Mityng Anonimowych Alkoholików

From: m...@p...onet.pl
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Mityng Anonimowych Alkoholików
Date: 4 Jun 2003 18:25:15 +0200

Dzisiaj na terapii terapeuta nie zaliczył mi zadania miałem napisać konkretne
przykład jak się czułem na kacu. Napisałem źle teras musze napisać jeszcze raz
i jeszcze parę innych przykładów myślę, że to pomoże mojej trzeźwości . Wczoraj
poszedłem na mityng Anonimowych Alkoholików bo takie miałem zadanie na terapii.
Częścią leczenia uzależnienia alkoholowego jest chodzenie na mityngi
Anonimowych Alkoholików, wybrałem grupę młodzieżową na ulicy Loretańskiej w
Klasztorze Kapucynów. Spotykają się tam młodzi alkoholicy którzy mogą pić ale
nie chcą bo wiedza, że tracą kontrole nad piciem a mityngi pomagają im w
utrzymaniu trzeźwości. Zrobiłem sobie herbatę, prowadzący zapalił świeczkę na
stole leżał kapelusz na dobrowolne datki które są przeznaczane na AA-owską
literaturę herbatę i kawę. Wszyscy podaliśmy sobie ręce staliśmy w kółeczko i
odmówiliśmy modlitwę o pogodę ducha która wymyślił Marek Aureliusz &#8222;Boże, użycz

mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę zmienić, odwagi, abym
zmieniał to, co mogę zmienić i mądrości ,abym odróżniał jedno od drugiego&#8221;
następnie usiedliśmy i prowadzący przeczytał dwanaście kroków i dwanaście
tradycji którymi się kierują Anonimowi Alkoholicy i był czas na podzielenie się
swoimi radościami i smutkami, ja podzieliłem się swoja radością ,że jestem na
oddziale uzależnień i leczę się z nałogu alkoholowego i jestem od kilku tygodni
trzeźwy. Następnie prowadzący zaproponował temat mityngu była to praca nad sobą
i z grupy ktoś zaproponował temat jak radzić sobie bez alkoholu w czasie
wakacji. Wypowiadaliśmy się po kolei nie mogę pisać jakie to były wypowiedzi bo
obowiązuje mnie tajemnica jak księdza na spowiedzi. Ja powiedziałem, że pracuje
nad pierwszym krokiem który brzmi &#8222;Przyznaliśmy ,że jesteśmy bezsilni wobec
alkoholu, że przestaliśmy kierować własnym życiem&#8221; w brew pozorom krok pierwszy

jest bardzo trudny bo do póki uzależniony od alkoholu nie uzna siebie za
alkoholika nie ma szans na wyzdrowienie z nałogu. A co przeszkadza w tym? Moja
duma i pycha, pół świadomie myślę, że mogę kontrolować picie, że nad nim panuje
i dlatego nie proszę o pomoc. Bo alkoholik się sam nie wyleczy nie ma takich
szans, dopóki nie poprosi o pomoc nie nastąpi leczenie bo będzie dumny, że jest
silny i da sobie rade sam z alkoholem. Bezsilność wobec alkoholu nie oznacza,
że jesteśmy bezradni. Właśnie bezsilność daje nam możliwość radzenia sobie z
nałogiem przez szukanie pomocy terapeuty, grupy terapeutycznej, grupy
Anonimowych Alkoholików lub osoby która nas spokojnie wysłucha i to co nazywa
się drugim krokiem &#8221;Uwierzyliśmy, że Siła Większa od nas samych może przywrócić

nam zdrowie&#8221; moje zaufanie do Siły Wyższej jak kolwiek ją pojmuje czy to będzie

Chrystus lub Budda mnie uzdrowi moja duma zmaleje pod wpływem wdzięczności
jaką będę odczuwał do Siły Wyższej i kolegów z grupy i terapeutów i do
wszystkich ludzi którzy mi pomogli Siła Wyższa przez nich przemawia . Od
alkoholika dzieli mnie tylko jeden kieliszek albo tylko jedno piwo, wiec z
czego być dumnym.
Maciek