Migrena

311. Data: 2003-06-27 10:29:37

Temat: Re: Migrena
Od: tweety <C...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AsiaS napisał:

> Użytkownik "Elżbieta"

> Nie spotkałaś się z sytuacją, gdzie pięć osób czyta ten sam tekst ze
> zrozumieniem
> (logiczne argumenty na udowodnienie swojego sposobu rozumienia) a interpretacji
> uzbierało się siedem?

jak nie?? wytarczy dać 5 polskim politykom 1 ustawe i bedzie 7
interpretacji ;-)

Magdalena + Karolina (27.10.97) + Krzysztof (05.01.03)
http://www.master.pl/~mwota/

312. Data: 2003-06-27 10:33:32

Temat: Re: OT Re: Migrena
Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

>I jak wyobrażasz sobie
>
>Nie wiem, to jest wewnętrzna sprawa kościoła. Buddyści mają swoje procedury,
>po przejsciu których ktoś może nauczać innych, więc taka weryfikacja jest
>możliwa.

Ale czy skuteczna ?
Bylam zima na Sri Lance i ucielam sobie mila pogawedke z pewnym lokalnym
mieszkancem - buddysta. I nasluchalam sie zalow: o mnichach jezdzacych
mercedesami, majacych konta w bankach szwajcarskich oraz o klasztornych orgiach
z mniszkami, podczas gdy dla reszty narodu 1-2 usd to niekiedy dzienny zarobek.
Swojsko to zabrzmialo w moich uszach. ;)

IMO - element ludzki. Przestalam oczekiwac swietosci od przewodnikow
duchownych.

Dunia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

313. Data: 2003-06-27 10:35:46

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@p...fm> napisał w wiadomości

> Użytkownik "boniedydy" <b...@z...pl> napisał w
wiadomości

> katolikiem

> Trudno uznać, by szeregowy ksiądz pełnił w Kościele "oficjalne funkcje".

Rozumiem, że szeregowy ksiązd w ogóle nie ma nic wspólnego z kościołem.
Ciekawa jestem, dlaczego w takim razie pobiera pensję częściowo z budżetu
państwa? Jako kto? Jako zwykły katolik, któy przebrał sie w sutannę?

> Mam również wrażenie pewnego nieporozumienia dotyczącego pojęcia Kościoła.
> Jeśli rozpatrywać je jako "lud Boży", to wówczas owszem, ksiądz Jankowski
> wyraża poglądy pewnej jego części (ale też nie całości!). W tym znaczeniu
> można przyjąć, że Kościół to wiele głosów - bo obok Jankowskiego jest
> Pieronek chociażby. Rozpatrując Kościół jako instytucję (dla
> niewierzących)/Mistyczne Ciało Chrystusa (dla wierzących), jego głosem są
> dokumenty soborowe.

Jest również tzrecie rozumienie: duhowieństwo i hierarchia kościelna. To
własnie znaczenie miałam na myśli.

boniedydy

314. Data: 2003-06-27 10:40:50

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tweety"
> jak nie?? wytarczy dać 5 polskim politykom
Pisałam o logicznych argumentach.. ;-) Tego u nich nie uświadczysz.
Asia

315. Data: 2003-06-27 10:56:53

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
zarobek.
> Swojsko to zabrzmialo w moich uszach. ;)
>
> IMO - element ludzki. Przestalam oczekiwac swietosci od przewodnikow

Oczywiście, ze wszedzie są nadużycia. Natomiast większość mnichów nie jest
przewodnikami duchowymi. Przewdnikiem duchowym jest tylko mistrz z
potwierdzonym przekazem (w baaaaardzo długiej na ogół linii). W buddyzmie w
większości krajów nie ma też czegoś takiego, jak śluby wieczyste. Można być
duchownym przez jakiś okres czasu, po czym wystapić z klasztoru i prowadzic
świeckie życie bez żadnych problemów ani wytykania palcami.
Piszac o weryfikacji miałam na myśli potwierdzenie przekazu dharmy, czyli
"mianowanie" na miastrza duchowego.

boniedydy

316. Data: 2003-06-27 11:10:41

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@p...fm> napisał w wiadomości news:
>

> antykoncepcja stoi
>
> Jeżeli chodzi akurat o spirale, to ich uzywanie jest grzechem ciężkim, bo

> środkiem wczesnoporonnym.

Kradzież i kłamstwo to również grzechy ciężkie.

Jakie procedury stosuje się wobexc duchownych,
> ktorzy dopuścili się grzechu ciężkiego?

