Medyczny kanibalizm w Europie XV-XVIII w.

21. Data: 2009-02-03 00:19:31

Temat: Re: Medyczny kanibalizm w Europie XV-XVIII w.
Od: "zeusx" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
news:a28f9c1d-f6ff-4fe5-9961-495cfbdc4c04@k36g2000pr
i.googlegroups.com...

Duch wrote:
-
> "glob" <r...@g...com> wrote in message
i.googlegroups.com...

> [...]
> Tutaj fajny przyklad na kiepska wiedze o sredniowieczu:
>
> http://bajobongo.net/zerro/piotr/slowo/toalety.txt
> cyt:
>
> "Po starozytnosci przyszlo sredniowiecze. Okres ten nie bez przyczyny
> kojarzy sie zwykle z brudem, smrodem i chorobami.
> Toalety na zamkach sredniowiecznych byly malymi pomieszczeniami z
> drewnianym siedziskiem."
>

> <- tego typu toalety sa wlasnie bardzo czyste, stosowano jeszcze XIX wieku
> wielu zamkach.
> Tekst nie wspomina nic o wersalu i o modzie na niemycie.

Pewnie ten tekst,równiez pomija ostatnio odkryty fakt,ze w
sredniowieczu kobiety tworzyly poezje.

... siedząc na tych siedziskach?;-)
zx

22. Data: 2009-02-03 00:21:52

Od: "zeusx" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak było. Cały Wersal był zas..., król przenosił się po prostu do innych
> pałaców, keidy przychodził czas na sprzątanie...

To wyjaśnia sens tej wielkiej ilości pomieszczeń. :-)
zx

23. Data: 2009-02-03 00:41:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Feb 2009 01:21:52 +0100, zeusx napisał(a):

> To wyjaśnia sens tej wielkiej ilości pomieszczeń. :-)
> zx

Nie mysl, że i u nas bez przyczyny dwór królewski (nawet Bony) jeździł po
całym państwie po co bardziej znamienitych pałacach... I nie chodziło tylko
o objadanie gospodarzy do szczętu :-)

24. Data: 2009-02-03 00:44:40

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

glob pisze:

> Duch wrote:
> -
i.googlegroups.com...

> No,cóz historia zle ocenila srednowiecze.Mówisz glupki z czasów
> wersalu,a teraz?Sredniowicze jednoczac Europe prawie zlikwidowalo
> wojny w Europie.Obecna UE jednoczy panstwa na zasadzie schematu
> sredniowiecznego.Naprawde sredniowiecze bylo takie glupie?

Z jednej strony templariusze, którzy stosowali wyciąg z pleśni jako
antybiotyk, z drugiej święci inkwizytorzy, którzy polegali na wyniku
ordaliów (np. skazanemu podawano do rąk rozgrzane żelazo w
przeświadczeniu że jeśli jest niewinny, to Bóg uchroni go od poparzeń).

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][

25. Data: 2009-02-03 00:50:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 03 Feb 2009 01:44:40 +0100, adamoxx1 napisał(a):

i.googlegroups.com...

> Z jednej strony templariusze, którzy stosowali wyciąg z pleśni jako
> antybiotyk,

U nas stosowało sie w tym samym celu pajęczynę (zagniecioną z chlebem). Też
zawiera antybiotyki.

> z drugiej święci inkwizytorzy, którzy polegali na wyniku
> ordaliów (np. skazanemu podawano do rąk rozgrzane żelazo w
> przeświadczeniu że jeśli jest niewinny, to Bóg uchroni go od poparzeń).

