Starane na trawniku

1. Data: 2014-06-21 11:15:29

Temat: Starane na trawniku
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam taką zagwozdkę. Otóż robię sobie kawałek trawnika. Przygotowałem
wszystko jak należy - opryskałem Raundapem, odczekałem 2 tygodnie,
nawiozłem, przekopałem, wyrównałem i... juz miałem zasiać trawę gdy przyszły
ciągłe opady deszczu. 3 tygodnie albo lało, albo było tak mokro, że nie szło
wejść na zagonik. W końcu zasiałem nasiona traw, ale rownoczesnie pojawiły
się siewki nawianych chwastów. Teraz trawa ładnie wszeszła, ale chwasty maja
sie równie dobrze. Niektórzy mowią, aby się chwastami nie przejmować, bo
trawnik wszystko zagłuszy, ale mam jeszcze trochę Starane i tak sobie myślę,
czy na taki młody trawniczek (jeszcze nie koszony) możnaby zastosować ów
środek? Czy, mimo, że Starane niby bierze tylko dwuliścienne, nie wypali mi
też tej delikatnej trawy? Czy poczekać i dopiero po kilku koszeniach
zastosować środek chwastobójczy?

Pozdrawiam Johnny

2. Data: 2014-06-21 13:17:50

Temat: Re: Starane na trawniku
Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> bierze tylko dwuliścienne, nie wypali mi też tej delikatnej trawy? Czy
> poczekać i dopiero po kilku koszeniach zastosować środek chwastobójczy?

Ani trawy Ci nie wypali ani wielu chwastów. Różne bywają różnie odporne.
Teraz w fazie wzrostu są wrażliwsze więc ja bym nie czekał.
Na moim starym trawniku oprysk wiosną dał silniejszy efekt przeciwchwastowy
niż teraz powtórka w czerwcu.
ZZ

3. Data: 2014-07-04 22:59:34

Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ZZZ" <n...@n...spam.com> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
Czy, mimo, że Starane niby

W pierwszym roku nie stosuje się Starane. Osłabia trawę. Teraz tylko częste
koszenie. Kosiarka powinna być ustawiona na 5 cm.

Pozdrawiam
Leszek

Modrzew japoński DIANA i słońce
Opryskiwacz spalinowy
szczepienie drzew ozdobnych
Amerykańska ignorancja - studium przypadku.
problem z glebą - wręcz naukowy...