Modrzew japoński DIANA i słońce

1. Data: 2014-06-12 21:32:55

Temat: Modrzew japoński DIANA i słońce
Od: "tibam" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

ma ktoś z Was coś takiego posadzone?
http://rosliny.urzadzamy.pl/baza-roslin/iglaki/modrz
ew-japonski-diana,9_1063/

Wg wszystkich źródeł ma być na stanowisku słonecznym...

Posadziłem wiec po stronie południowej w otoczeniu innych drzew i zżółkl w
miejscach
gdzie padało na niego słońce przez ostatni tydzień - gałązki będące w cieniu
są soczyście zielone...

Zahartuje się czy trzeba myśleć o zmianie stanowiska???

Pozdrawiam

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

2. Data: 2014-06-12 22:05:10

Temat: Re: Modrzew japoński DIANA i słońce
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Jun 2014 21:32:55 +0200, tibam napisał(a):

> [...]
>
> Wg wszystkich źródeł ma być na stanowisku słonecznym...
>
> Posadziłem wiec po stronie południowej w otoczeniu innych drzew i zżółkl w

Zżółkły czy uschły igły? Spadają? Pewnie stał w cieniu przed kupnem, może
pod siatką cieniującą. A słońce teraz jest ostre.

> gdzie padało na niego słońce przez ostatni tydzień - gałązki będące w cieniu
> są soczyście zielone...
>
> Zahartuje się czy trzeba myśleć o zmianie stanowiska???

Osłaniaj całe drzewko białą cienką włókniną od strony południowej w dni
słoneczne i upalne, w dni pochmurne od rana odsłaniaj - zahartuje się. Igły
zżółkłe niekoniecznie przeżyją, ale może jeszcze wypuści w ich miejsce nowe
w tym sezonie, jednak nie ma pewności.

3. Data: 2014-06-15 10:50:06

Od: "tibam" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Zżółkły czy uschły igły? Spadają? Pewnie stał w cieniu przed kupnem, może
>pod siatką cieniującą. A słońce teraz jest ostre.

Igły uschły od czubków w kierunku pnia na około 3/4 długości.
Te co całe uschły można łatwo strzepnąć.

OT: Zapodałby zdjęcie ale ImageShack stał się płatny... znacie jakiś inny
serwer?

Pozdrawiam

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

4. Data: 2014-06-22 18:15:24

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"tibam" <g...@i...pl> wrote in message
> OT: Zapodałby zdjęcie ale ImageShack stał się płatny...
> znacie jakiś inny serwer?

voila.pl

Opryskiwacz spalinowy
szczepienie drzew ozdobnych
Amerykańska ignorancja - studium przypadku.
problem z glebą - wręcz naukowy...
Czy jest coś przeciw grzybom?