Sredniowieczna moda kobieca np dziś jest zupełnie nieslusznie rozumiana (bo
nieznana powszechnie) jako ascetyczna. Było przeciwnie: feeria kolorów i
ogromne dekolty, rozcięcia w szatach, pozwlaające na figle w kadej
chwili... :-)

26. Data: 2009-02-03 02:02:08

Od: "Bluzgacz" <r...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

glob <r...@g...com> napisał(a):

> [...]
> ani jednej ubikacji,przy tylu pokojach?Byl to okres kiedy niekt=F3rym
> 'specjalista'sie odkrylo,ze woda polaczona z kalem'kanalizacja'jest
> przyczyna wszelkiej zarazy ,znaczy przede wszystkim woda,wiec
> kanalizacja w Wersalu nie powstala.Nawet robiono specjalne
> zdrapywaczki do brudu.Na balach jak sie komus zachcialo ,to np damy
> mialy wtenczas obfite suknie,stawaly w kacie i sie zalatwialy,jak w
> danej sali balowej robil sie smr=F3d nie do zniesienia,przenoszono sie
> do nastepnej sali.A po balu po prostu wywozono taczkami.

Na kazdej wycieczce tlumy zdziwionych, kiedy dowiaduja sie o kiblowych
zwyczajach w Wersalu.
Przechadzalem sie tam kiedys podczas wycieczki wlasnie i nie chcialem wierzyc,
ze tych pieknych (z zalozenia, niekoniecznie wg mojego gustu) wnetrzach srano
na podloge albo pod schodami.
Idzie sie dalej, sale pelne dziel sztuki i wyobrazam sobie, jak jakas
upudrowana szmata podciaga kiecke i sra na piekna marmurowa podloge.
No, a co z wytarciem dupska... Naprawde musialo tam walic niemilosiernie,
dlatego na porzadku dziennym bylo wylewanie na siebie ton perfum.
PERFUMOWANE GOWNO - od razu z xxxlka sie kojarzy.
Caly Wersal byl raz na 2 miesiace dokladnie sprzatany: wszystkich
wypierdalano, sale sprzatano i czyszczono. Zaiste musiala byc to mordercza robota.

Przy okazji przypomnial mi sie pewien patent jaki na wycieranie tylka mieli na
statkach pelnych kolonistow udajacych sie do Nowego Swiata, moze opowiem, ale
naprawde niezly.

Bluzgacz

27. Data: 2009-02-03 02:20:02

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bluzgacz pisze:

> [...]
> statkach pelnych kolonistow udajacych sie do Nowego Swiata, moze opowiem, ale

Rzymscy legioniści podobno mieli taki patent:
dołek w ziemi do którego srali, a obok gąbka nabita na kij, o którą
wycierał się każdy...

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][

28. Data: 2009-02-03 09:38:05

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

adamoxx1 pisze:

> Rzymscy legioniści podobno mieli taki patent:
> dołek w ziemi do którego srali, a obok gąbka nabita na kij, o którą
> wycierał się każdy...

W Grecji mieli gąbki przyszyte po wewnętrznej stronie chitonów...

Ewa

29. Data: 2009-02-03 09:41:03

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o nakazy biblijne.
Prawo bezwzględnie zabrania m.in. spożywania krwi [zwierząt i ludzi].
Nawet mięso zwierząt czystych musi być pozbawione krwi.
Krew w Biblii jest utożsamiana z życiem.

--
CB

30. Data: 2009-02-03 12:27:36

Od: "Bluzgacz" <r...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea <e...@p...fm> napisał(a):

> W Grecji mieli gąbki przyszyte po wewnętrznej stronie chitonów...

Ten patent o ktorym mowilem polegal na tym, ze w okretach budowanych w XVIIw.
byla tylna czesc, ktora znajdowala sie nad woda (mniej wiecej tak jak tu:
http://ab.mec.edu/jamestown/images/ship2.gif).
Tam wlasnie pasazerowie i zaloga chodzili zalatwiac swoje potrzeby - jak w
typowym ukrainskim kiblu: dziura w podlodze i wszystko lecialo do wody.
Z tej czesci zwisala lina, ktorej koniec (jakies pol metra) zamoczony byl caly
czas w wodzie. Dodam tylko, ze ten koniec byl rozpleciony. Bo zalatwieniu
swoich potrzeb taki delikwent wyciagal te line z wody i podcieral sie tym
rozplecionym i mokrym kawalkiem, po czym wrzucal ja z powrotem.
Higieniczne w trzy dupy...

Bluzgacz

Klub Ludzi bez Telewizji
Bo: