Milorząb śpioch

1. Data: 2005-04-27 10:46:35

Temat: Milorząb śpioch
Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na moim miłorzębie pąki jakby większe; widać, że powoli się budzi. Chciałam
jednak zapytać: Czy ten gatunek to zawsze tak późno się budzi (niczym
katalpa), czy tylko u mnie tak marudzi. Kupiłam go w ubiegłym roku jesienią,
jako dość duże już drzewko (dzikie okrzyki i podskoki mojej mamy skruszyłyby
najtwardsze serce ;). Było jedna już dość późno a drzewko było zupełnie
niezahartowane - miało zielone liście (tulipanowiec na przykład już w tym
czasie mienił się rdzawo i złoto). Kilka dni po posadzeniu przyszedł
nieoczekiwany przymrozek i wszystkie liście spadły zgaszone. Potem było
jeszcze wiele dni ciepłych i mam nadzieję, że w tym właśnie czasie drzewko
się ukorzeniło. Ale martwię się trochę o ten mój "matczyny karpys".
Uprzejmie proszę o pocieszenie ;)

Pozdrawiam,
Marzenna

2. Data: 2005-04-27 13:14:14

Temat: Re: Milorząb śpioch
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Marzenna Kielan" <m...@s...pl> writes:

> Na moim miłorzębie pąki jakby większe; widać, że powoli się
> budzi. Chciałam jednak zapytać: Czy ten gatunek to zawsze tak późno
> się budzi (niczym katalpa), czy tylko u mnie tak marudzi.

On tak ma. U nas na polu pąki dopiero się rozchylają, tutaj w mieście
(Wrocław) liście rozwijają się mniej więcej od tygodnia..

> [...]
> mienił się rdzawo i złoto). Kilka dni po posadzeniu przyszedł
> nieoczekiwany przymrozek i wszystkie liście spadły zgaszone.

Jeśli pędy nie są przemarznięte (wodnisto-brązowe, miękkie w dotyku),
to wszystko powinno być ok.

Pozdrawiam,
Grzesiek

3. Data: 2005-04-27 18:18:55

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:u4qdsicpl.fsf@sapijaszko.net...

> Jeśli pędy nie są przemarznięte (wodnisto-brązowe, miękkie w dotyku),
> to wszystko powinno być ok.

Tylko kilka jest takich brazowawych, reszta wygląda bardzo zdrowo. Patrzylam
teraz znowu, pąki mają już zielone czubki. Mam nadzieję, że jednak się
zadomowi :)

Dzięki za informacje,
Marzenna

4. Data: 2005-05-03 18:12:00

Od: Piotr Wolski <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marzenna Kielan napisał(a):
> Na moim miłorzębie pąki jakby większe; widać, że powoli się budzi. Chciałam
> jednak zapytać: Czy ten gatunek to zawsze tak późno się budzi (niczym
> katalpa), czy tylko u mnie tak marudzi.

U mnie też jeszcze nie wypuścił listków. Sadziłem go latem wiosna
zeszłego roku.

Pozdrawiam
Piotr

Victus co sądzicie?
czym sie pozbyc robakow
MAZURY Z DOSTĘPEM DO JEZIORA 1000m2 ZA 1000 zł
Biały nalot na ziemi w doniczce...??
kto ma dobre winorosle