Miazdzyca

1. Data: 2000-08-28 18:40:01

Temat: Miazdzyca
Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f58.n480.z2.fidonet.org> szukaj wiadomości tego autora

Hello All!

Jakie jest wlasciwie dzialanie lekow stosowanych w miazdzycy takich jak
polfilin, pentohexal, nicergolinum...

Tzn.: - Czy ktorys z nich cofa zmiany miazdzycowe w jakis sposob, n.p. przez
rozpuszczanie, wyplukiwanie blaszek miazdzycowych, czy dzialanie ograniczone
jest do n.p. uelastyczniania naczyn itp. - bez regeneracji zdeformowanej
struktury naczyniowej?

Czy miazdzyca ma bezposredni wplyw na 'przeplywy' (? - nie wiem czy to wlasciwe
slowo) w naczyniach limfatycznych, czy ewentualne zaklocenia w tychze sa
calkowicie niezalezna jednostka chorobowa?

Pozdrawiam!
Mariusz -=maVox=-

2. Data: 2000-08-30 06:54:24

Temat: Re: Miazdzyca
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 Aug 2000, Mariusz Mroczkowski wrote:

> Jakie jest wlasciwie dzialanie lekow stosowanych w miazdzycy takich jak
> polfilin, pentohexal, nicergolinum...

nie udowodniono aby leki te odwracaly proces miazdzycowy poprawiaja
natomiast na roznej drodze ukrwienie (poprzez rozszerzenie naczyn,
poprawe wlasnosci reologicznej krwi)

> [...]
> jest do n.p. uelastyczniania naczyn itp. - bez regeneracji zdeformowanej

Lekami, ktore moga w okreslonych przypadkach i w okreslonym stopniu
odwracac proces miadzycowy sa statyny - liczne badania wykonywane
z roznymi lekami tej grupy wykazaly takie wlasciwosci. Ale dotyczylo
to glownie odwracania procesu miazdzycy w naczyniach wiencowych a
nie w naczyniach konczyn dolnych czy gornych

> Czy miazdzyca ma bezposredni wplyw na 'przeplywy' (? - nie wiem czy to wlasciwe
> slowo) w naczyniach limfatycznych, czy ewentualne zaklocenia w tychze sa
> calkowicie niezalezna jednostka chorobowa?

moze byc zwiazek zaburzen przeplywu przez naczynia limfatyczne z
hyperlipidemia - glownie hyperchylomikronemia ale zaburzenia przeplywu
w naczyniach limfatycznych nie wykazuja tak bezposredniego zwiazku
z miazdzyca jak zaburzenia przeplywu przez naczynia krwionosne z racji
tego, ze receptorem dla czastek LDL a wlasciwie komorek obladowanych
tymi czastkami jest uszkodzona sciana srodblonka i to - tak sie uwaza
- wraz z zakrzepem przysciennym jest glowna przyczyna tworzenia sie
blaszki miazdzycowej

P.K.

----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

zaglosuj! http://www.am.torun.pl/certify

Szczepienie WZW
Czym sie rozni guz od raka???
katar. litości.
Spojrzenie biologa na żywienie optymalne
Prosba