Mocowanie anteny satelitarnej

1. Data: 2008-07-03 06:29:06

Temat: Mocowanie anteny satelitarnej
Od: Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Chcę zamontować antenę satelitarną 80-90 cm przy użyciu uchwytu
mocowanego do ściany budynku. Ściany z cegieł są okryte tzw. supremą -
płytami wiórowo-cementowymi (takie pseudo-ocieplenie z czasów PRLu).
Uchwyty są standardowo mocowane na czterech śrubach. Jakie kołki
rozporowe zastosować - średnica, długość, rodzaj? Czy wystarczy osadzić
je w supremie?
Będę wdzięczny za rady. Pozdrawiam,
Fonon

2. Data: 2008-07-03 06:37:43

Temat: Re: Mocowanie anteny satelitarnej
Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 03 Jul 2008 08:29:06 +0200, Fonon napisał(a):

> Chcę zamontować antenę satelitarną 80-90 cm przy użyciu uchwytu
> mocowanego do ściany budynku.

Czy masz zgodę właściciela budynku?

Kołki - to zależy z czego jest zbudowany blok i jak gruba jest warstwa owej
"supremy"

--
best regards,
scream (at)w.pl

3. Data: 2008-07-03 06:47:09

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

Fonon pisze:
> [...]
> Uchwyty są standardowo mocowane na czterech śrubach. Jakie kołki
> rozporowe zastosować - średnica, długość, rodzaj?

Jeśli ściana nie jest jakoś bardzo gruba, to ja bym się przewiercił na
wylot i mocował śrubami z wielkimi metalowymi podkładkami.

> Czy wystarczy osadzić je w supremie?

Do najbliższej solidnej wichury ;->

4. Data: 2008-07-03 06:57:31

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:
cclj$....@4...net
użytkownik *scream* napisał(a):

> Czy masz zgodę właściciela budynku?

A co Cię to obchodzi?

--
Big Jack
//////

5. Data: 2008-07-03 07:33:00

Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Big Jack pisze:

> A co Cię to obchodzi?

Jego nic, ale pytający może nie wiedzieć że takowa jest wymagana.
Lepiej by o tym wiedział nim zacznie, bo szkoda by przy okazji montażu
anteny narobił sobie problemów - demontaż, naprawa elewacji etc.

Sebcio

6. Data: 2008-07-03 11:03:03

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

Fonon pisze:
> [...]
> Uchwyty są standardowo mocowane na czterech śrubach. Jakie kołki
> rozporowe zastosować - średnica, długość, rodzaj? Czy wystarczy osadzić
W supremie nic się trzymać nie będzie (no może poza małym termometrem
przyokiennym). Musisz wiercić aż do litej ściany, dawać kołki
odpowiednio długie, równoczesnie na te kołki zakladając tuleje
dystansowe (np przycięte rurki, tak by uchwyt przycisnąć dokręcając do
prawdziwej ściany) - tak aby ci uchwyt nie "zapadł" się w tym ociepleniu
po pewnym czasie, powodując luzy na śrubach...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

7. Data: 2008-07-03 12:53:29

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Lawa wrote:
> Jeśli ściana nie jest jakoś bardzo gruba, to ja bym się przewiercił na
> wylot i mocował śrubami z wielkimi metalowymi podkładkami.
Akurat w tym miejscu wypada ściana między pomieszczeniami. Inny problem
to trudność z prowadzeniem wiertła - i tak muszę wychylić się z balkonu...
Pozdrawiam,
fonon

8. Data: 2008-07-03 12:55:30

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

BartekK wrote:
> [...]
> prawdziwej ściany) - tak aby ci uchwyt nie "zapadł" się w tym ociepleniu
> po pewnym czasie, powodując luzy na śrubach...

Może więc lepiej mocować wysięgnik do balkonu?
Pozdrawiam,
fonon

9. Data: 2008-07-03 13:48:37

Od: Bambus <b...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Fonon wrote:
> [...]
> Uchwyty są standardowo mocowane na czterech śrubach. Jakie kołki
> rozporowe zastosować - średnica, długość, rodzaj? Czy wystarczy osadzić

Crosspost.
dowierć się do ściany z cegieł a tam możesz użyc kotew chemicznych.
Chyba są do tego najlepsze, bo możesz je mieć dowolnie* długie

Buziaczki!
Bambuś

*) Dowolnie to jest około 1 metra.

10. Data: 2008-07-03 15:47:26

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:
sk.net.pl
użytkownik *Sebcio* napisał(a):

> Jego nic, ale pytający może nie wiedzieć że takowa jest wymagana.

To mógł delikatnie zasugerować, że taka _może_ być potrzebna, a nie obcesowo
pytać czy ją ma, tak jakby to *scream* był tym właścicielem.

--
Big Jack
//////

Raid przeciwko owadom.
Prośba o poradę n/t legalności pewnej budowy...
Podłączenie płyty elektrycznej + piekarnik siemens
Studnia na przy domu - pytania
jak wykopać głęboki dół ?