałem nad Forte , wyglądają chyba ciekawiej ale sam nie wiem :(

Meble fabryczne działają na zasadzie: zmontuj, ustaw i broń Boże nie
ruszaj. Dzieciak ma w pokoju parę gratów prod. Forte. Rady im nie dał,
ale meble wymagały nieco wzmocnienia.

--
Piotr Jankisz
Małe co nieco o rowerach:

1. Data: 2003-12-15 09:11:37

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> napisał w
wiadomości news:brjqh3$kpf$1@inews.gazeta.pl...

> W salonie BRW niestety XXI nie wywarły na mnie super wrazenia :(
Zauwazyłem
> że okleina (olcha) ma takie jakby zacieki i nie wygląda to zbyt ciekawie.

Nie zauważyłem żadnych zacieków.

> [...]
> jakieś różnice ? Wykonanie , jakośc zastosowanych elementów (prowadnice i

Jak już pisałem są bardzo do siebie zbliżone jakościowo i technologicznie.
Wyglądają wręcz, jakby zeszły z tej samej linii produkcyjnej.
Takie same zawiasy, prowadnice, trochę inne nóżki (ale w obu przypadkach
regulowane)

> [...]
na
> meblach Forte a jak w XXI ? Czy to ta sama technologia ?

Mam wiśnię. Kolor bardzo podobny do olchy systemu XXI.
Technologicznie, to w zasadzie bliźniaki.

Witek

1. Data: 2003-12-15 09:26:59

Od: "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie zauważyłem żadnych zacieków.

Byc może kiedyś w "straszych partiach" ich nie było. Te "zacieki" to wygląd
w fakturze okleiny a nie zacieki spowodowane jakimis lakierami i itd ...
Poprostu ta okleina "imitująca" drewno wygląda jakoś dziwnie , zdaje mi się
że już w Forte okleina bardzije przypomina drewno. Te "zacieki:" cięzko
opisać , ale wygląda to dziwnie jakby była to jakaś wada produkcyjna lub
feler lub bardzo niskiej jakości okleina najniższej jakości ..

> [...]
> Wyglądają wręcz, jakby zeszły z tej samej linii produkcyjnej.
> Takie same zawiasy, prowadnice, trochę inne nóżki (ale w obu przypadkach

Chyba jednak zdecyduje się więc na Forte z powodu rozmiarów (sa troszkę
większe i więcej uda mi się wykorzystać przestrzeni w przedpokoju).
Co do koloru to chyba wezme wisnię , choć nie wiem czy jest to dobra
kompozycja z jasnymi pomarańczowymi ścianami i z białą podłogą ...

> Mam wiśnię. Kolor bardzo podobny do olchy systemu XXI.
> Technologicznie, to w zasadzie bliźniaki.

Ok. Dzieki.
Chyba jednak troszkę bardzije podobają mi się Forte , dodatkowy plus to
trochę większe rozmiary które w tym przypadku są dla mnie dodatkowym plusem
:)

Mam jedynie nadziję że meble te będą lepsze (trwałośc / wykonanie) od
tańszych innych malo znanych producentów i tańszych od Forte i BRW ...

/// Kaszpir ///

1. Data: 2003-12-15 11:13:19

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> napisał w
wiadomości news:brjut0$7bo$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
>
> Mam jedynie nadziję że meble te będą lepsze (trwałośc / wykonanie) od
> tańszych innych malo znanych producentów i tańszych od Forte i BRW ...

Mam Progress jeż parę lat. Nie rozpadają się.
Trzeba tylko uważać z wodą (przelane kwiatki itp.).
Jak się od razu wytrze, to nie ma problemu, ale jak parę godzin postoi,
to płyta puchnie.

