Milin

1. Data: 2003-04-19 15:24:14

Temat: Milin
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Milina "Ursynów" sobie zafundowałem. Kwiatki ma ładne to niech sobie będzie.
Ale... na etykiecie stoi napisane, że rośnie do 10m i roczne przyrosty ma do
4 m.
Trochę mnie to przyznam zaskoczyło - na co mi roslina o wysokości
czterokondygnacyjnego domu?
Dlatego do tych co mają praktyczne ( nie z literatury) doświadczenie z
milinem mam pytania dwa:
1. Prawda to co na tej etykiecie jest napisane?
2. Jak go sprowadzić do rozsądnych rozmiarów ( np. 2m wysokości)??
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Jest jakiś "tajny" sposób by ładnie i obficie kwitł?
J.

2. Data: 2003-04-19 15:37:26

Temat: Re: Milin
Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jest jakiś "tajny" sposób by ładnie i obficie kwitł?
> J.
>
> Mój milin czteroletni osiągnął dopiero 1,5metra.
"Tajny" sposób,czyli "trick"-Michał zapewne wie-jego
milin spędza mi sen z oczu:)

Pozdrawia boletus

3. Data: 2003-04-19 16:57:56

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message
> [...]
> 4 m.
> Trochę mnie to przyznam zaskoczyło - na co mi roslina o wysokości

Alez nie wysokosci, dlugosci. jesli np. rosnie na plocie, to moze po tym plocie
w bok pojsc na 10 m. To tak jak winorosle :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2003-04-19 17:03:56

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

<b...@o...pl> wrote in message news:115d.00000075.3ea16d35@newsgate.onet.pl...
> "Tajny" sposób,czyli "trick"-Michał zapewne wie-jego
> milin spędza mi sen z oczu:)

Bardzo mi przykro :-( Moje miliny posadzilem male i faktycznie przyrosty
dotychczas (czy to 3 lata, czy 4?) byly niewielkie. Niewykluczone, ze potem
przyspiesza. Widywalem dlugie, wiec licze na 10 m, choc moja odmiana
to zapewne nie jest "Ursynow", pewnie "Terre Haute, Indiana" (wymawiac
nalezy nie z francuska, ale "tera hot").

Pozdrowienia,
Michal

5. Data: 2003-04-19 17:04:15

Temat: Odp: Milin
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:oefoa.108620

> Alez nie wysokosci, dlugosci. jesli np. rosnie na plocie, to moze po tym
plocie > w bok pojsc na 10 m. To tak jak winorosle :-)

Dzięki ;-) Uspokoiłeś mnie bo już się bałem, że będę musiał łeb zadzierać by
te kwiatki zobaczyć na wysokości 10m :-))
I na płocie powiadasz? No właśnie miałem taki zamiar! :-))
I winorośla on przypomina? Miód na moje serce polałeś :-))
Pozdrawiam ;-)
Janusz
PS
Boletus zakablował, że masz jakiś sposób na to by ładnie kwitł. To dlaczego
się tajniaczysz? ;-)
Po ilu latach milin zaczyna kwitnąć?
J.

6. Data: 2003-04-19 19:15:05

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrawiam ;-)
> Janusz
> PS>
>

> Milin nie ma takich owoców jak winorośl:)

Na stronie grupowej zamieściłeś onegdaj tekst pod tytułem
"Chcę wam dać moje winogrona".Skoro tak,prześlę zamówienie
na priva.Listę skomponuję niebawem.
Jak wiesz mam tylko dwie odmiany,a to stanowczo za mało.

Pozdrawia boletus

7. Data: 2003-04-19 19:36:26

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> Boletus zakablował, że masz jakiś sposób na to by ładnie kwitł. To dlaczego
> się tajniaczysz? ;-)

To jest tylko sposob na to, zeby zrobic ladne zdjecie, jak jest
dopiero kilka kwiatkow :-)

> Po ilu latach milin zaczyna kwitnąć?

Chyba 3-4 (a moze 4-5, bo nie hodowalem z nasion).

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2003-04-19 21:48:02

Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jest tylko sposob na to, zeby zrobic ladne zdjecie, jak jest
> dopiero kilka kwiatkow :-)
A jaki sposob ?

> Chyba 3-4 (a moze 4-5, bo nie hodowalem z nasion).
Moje oba z sadzonek zaczely po 3 latach. Co roku tez maja znacznie wieksze
tzn dluzsze przyrosty. Spokojnie mozna je ukierunkowywac w dowolne miejsca.

Pozdrawiam swiatecznie
Asia

9. Data: 2003-04-20 08:55:57

Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
by
> te kwiatki zobaczyć na wysokości 10m :-))
> I na płocie powiadasz? No właśnie miałem taki zamiar! :-))

Januszu pomysł z płotem szczerze odradzam . Milin przez parę lat rośnie dość
wolno , ale później "się rozpędza" i jest naprawdę "ciężkim" pnączem.
Solidna pergola - tak , płot raczej nie , naprawdę , potem możesz mieć
kłopoty.
Wesołych Świąt !
Michał

10. Data: 2003-04-20 11:55:15

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wesołych Świąt !
>   Michał
>

> Plot stawiał sąsiad,więc problem z głowy:)

Pozdrawiam Anastazy

Wiosennych Świąt
Bardzo prosz
Kiedy sadzic bluszcze?