Mniamusna zupa z soczewicy (juz daaaawno obiecana)

1. Data: 2001-11-12 21:04:40

Temat: Mniamusna zupa z soczewicy (juz daaaawno obiecana)
Od: "FeLicja (Kasia)" <I...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Zupa ta jest bardzo smaczna (ze tak powiem - mniamusna ;)) W przepisie
przyciagnela mnie uzyta tu musztarda, i faktycznie bardzo zmienia smak - bez
niej na pewno nie bylaby tak szybko wylizywana z talezy i garnka ;)
Prosze, nie zrazajcie sie do miar, zupa jest na prawde warta wszelkich
ewentualnych niedogodnosci.

2 lyzki oliwy
2 szklanki drobno pokrojonej cebulki
3 duze zabki czosnku (ja uzylam ostatnio wiecej, bo tak lubimy)
sol i pieprz
3 lyzki koncentratu pomidorowego
1/3 szklanki drobno pokrojonej lodygi selera
i tyle samo pokrojonej w kostke marchwii
2 liscie laurowe
1/2 szklanki poszatkowanej swiezej naci pietruszki
1 1/2 szklanki nieugotowanej soczewicy (brazowej lub zielonej)
1 lyzka musztardy, najlepiej Dijon
1 lyzka octu vinnego? (red wine vinegar)
i jeszcze troche poszatkowanych lisci selera oraz naci pietruszki

W garnku podgrzac oliwe, dodac cebule i podsmazyc na jasno zloty kolor, ok
5-7 minut. W miedzyczasie przecisnac czosnek rpzez praske i w mozdzierzu
ubic go z 1 lyzeczka soli. Wymieszac koncentrat pomidorowy z cebulka, dodac
czosnek, selera, marchew, liscie laurowe i pietruszke i gotowac przez
kolejne ok 3minuty. Dodac soczewice, ok 2 litry wody, 1/2 lyzeczki soli,
zagotowac. Zmniejszyc ogien i podgotowac czesciowo zakryte, az soczewica
zmieknie, ok 25-35 minut.
Dodac musztarde i ocet. Posmakowac, i jezeli trzeba dodac troche wiecej (ja
dodalam wiecej). Sprawdzic czy trzeba dosolic, dodac sporo pieprzu, wyjac
liscie laurowe i podawac ozdobione poszatkowana pietrzuszka i liscmi selera.
Im dluzej zupa stoi przed podaniem, tym jest smaczniejsza (mniamusniejsza na
drugi dzien, zreszta jak wiele zup). By otrzymac zupe bardziej zageszczona,
gotowac soczewice 10 minut dluzej, wyjac czesc i dac to przez sito, czy w
blenderze i wymieszac razem. Mozna rowniez zabielic mlekiem, czy smietanka,
podawac z chrupkami. Ja zawsze robie bez zabielania.
pozdrawiam i smacznego :)
Kasia

1. Data: 2001-11-12 21:29:07

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

> 2 szklanki drobno pokrojonej cebulki

Dwie szklanki na serio???
widzisz, ze cie sledze:))

Kalina

1. Data: 2001-11-12 22:26:34

Od: "FeLicja (Kasia)" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

n...@m...ch wrote:

> Dwie szklanki na serio???

Na serio!! :) Szklanki po 250 ml. To sie wszsytko tak fajnie pozniej
smakowo dobiera :)

> widzisz, ze cie sledze:))

No widze, prosze pani, widze ;) A swoja droga to bardzo dobrze, bo kiedys
podawalam na innej grupie przepis na kotlety z soczewicy, a powiedzialam, ze
sa sojowe ;)
Kasia

1. Data: 2001-11-13 08:53:29

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik FeLicja (Kasia) <I...@n...net> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@n...net...
> Zupa ta jest bardzo smaczna (ze tak powiem - mniamusna ;))
<ciach>
Faktycznie, natychmiast kopiuje i gotuje.
Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-11-14 02:09:13

Od: "FeLicja (Kasia)" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata Solon wrote:

> Użytkownik FeLicja (Kasia) <I...@n...net> w wiadomości do
> grup dyskusyjnych napisał:3...@n...net...

> <ciach>
> Faktycznie, natychmiast kopiuje i gotuje.
> Agata Solon, naturalna

Ciesze sie, ze zainteresowalas sie tym przepisem. Daj mi znac, czy Ci tez
smakowala :)
Kasia

1. Data: 2001-11-14 19:49:50

Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FeLicja (Kasia)" <I...@n...net> napisał w
wiadomości news:3BF03968.30007@netscape.net...
> Zupa ta jest bardzo smaczna (ze tak powiem - mniamusna

Jak tylko odzyskam wolność to popędzę po soczewicę, hmmmmm....
--
Pozdrawiam-Iśka

1. Data: 2001-11-14 21:47:51

Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iśka <f...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9sujvi$3gr$...@n...tpi.pl...

> [...]
> wiadomości news:3BF03968.30007@netscape.net...
>
> Jak tylko odzyskam wolność to popędzę po soczewicę, hmmmmm....

A za co siedzisz?
Pozdrawiam Ramzes.

1. Data: 2001-11-15 09:32:29

Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> napisał w wiadomości
news:9sup06Zupa ta jest bardzo smaczna (ze tak powiem - mniamusna

> A za co siedzisz?
> Pozdrawiam Ramzes.

Za wirusy:-( Musze dozorować maleństwa.
--
Pozdrawiam-Iśka jedna zdrowa w domu

1. Data: 2001-11-16 01:40:44

Od: "Zowisia" <z...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iśka" <f...@p...onet.pl> napisał(a):

/.../
> Za wirusy:-( Musze dozorować maleństwa.
---
I one ci nie uciekają ????
te wirusy - maleństwa ????
:-O

PBANSP

--
Zowisia < mailto:z...@p...onet.pl >

1. Data: 2001-11-16 09:13:27

Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zowisia" <z...@n...spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> ---
> I one ci nie uciekają ????
> te wirusy - maleństwa ????

Wirusy są w maleństwach:-) Niestety uciec nie chcą, za to maleństwa i
owszem:-)
--
Pozdrawiam-Iśka

A jednak mozna