Medyczny kanibalizm w Europie XV-XVIII w.

11. Data: 2009-02-02 11:06:15

Temat: Re: Medyczny kanibalizm w Europie XV-XVIII w.
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pomyśl jak wielki mamy wpływ na ludzi, skoro dziś uznają tego typu
praktyki za obrzydliwe.

Niemniej i dziś krew ludzka jest uznawana za bezcenny "lek" ratujący
życie i wykorzytywana w celu podawania potrzebującym.
Podobnie zresztą jest z organami ludzkimi...
i tak jak kiedyś też muszą być "świeże" aby je wykorzystywać.

BTW ludzie określający siebie "świadkami Jechowy" uznają wykorzytywanie
przez medycynę krwi i preparatów krwi, oraz transplantacje organów
za bezwzględnie niedopuszczalne.

--
CB

12. Data: 2009-02-02 12:39:41

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com> wrote in message
d.googlegroups.com...

> Zapomnialem dodac,nie wiadomo czemu ten fakt dziwi feministki.

bo feministki widza swiat niezbyt gleboko, czarno-biało. Czlowiek
pod wplywem złych emocji tak moze robic.

A historia jest mocno zlozona, tak jak sredniowiecze.
Duch

13. Data: 2009-02-02 13:38:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Feb 2009 09:58:10 +0100, Duch napisał(a):

> "glob" <r...@g...com> wrote in message
f.googlegroups.com...

> "Na balach jak sie komus zachcialo ,to np damy
> mialy wtenczas obfite suknie,stawaly w kacie i sie zalatwialy,jak w
> danej sali balowej robil sie smród nie do zniesienia,przenoszono sie
> do nastepnej sali.A po balu po prostu wywozono taczkami.
> "
>
> No nie wierze...
>
> Duch

Tak było. Cały Wersal był zas..., król przenosił się po prostu do innych
pałaców, keidy przychodził czas na sprzątanie...

14. Data: 2009-02-02 13:39:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Feb 2009 14:38:33 +0100, Ikselka napisał(a):

f.googlegroups.com...

> Tak było. Cały Wersal był zas..., król przenosił się po prostu do innych
> pałaców, keidy przychodził czas na sprzątanie...

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=wersal+and+%22za
%C5%82atwiano+si%C4%99%22&btnG=Szukaj+w+Google&lr=&a
q=f&oq=

15. Data: 2009-02-02 13:56:56

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Sty, 04:55, glob <r...@g...com> wrote:
> [...]
> ani jednej ubikacji,przy tylu pokojach?Byl to okres kiedy niektórym
> 'specjalista'sie odkrylo,ze woda polaczona z kalem'kanalizacja'jest
> przyczyna wszelkiej zarazy ,znaczy przede wszystkim woda,wiec
> kanalizacja w Wersalu nie powstala.Nawet robiono specjalne
> zdrapywaczki do brudu.Na balach jak sie komus zachcialo ,to np damy
> mialy wtenczas obfite suknie,stawaly w kacie i sie zalatwialy,jak w
> danej sali balowej robil sie smród nie do zniesienia,przenoszono sie
> do nastepnej sali.A po balu po prostu wywozono taczkami.

Nie było waterclosed - były nocniki, kubły i beczki na wozach i
wywożono nieczystosci do rzeki lub na pola.
To po to, by ubikacje nie śmierdziały, na wzór rynsztoków.
Takie bzdety to sobie możesz wsadzić - pewnie, że sukienki na
rusztowaniach utrudniały załatwianie się, więc podstawiała służba
kubeł - bielizny - majtek nie było więc wystarczyło.
Ogólnie poczytaj "Komedię ludzką" Honore de Balsac, ale całą - poznasz
historię opisaną przez bliższego obserwatora.
Ogólnie "pecunia non olet" - co prawda nie w Paryżu, ale masz przykład
jak te sprawy rozwiązywano, gdy to powiedzenie powstało.

16. Data: 2009-02-02 13:59:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Feb 2009 05:56:56 -0800 (PST), Panslavista napisał(a):

> Nie było waterclosed - były nocniki, kubły i beczki na wozach i
> wywożono nieczystosci do rzeki lub na pola.
> To po to, by ubikacje nie śmierdziały, na wzór rynsztoków.

Mylisz się - w Wersalu "robiono" za słupkiem lub po prostu pod dywany.

17. Data: 2009-02-02 16:01:13

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Lut, 14:59, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Mylisz się - w Wersalu "robiono" za słupkiem lub po prostu pod dywany.

No, jestem zbyt młody...

18. Data: 2009-02-02 23:22:53

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:
> BTW ludzie określający siebie "świadkami Jechowy" uznają wykorzytywanie
> przez medycynę krwi i preparatów krwi, oraz transplantacje organów
> za bezwzględnie niedopuszczalne.

Tak, wiem. Ale nie wiem dlaczego mają taką zasadę.

Btw. Właśnie obejrzałem jeden z dokumentów z BBC o Hitlerze. Podobno
jedno z nielicznych zbliżeń seksualnych Hitlera z kobietą polegało na
tym, że kazał jej, żeby oddała na niego mocz...

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][

19. Data: 2009-02-02 23:32:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 03 Feb 2009 00:22:53 +0100, adamoxx1 napisał(a):

> [...]
> jedno z nielicznych zbliżeń seksualnych Hitlera z kobietą polegało na
> tym, że kazał jej, żeby oddała na niego mocz...

To raczej w granicach normy - niektórzy lubią patrzeć na sikającą
partnerkę.
A że akurat na niego - być wodzem nie jest łatwo, wódz chce choć w alkowie
przestać być wodzem...
Bez emotki tym razem.

20. Data: 2009-02-02 23:36:24

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> To raczej w granicach normy - niektórzy lubią patrzeć na sikającą
> partnerkę.

Fakt, pojawia się ten motyw czasem w filmach. Np. "Gorzkie gody" albo
"Ostatnie tango w Paryżu" (tego drugiego nie jestem na 100% pewna, być
może tylko na kibelku siedziała ;) ).

Ewa

Klub Ludzi bez Telewizji
Bo: