Miesiaczka+Stosunek

1. Data: 2000-07-10 08:46:23

Temat: Miesiaczka+Stosunek
Od: "Myszka07" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy stosunki podczas miesiaczki sa bezpieczne? Chodzi mi nie tylko o
zabezpieczenie przed ciążą ale takze (a raczej przede wszystkim ) czy nie
zagrzaja mojemu zdrowiu?
Myszka07

2. Data: 2000-07-10 22:47:06

Temat: Re: Miesiaczka+Stosunek
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2000-07-11 04:00:29

Od: jaro pik <c...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> napisał / wrote:

> uczone ksiazki mowia, ze w trakcie miesiaczki nie powinno dojsc
> do zajscia w ciaze - ale warto zwrocic uwage, ze dzielne plemniczki
> potrafia zyc w sprzyjajacych warunkach do 3 dni. Stad przy krotkiej
> pierwszej fazie cyklu moze byc tak, ze przezyja i zaplodnia
>
> Co do pytania drugiego - ryzyko infekcji drog rodnych jest wieksze

1. Owulacja występuje nieco poźniej niż 3 dni po krwawieniu. Sprawdź w mądrych
książkach, a najlepeij w naturze.
2. Plemniczki mogą żyć nawet 5 dni "w sprzyjajacych warunkach "- tzn. w śluzie, a nie

we krwi. Też słyszałem o 3 dniach. Dowodem na 5 dni - ciąża mojej żony :)

Pozdr.
----------jaro pik----------

4. Data: 2000-07-11 07:23:52

Od: "Alicja NF" <a...@v...wis.pk.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

>1. Owulacja występuje nieco poźniej niż 3 dni po krwawieniu. Sprawdź w
mądrych
>książkach, a najlepeij w naturze.

Oj nie zgodzilabym sie ...
Wystarczy kilka prostych zalozen:
1/ Caly cykl trwa okolo 21 dni
2/ Krwawienie trwa 6-7 dni
3/ Jajeczkowanie nastepuje okolo 14 dni przed krwawieniem

Teraz nastepuje proste obliczenie ... no comments

Ala

5. Data: 2000-07-11 09:09:08

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jaro pik napisał

> 1. Owulacja występuje nieco poźniej niż 3 dni po krwawieniu. Sprawdź w mądrych
> książkach, a najlepeij w naturze.

A może lepiej Ty sprawdź. Piotr ma zupełną rację. Nie każda kobieta ma książkowe
cykle co 28 dni. Czasem zresztą u zupełnie zdrowej może się zdarzyć
"nienormalne" przesunięcie owulacji w jedną, lub w drugą stronę, nawet o dobrych
kilka dni.
A że raczej niemożliwe jest, by to przewidzieć, zatem współżycie w czasie
miesiączki (nie było napisane, czy w pierwszym dniu, czy ostatnim) wcale nie
musi zabezpieczać przed zajściem w ciążę.

Maja

6. Data: 2000-07-11 12:00:15

Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja Krężel napisał(a):
> [...]
> miesiączki (nie było napisane, czy w pierwszym dniu, czy ostatnim) wcale nie
> musi zabezpieczać przed zajściem w ciążę.
IMHO masz Maju rację :-)).
Dodatkowo komentarz: nawet faza wydzielnicza cyklu, w klasycznych
publikacjach uważana za bardzo stałej długości (14 dni), wg. nowszych
doniesień u _zdrowych_ kobiet może mieć długość o zmienności >3dni. No a
o długości fazy proliferacyjnej nikt nie twierdzi że jest stała.

Krzysiek Okon

7. Data: 2000-07-11 12:13:40

Temat: Odp: Miesiaczka+Stosunek
Od: "ika zuzeloth" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KO <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...

> [...]
> publikacjach uważana za bardzo stałej długości (14 dni), wg. nowszych
> doniesień u _zdrowych_ kobiet może mieć długość o zmienności >3dni

no pewnie pewnie :)))
Pierwszy dzien miesiaczki, 3 dni, owulacja, kolejne 3 dni...
Miesiaczka nam sie zmienia w tygodniowke....

ika

8. Data: 2000-07-11 12:42:44

Temat: Re: Odp: Miesiaczka+Stosunek
Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ika zuzeloth napisał(a):

> no pewnie pewnie :)))
> Pierwszy dzien miesiaczki, 3 dni, owulacja, kolejne 3 dni...
> Miesiaczka nam sie zmienia w tygodniowke....

Moja Iko droga, słowo zmienność oznacza:
średnie trwanie fazy lutealnej, 14 dni, zmiennośc 3 dni= trwanie fazy
luteanej 11 do 17 dni.

Krzysiek Okon

9. Data: 2000-07-11 15:21:43

Temat: Odp: Odp: Miesiaczka+Stosunek
Od: "ika zuzeloth" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Moja Iko droga, słowo zmienność oznacza:
> średnie trwanie fazy lutealnej, 14 dni, zmiennośc 3 dni= trwanie fazy

ok, przepraszam, nie doczytalam uwaznie. dzieki za sprostowanie mojej
glupoty.
ale jak sie czepiac slowek to napisales, ze zmiennosc >3 dni...
wiec chyba jednak <=3 dni :))))
wiesci sa i tak stresujace, bo to znaczy, ze kalendarz to POMYLKA!!!
a jak jeszcze pomysle, ze te male ogoniaste potwory, moga przezyc 3 dni...
!!!!

ika

10. Data: 2000-07-11 16:12:25

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ika zuzeloth napisała:

> no pewnie pewnie :)))
> Pierwszy dzien miesiaczki, 3 dni, owulacja, kolejne 3 dni...
> Miesiaczka nam sie zmienia w tygodniowke....

Mylisz się. Jeśli już to: pierwszy dzień miesiączki, potem za np. 3 dni
owulacja, za około 14 (+/- ewentualne 3 dni jak pisze KO) dni druga miesiączka.
(Nie słyszałam, by ktoś dostawał miesiączkę kilka dni po owulacji. To chyba
raczej mało prawdopodobne)
I w ten sposób cykl trwa 17 dni. To się zdarza - sama miałam koleżankę w
ogólniaku, która cierpiała z powodu bardzo krótkich cykli. Na szczęście
miesiączkę miała taką, ile kot napłakał ;~)

Maja

inhalatory , cisnieniomierze, termometry - REKLAMA
Bulima
pytanie o Zespol T........
SZYBKO JESLI MOZNA
Dalej to samo