Miłość-seria reakcji chemicznych!!!

From: "Masoneczka" <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Miłość-seria reakcji chemicznych!!!
Date: Wed, 13 Feb 2002 23:09:04 +0100

Witam wszystkich grupowiczów

Nie jestem nową osoba na grupie, ale z wielką nieśmiałością zakładam ten
wątek.
Nieśmiałość wiąże się z możliwym odrzuceniem, ignorowaniem mojego listu.

Czytałam artykuł pt. "Laboratorium uciech miłosnych" , bo okres
przedwalentykowy i takich
artykułów o miłości bardzo dużo.
Nie obawiajcie się o seksie nie piszę ;-)

Napiszę o co chodzi i proszę o opinie :-)
Troszkę łatwiutkiej teorii, nawet ja o tym wiedziałam.
Emocje człowieka w tym miłość mają chemiczne odpowiedniki. Za dobre
samopoczucie, stan zakochania odpowiada fenyloetyloamina (PEA) zawarta np. w
czekoladzie ;-) PEA należy do grupy amfetamin i jej podwyższenie w mózgu
daje stany jakie przeżywają narkomani m.in. euforię. Krótko zakochani są w
stanie amfetaminowego rauszu.
Organizm uodparnia się na działanie PEA w okresie od 18 miesiąca do 4 roku
trwania związku.

Statystycznie miłość nie będzie trwała dłużej niż 4 lata
Co o tym sądzicie?

W związkach z czasem dochodzą do głosu endorfiny (wiadomo mają działanie jak
morfina) i przynoszą spokój, przyjaźń, harmonię i nudę. Jeżleli procesy z
PEA i endorfinami u dwojki partnerów przebiegają w tym samym czasie to
związek przetrwa :-|
Ja dałabym tytuł chemia miłości ;-)

KONIEC. Teoria chemiczna bez wzorów jest do strawienia. Mam pytanie co o tym
myślicie? czy wygłupilam się, bo to już było tylko masoneczka -osiołek nie
doczytała i uparcie dopytuje? lub nie pobuszowała w archiwum :-(
Może to jakaś odpowiedź na trwałość związku :-|
Masoneczka vel Ania
Moc uśmiechów