Meblowanie kuchni

1. Data: 2003-04-01 21:03:20

Temat: Meblowanie kuchni
Od: Przemysław Maciuszko <s...@m...hell.pl> szukaj wiadomości tego autora

Możecie podzielić się jakimiś podstawowymi zasadami i regułami dotyczącymi
meblowania kuchni?
Głównie chodzi mi o to np. czego obok czego nie stawiać, na jakiej wysokości
zawieszać szafki wiszące (ile nad blatem) itp.
Ogólnie jakieś bardziej praktyczne informacje dotyczące w/w :)
Z góry dziękuję za wszelkie rady.

--
Przemysław Maciuszko

1. Data: 2003-04-02 07:46:44

Temat: Re: Meblowanie kuchni
Od: "Kasia A." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@m...hell.pl> napisał w wiadomości
> [...]
wysokości
> zawieszać szafki wiszące (ile nad blatem) itp.
> Ogólnie jakieś bardziej praktyczne informacje dotyczące w/w :)

Przede wszystkim lodówka nie powinna stać w pobliżu kaloryferów, rurek CO bo
wtedy wzrasta zużycie prądu.

Wysokość zawieszenia szafek myślę, ze zależy od wzrostu użytkowników. U
mojej mamy jest 60 cm nad blatem i dla mnie jest OK, bo mogę sięgnąć do
drugiej półki. W moim szafki wiszą wyżej i niestety dostępna jest tylko
pierwsza półka, do drugiej muszę stawać na palcach i wyciągać się mocno.
Jest jeszcze sprawa okapu - jeśli zdecydujesz się na zwykły podszafkowy to
jest minimalna wysokość na jakiej może on zawisnąć. Do tej wysokości musisz
dopasować szafkę nadokapową i pozostałe szafki jeśli chcesz by tworzyły
jedną górną linię.

Są zasady ergonomii w meblowaniu kuchni, tak zwany ciąg technologiczny -
lodówka - szafka - zlewozmywak - blat roboczy - kuchenka - szafka. Ale
jedynie w dużych kuchniach można sobie pozwolić na przestrzeganie tej
zasady.

Jeśli szafki mają stać w dwóch naprzeciwległych rzędach to odległość
pomiędzy nimi nie powinna być mniejsza niż 120 cm. (Ja mam kuchnię 1.60 na 3
metry i oprócz podstawowych sprzętów i szafek potrzebuję jeszcze wstawić
stół - to jest dopiero problem!)
Kasia

Czym pomalować sufit w łazience
gdzie można kupić miskę ustępową z odpływem bocznym
Elewacja - problem
Problem: kot sasiada.
stolarza do zrobienia antresoli... (KRAKOW)