Miód bakteriobójczy?

1. Data: 2003-10-01 08:53:15

Temat: Miód bakteriobójczy?
Od: "Maciej Panczykowski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiele mówi się o tym, ze miód jest zdrowy i zawiera substancje działające
bakteriobójczo. Zastanawiam się jednak, czy powinno się go spożywać w
większych ilościach gdy ma się na przykład ból gardła. Jest to przecież też
stężony roztwór cukru (dużo fruktozy), który stanowi łatwą pożywkę dla
bakterii. Ciekaw jestem opinii.
--
Maciej Panczykowski
m...@w...pl

2. Data: 2003-10-01 11:39:47

Temat: Re: Miód bakteriobójczy?
Od: "Rukasu" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Panczykowski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jest to przecież
> też stężony roztwór cukru (dużo fruktozy), który stanowi łatwą pożywkę dla
> bakterii. Ciekaw jestem opinii.

Dwa słowa: ciśnienie osmotyczne.

Bo chyba nie chodzi Ci o to, że bakterie mają "pożywkę" z cukru WEWNĄTRZ
organizmu???

Rukasu

3. Data: 2003-10-01 13:15:13

Od: "Maciej Panczykowski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi Ci o to, że ciśnienie osmotyczne stężonego roztwoeru cukru jest tak
wysokie, że wyciąga woda jak się patrzy i zabije to każdą bakterię. To
wyjaśnia dlaczego w słoiku miodu nie ma bakterii i grzybów. Ale wewnątrz
organizmu ten roztwór cukru znacznie sie rozcieńcza.

4. Data: 2003-10-01 13:15:18

Od: "adamert" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aby żyć każda bakteria (i nie tylko bakteria) musi mieć
> odpowiednie środowisko - a mniodek co prawda zawiera cukier
> ale zawiera go w dużej ilości (co za dużo to nie zdrowo) a
> na dodatek zawiera domieszki bakteriobójcze, nie mówiąc już
> o działaniu wzmacniającym organizm (który ze swej strony też
> daje bakteriom do wiwatu.

A mnie po miodzie boli zoladek.

5. Data: 2003-10-01 14:04:53

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

na dodatek zawiera domieszki bakteriobójcze, nie mówiąc już
o działaniu wzmacniającym organizm (który ze swej strony też

"I to by było na tyle"

Pozdrawiam
Qwax

6. Data: 2003-10-01 14:43:38

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adamert" <a...@W...onet.pl>
napisał w wiadomości
cukier
już

> A mnie po miodzie boli zoladek.

a ja znam ludzi którzy są na miód uczuleni i puchną - co nie
zmienia faktu że....
jak wyżej

Pozdrawiam
Qwax

7. Data: 2003-10-01 18:04:40

Od: "Rukasu" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Ale wewnątrz organizmu ten roztwór cukru znacznie sie rozcieńcza.

Wewnątrz organizmu jest krew (skądinąd słodka - zawartość cukru we krwi jest
mniej więcej stała). I jest mięcho (skład chemiczny niemalże identyczny z
krwią, tyle że inna stuktura). I jest jeszcze kilka innych, podobnych
rzeczy. A to jest dla bakterii DUŻO smaczniejsze niż miód!

Cukier nie jest w organizmie magazynowany jako cukier (w sumie to między
innymi i na ten temat przeprowadziłem ostatnio bardzo długą dyskusję na
wątku "Jak szybko przytyc"). Spożycie miodu podnosi wprawdzie poziom cukru
we krwi (bardzo wysoki indeks glikemiczny), ale - u zdrowego człowieka - na
bardzo krótko. Tak więc jedząc miód, możesz być niemal pewny, że "słodszy"
nie będziesz!

Ponieważ najwyraźniej nie zdajesz sobie z tego sprawy, służę wyjaśnieniem:
jeśli chodzi o ludzki organizm to pożywka jest nie potrzebna. CAŁY ORGANIZM
JEST POŻYWKĄ!

Rukasu

8. Data: 2003-10-02 10:20:10

Od: "Maciej Panczykowski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tym że fruktoza to pożywka łatwa.

9. Data: 2003-10-02 17:23:48

Od: "Rukasu" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Z tym że fruktoza to pożywka łatwa.

????????????????? 8-o ?????????????????

Czy Ty w ogóle przeczytałeś co ja napisałem? :-o

I jak Ty to sobie w ogóle wyobrażasz? Że przez tę chwilę, która minie od
"rozcieńczenia" miodu mlekiem (i jeszcze raz: mleko jest zwykle dużo lepszą
i mniej wybiórczą pożywką niż fruktoza; krew zresztą także jest znacznie
lepszą pożywką) do jego wypicie, w roztworze rozwiną się jakieś wredne
bakterie? Że wypijesz mleko z miodem i potem przez kilka dni w Twoich żyłach
będzie pływać niestrawiona fruktoza (podpowiem: już w ciągu około 2 godzin
zdecydowana większość strawnych cukrów zostanie zamienione w glikogen)? No
bo jak inaczej? :-ooo

Powoli przestaję rozumieć o czym my tu w ogóle rozmawiamy, więc prosiłbym o
jakąś dłuższą wypowiedź. Wyjaśnij co Ci się tak naprawdę błąka pod czaszką.

Rukasu

10. Data: 2003-10-03 07:44:56

Od: "Maciej Panczykowski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzisz, cały problem i komizm wynika z tego że się gardłujesz z pewnościa
siebie, a nie rozumiesz istoty tego co napisałem. Polemizujesz z własnym
niezrozumieniem. To jest zawsze bardzo komiczne, ale i tragiczne.
Bakterie w organizmie też potrafią żyć i namnażać się. ALE DODATEK MIODU
STWARZA(LUB NIE?) DODATKOWĄ OKAZJĘ DO DODATKOWYCH PODZIAŁÓW I Z DODATKIEM
MIODU BAKTERII PO PROSTU BYŁOBY WIĘCEJ (LUB NIE, TEGO NIE JESTEM PEWIEN STĄD
MÓJ ARTYKUŁ). Więc pisanie mi że organizm jest dobrą pożywką, itp. jest
minięciem sie z sensem tego co napisałem.

--
Maciej Panczykowski
m...@w...pl
http://mpancz.webpark.pl (Witryna nauk przyrodniczych)

zarost - jak oslabic, zmiekczyc, usunac?
dobry neurolog dziecięcy w Lodzi?
zawalił nam się świat
sigmoidoskopia sto pytan do.. ;-)
wodniaczek w jaderku?