Witek

1. Data: 2003-12-15 20:13:21

Od: "PiOtR" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> one ... krzywe ! Dzwiczki były krzywo zainstalowane ...
> Dlatego myślałem nad Forte , wyglądają chyba ciekawiej ale sam nie wiem :(

Ja od siebie mogę powiedzieć, że są to w obydwu przypadkach tandetne meble-
chodzi tu głównie o system łączenia poprzez konfirmaty, które nie dają
stabilności i dzielone plecy nawet w szafach, które potęgują ten efekt. Sam
mam w domu BRW, bo znajomy, który tym handluje powiedział, że są minimalnie
lepsze. Wrażenia z użytkowania są takie, że mocno skręcone meble typu szafa
lub wysoka witryna przekaszają się i gibią. A żeby nikt mi nie powiedział,
że piszę bzdury, to sprawdźcie jak wygląda to w przypadku mebli bydgoskich
lub ze Swarzędza (wiem, że cena za wysoka, dlatego też skończyłem z BRW).
Ale gdybym dzisiaj kupował, to zrobiłbym meble u któregoś ze stolarzy
robiących meble kuchenne - jednak za późno dowiedziałem się o takiej
możliwości.

pozdr.
Piotr

1. Data: 2003-12-16 06:59:39

Od: "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ehh ...

Wczoraj jeszcze raz pojechałem do sklepu gdzie mają meble Forte i do innego
gdzie mają meble tylko BRW. Niestety w obu sklepach jest niesamowicie ciemno
a oświetlenie świetlówkowe nie pomaga w dokładnym obejrzeniu mebli :(

W meblach XXI BRW zauważyłem takie jakby zacieki i niestety to chyba
"standard" w okleinie .. Nie jest to zaciek fabryczny a chyba poprostu
kiepskiej jakosci okleina :(
W obu meblach wkurzyło mnie to że producenci zamiast stosowania chromowanych
metalowych uchwytów i nóżek stosują plastikowe tandetnie barwione coś co ma
imitować chrom ...
Nie wygląda to zbyt ciekawie i zbyt elegancko :(
Przez te właśnie dodatki i wykończenia meble wyglądają tandetnie :(

Szkoda bo naprzykład meble BRW : Kent lub Forte : Portos wyglądają spoooro
lepiej ale niestety są one za duże jak na mój przedpokój :(

Cy może ktoś z Was może mi doradzić czy do przedpokoju pomalowanego na kolor
pomarańczowy (jasny) z podłogą białą (mat) lepszy byłby kolor mebli jabłoń ,
wiśnia czy może olcha miodowa ?

Ja osobiście skłaniam się w kierunku Forte (wiśnia) ale szczerze mówiąc
meble nie wywarły te na mnie jakiegoś wielkiego wrażenia (Forte - progress
jak i BRW:XXI)

/// Kaszpir ///

1. Data: 2003-12-17 08:24:21

Od: "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja zdecydowałem się jednak na Forte (Progress). Powody dwa: trochę większe
wymiary (lepiej wykorzystam miejsce) oraz ładniejsza okleina kóra bardziej
imituje drewno (Wiśnia memphis).
Choc osobiście meble wcale nie wywarły na mnie zbyt dobrego wrażenia to
jednak nic ciekawszego nie znalazłem. Sytem XXI BRW mnie wkurza okleiną i
tymi "zaciekami" która mają imitować ???? drewno ???. Nie wygląda to zbyt
ciekawie ...
W obu systemach wkurza mnie to że zamiast zastosowania chromowanych
metalowych nóżek i uchwytów producent zastosował plastikowe coś jakby
posrebrzane ....

Wiem że to tandeta , ale jaka cena tak jakość. I tak jakościowo są
ładniejsze i ładniej wyglądają od mebli innych firm lub tzw "prywaciarskich"
wyrobów :)
Zrobiłem wczoraj "maraton' po sklepach i powiem szczerze że sa meble innych
firmek ale one jeszcze gorzej są wykonane. Prawie zawsze płyta paździerzowa
i do tego kiepsko oklejona , krzywo poskręcane z fatalnym wyglądem ...
Przy nich te z Forte (Progress) i BRW (XXI (nie mowie o POP system kóry
wyglądem przypomina juz te tansze konkurencyjne "ssytemy").
Myślę że właśnie te nózki + fronty z MDF pomagają w tych meblach i je
odróżniają od tych najtańszych ...

też widziałem meble ze Swarzedza , są bardzo ładne. Ale np. taka komoda
(większa) kosztuje tam 2999zł a nie około 500-600zł a to różnica wręcz
kolosalna ..

/// Kaszpir ///

wkrety mocujące półki z płyt wiórowych
[SPAM] sprzęt AGD - najniższe ceny