kto ma dobre winorosle

1. Data: 2005-04-27 07:18:25

Temat: kto ma dobre winorosle
Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Szukam kogos (z okolic Lublina) kto ma do udostepnienia zrazy dobrych
winorosli. Chce zaszczepic pare odmian na moim starym krzewie no-name.
Kupienie nowych nie wchodzi w gre bo nie mam miejsca na posadzenie, a
kupowanie dla pozyskania samego zraza to bezsens. Prawdopodobnie zrazy
pobrane teraz nie maja szans na przyjecie sie, dlatego moja prosba o
udostepnienie dotyczy najblizszej jesieni. Zalezy mi szczegolnie na
odmianach Nero i Arkadia.
Pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2005-04-27 07:43:33

Temat: Re: kto ma dobre winorosle
Od: "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "tomek" <a...@m...kota.pl> napisal w wiadomosci
> Witam
> Szukam kogos (z okolic Lublina) kto ma do udostepnienia zrazy dobrych
> winorosli.

Czy pytales na www.winogrona.org?
Tam najlepiej o kontak z solidnymi osobami które maja nadwyzki sztoberków.
Ja osobiscie zaszczepilem ok. 20 zrazów (na 2 starych krzewach) i nie moge
sie doczekac czy mi sie to przyjmie (nawet 20% skutecznosc by mnie
ucieszyla).
Jesli sie nie uda to bez wyzutów sumienia wytne no-name.

3. Data: 2005-04-27 07:44:51

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kupienie nowych nie wchodzi w gre bo nie mam miejsca na posadzenie, a
> kupowanie dla pozyskania samego zraza to bezsens.(...)

Czytalam (nie pamietam w jakim czasopismie, czy ksiazce), ze winorosle
szczepi sie latem.

pozdrawiam Krycha

4. Data: 2005-04-27 07:47:01

Od: "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "krycha" <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> Uzytkownik "tomek" <a...@m...kota.pl> napisal w wiadomosci
>
> Czytalam (nie pamietam w jakim czasopismie, czy ksiazce), ze winorosle
> szczepi sie latem.
>
> pozdrawiam Krycha

To zalezy od metody. Tak wiec mozna wczesna wiosna, a jak sie nie uda to
poprawic latem.

5. Data: 2005-04-27 07:52:58

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy pytales na www.winogrona.org?
Nie pytalem. Ta grupa ma chyba najwiekszy impact factor i najlepiej
pytac tu.
Jaka technike letnia szczepienia sie stosuje do winorosli? Oczkowanie
mie tu nie bardzo pasuje, a do szczepienia w szpare trzeba uspione
zrazy. Latem trudno o nie...

6. Data: 2005-04-27 08:11:49

Od: "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jaka technike letnia szczepienia sie stosuje do winorosli? Oczkowanie
> mie tu nie bardzo pasuje, a do szczepienia w szpare trzeba uspione

Dlatego najlepiej do szczepienia letniego przygotowac duzo wczesniej wlasne
zrazy i do tego czasu trzymac w lodówce (1-3 stopnie). I w lecie szczepic
zrazem lub oczkiem. W angielskojezycznych artykulach polecaja metode
chip-budding jako skuteczna dla winorosli.
Ok. 3-4 tyg. temu zaszczepilem metoda przez stosowanie (z nacieciem i bez).
Mozna spróbowac metody przez zblizenie.

ps.Szczepie pierwszy raz wiec moje informacje moga byc malo fachowe bo
opieraja sie na teorii a nie praktyce.

7. Data: 2005-04-27 08:34:53

Temat: Odp: kto ma dobre winorosle
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tomek <a...@m...kota.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:d4nec0$5m5$...@n...lublin.pl...
Przypomnij sie jesienia. Pewnie cos sie znajdzie. :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

8. Data: 2005-04-27 09:38:12

Temat: Re: Odp: kto ma dobre winorosle
Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przypomnij sie jesienia. Pewnie cos sie znajdzie. :-)
> Pozdrawiam :-)
> Janusz
Dziekuje. A gdzie jest Pan, w przyblizeniu, zlokalizowany?

Pozdrawiam
Tomek

9. Data: 2005-04-27 10:31:44

Temat: Odp: Odp: kto ma dobre winorosle
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tomek <a...@m...kota.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:d4nmi3$ema$...@n...lublin.pl...

> Dziekuje. A gdzie jest Pan, w przyblizeniu, zlokalizowany?

Pan jest zlokalizowany w przyblizeniu w Lublinie. :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

10. Data: 2005-04-27 11:25:28

Temat: Re: Odp: Odp: kto ma dobre winorosle
Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pan jest zlokalizowany w przyblizeniu w Lublinie. :-)
> Pozdrawiam :-)
> Janusz
No to super! Chetnie bym kiedys obejrzal winnice prawdziewego fachowca...
pozdrawiam
Tomek

Krzew pod czeresnie
acha