Modelina - utrwalanie - pomocy!

1. Data: 2005-09-20 15:52:32

Temat: Modelina - utrwalanie - pomocy!
Od: "macias" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Być może jestem fajtłapa lub coś takiego, ale mam problem z utrwaleniem
modeliny. Chciałem to zrobić przy pomocy wrzątku (tak mi najłatwiej).

Kupiłem modelinę (KOH-I-NOOR http://www.koh-i-noor.cz/home.html), ulepiłem co
chciałem, nastawiłem garnuszek, woda zawrzała, wstawiłem figurkę na 10 minut,
jak przykazano (tak gdzieś czytałem/słyszałem), wyłączam gaz, wyjmuję...
długiego miękkiego modelinowego, gorącego gluta. Z figurki pozostało mało, a po
złapaniu w ręce nic :(

Jak to się prawidłowo robi. Proszę o jak najszybszą pomoc! Z góry dziękuję!

2. Data: 2005-09-20 19:04:41

Temat: Re: Modelina - utrwalanie - pomocy!
Od: fanaberyjka <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie uzywalam modeliny tej firmy, ale nigdy mnie nic takiego nie
spotkalo. Czy utwardzales ja zgodnie z opisem na opakowaniu? Moze to nie
byla modlina tylko ciastolina jakas? Albo jakas masa ktora sie sama
utwardza pod wplywem powietrza? Modelina nie powinna sie tak zachowywac,
a koh-i-noor ma dobre jakosciowo produkty (przynajmniej ja zawsze dobrze
trafialam)
Z moich doswiadczen wynika ze utwardzanie w piekarniku to delikatniejszy
sposob, przy gotowaniu czesto odpadaly mi jakies drobne czesci, albo cos
sie kruszylo.
Ja nagrzewam piekarnik do temperatury podanej na opakowaniu, wylaczam go
i dopiero wtedy wkladam figurke. W ten sposob nawet jak o niej zapomne
to mniejsza szansa ze sie ona rozplynie (stary piekarnik szybko stygnie
:P )
Rozplynela mi sie tylko raz jak zostawilam na dluugo we wlaczonym
piekarniku. W 100 stopniach nie ma prawa sie rozplynac w ciagu 10 minut

3. Data: 2005-09-20 19:16:17

Od: fanaberyjka <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprawdzilam moja glinka utwardzajaca sie na powietrzu, zaczyna sie mazac
pod zimna woda, mysle ze we wrzatku moglaby sie calkiem rozplynac
W twoim linku otwiera sie strona glowna wiec nie wiem jak to wygladalo.
Glinka tej firmy wyglada tak - tez nazywaja ja modelina wiec trzeba uwazac:
http://www.markery.pl/product_info.php?cPath=29_94&p
roducts_id=191

4. Data: 2005-09-20 19:31:28

Od: "Mampka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłam KOH I NOORa
http://www.markery.pl/product_info.php?cPath=29_94&p
roducts_id=196

jednak nie jest to modelina mimo tego ze zasugerowany jest modelling clay z
opisu wynika ze to plastelina i z Twoich doświadczeń również, że jednak nie
była to modelina.
Uzywałam KOH I NOORa (modelina 6 kolorów w niebieskim pudełku z okienkiem) i
bez kłopotów ją piekłam i gotowałam. Schnąć nie chciała bo głowy ludkom
wtedy odpadały.
Polecam mimo wszystko polskie modeliny zwykłe lub FIMO (Modelliermasse cena
6 zł za sporą kostkę 1 koloru )
pozdrawiam
Mampka

5. Data: 2005-09-21 05:52:58

Od: "macias" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No wiecie co! Ale wstyd!
Próbowałem utwardzić... plastelinę! :D

W sklepie sprzedali mi jako modelinę, na opakowaniu też tak to jest opisane,
nie przypuszczałem, że po czesku to plastelina!

Dopiero w Twoim sklepie ją znalazłem w poprawnej kategorii:
http://www.markery.pl/product_info.php?cPath=29_94&p
roducts_id=198

A takie ładne kolorki miała. I figurki wyszły ładne. Ehhh...
Te sklepy! ;)

Dziękuję za pomoc, pewnie utwardzałbym ją jeszcze w piekarniku (ale by było!)

6. Data: 2005-09-21 05:57:40

Od: "macias" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję!

Na pewno je sprawdzę :D