Spowiedź. Jak również w przypadku nie-duchownych.

> A jak wiadomo KAŻDY człowiek jest grzesznikiem. Nikt o
>
> Ja jestem o zdrowych zmysłach (tak mi sie przynajmniej wydaje) i wymagam
od
> mojego przewodnika duchowego tego, żeby jego czyny były zgodne z jego
> słowami (wypominającymi wiernym grzechy, bezbożnictwo itd. itp.).

No dobrze, a jeśli jego czyny będą z tym niezgodne? Czy jesteś absolutnie
pewna, że Twój duchowy przewodnik jest bez skazy i zmazy? I skąd to wiesz?

> [...]
procedury,
> po przejsciu których ktoś może nauczać innych, więc taka weryfikacja jest

Czy to oznacza, że osoby, które takie procedury przeszły, nie popełniają
żadnych uchybień?

> Ludzie nie zawsze zachowują się logicznie.

Ale zazwyczaj mają instynkt samozachowawczy.
ER

317. Data: 2003-06-27 11:12:50

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Kościoła.
Jankowski

> Jest również tzrecie rozumienie: duhowieństwo i hierarchia kościelna. To
> własnie znaczenie miałam na myśli.

To nic nie zmienia. Ksiądz Jankowski w dokładnie takim samym stopniu stopniu
wyraża opinię duchowieństwa, co bp Pieronek - czyli mówi we własnym imieniu.
ER

318. Data: 2003-06-27 11:14:24

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>zarobek.

>Oczywiście, ze wszedzie są nadużycia. Natomiast większość mnichów nie jest

Uzylam tego sformulowania w potocznym tego slowa znaczeniu. Jesli nie oczekuje
sie od nich 'swiecenia przykladem', to powiedz mi, dlaeczego ten czlowiek byl
taki wzburzony ich bogactwem (powiedzial mi, ze wchodzac na ta droge
zobowiazuja sie oni do ubostwa) ?

>Piszac o weryfikacji miałam na myśli potwierdzenie przekazu dharmy, czyli
>"mianowanie" na miastrza duchowego.

Jak rozmawialam z tym czlowiekiem, to wywnioskowalam, ze mowi on o ludziach
rowniez wysoko postawionych w tamtejszej hierarchii.

IMO - obraz buddyzmu jest w oczach czlowieka Zachodu bardzo wyidealizowany. Tam
z kolei spotkalam sie z b. dobra opinia o KK (i innych kosciolach
chrzescijanskich, a takze o gminach muzulmanskich), ktore o wiele bardziej
udzielaja sie tam np. z pomoca biednym niz klasztory buddyjska (moze nie jest
to w zaden sposob ich funkcja, ale nie przysparza im to tam sympatii).

Wszedzie dobrze gdzie nas nie ma :)
Dlatego najlepiej polegac na sobie, przynajmniej sie czlowiek nie rozczaruje,
kiedy upadnie kolejny mit.

319. Data: 2003-06-27 11:17:39

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 Jun 2003 12:27:58 +0200 I had a dream that tweety <C...@p...pl> wrote:
>nie pytałam o zdjęcia tylko o ideologie bo wlasnie takowej nie mogłam
>zrozumiec, jesli ide do zakonu to przestrzegam swojej wiary czyli
>wyrzekam sie wszystkiego co jest z nią niezgodne to jak zakonnica moze
>uzywac spiralki i jak moze usunać ciązę jesli jest to jakakolwiek ciaza,
>z gwałtu, z ludzkiej słabosci itp. i jak mozna jechac na misje z
>załozeniem, ze mnie tam zgwałca wiec sie zabezpieczę??

Zagdzam się, dla mnie to też bzdura. Nie wierzę, że zakonnica zakłada
spiralkę, bo "na misję jedzie".

320. Data: 2003-06-27 11:21:19

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 Jun 2003 13:12:50 +0200 I had a dream that Ewa Ressel <r...@p...fm>
wrote:
>To nic nie zmienia. Ksiądz Jankowski w dokładnie takim samym stopniu stopniu
>wyraża opinię duchowieństwa, co bp Pieronek - czyli mówi we własnym imieniu.

Tak? Czyli biskup Pieronek, będący (nie wiem, czy dalej) rzecznikiem
episkopatu, wyraża w takim stponiu poglądy kleru co Jankowski?

ROTFL :)

3 lata w plecy?
o zdradach
Re: Grupowe wakacje?