zolknace kosodrzewiny

1. Data: 2014-06-22 22:29:04

Temat: zolknace kosodrzewiny
Od: "tibam" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poradzcie cos na zolknace kosodrzewiny.

Szkoda ich bo mają po około 10 lat...

Stanowisko poludniowe - nasłonecznienie caly dzien
Nie nawozone.
Gleba wapienno - gliniasta (jura krak-czest)
Nie pryskane.

Caly czas bylo ok - w tamtym roku jedna zzolkla - wycialem wszystkie zolte
lodygi - w tym roku odbila ale znow na zoltawo.
Kilka kosodrzewin obok tez powoli zolknie.
Niektore sa ladne, zielone...

Moze zaczac pryskac na grzyba - miedziana mam:-)
Zaczac nawozic by zakwasic glebe - Fructus do iglaków?

http://i62.tinypic.com/2hpkhv6.jpg
http://i57.tinypic.com/2nsc07q.jpg
http://i57.tinypic.com/ayvbbb.jpg
http://i62.tinypic.com/1z6gt53.jpg
http://i62.tinypic.com/2eo9lhe.jpg

Pozdrawiam

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

2. Data: 2014-06-23 12:51:25

Temat: Re: zolknace kosodrzewiny
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Jun 2014 22:29:04 +0200, tibam napisał(a):

> [...]
>
> ---
> Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ

Czy te żółte igły opadają? Nie wydaje mi się, żeby to była choroba. Na
pewno nie osutka, bo wszystkie wierzchołki gałęzi są zdrowe i zielone.
Można zauważyć prawidłowość, że w każdym miejscu żółknięcie dotyczy strefy
bezpośrednio pod najwyższym rozgałęzieniem, czyli w miejscu, gdzie pojawiły
się tegoroczne pędy. czyli fizjologia lub braki pokarmowe/mineralne.
Z uwagi na żółknięcie i jednakoż na utrzymywanie zieleni w strefie
wierzchołkowej pędów - stawiam na przesuszenie i/albo fizjologiczną
opadzinę igieł, typową dla sosen. Może oprócz tego jakieś braki pokarmowe
tak jak pisałam.
Jednak zapobiegawczo sprawdź opadłe igły - jesli ich jest dużo:
"To właśnie opadłe igły są doskonałym materiałem do sprawdzenia czy
rzeczywiście mamy do czynienia z osutką sosny. Jeżeli tak to powinniśmy na
nich zaobserwować charakterystyczne cechy w postaci czarnych punkcików i
towarzyszących im jednocześnie poprzecznych w stosunku do długości igły
kreseczek."
http://www.e-ogrody.pl/Ogrody/1,114262,11252739,Igly
_opadaja_a_rece_nie___chronimy_sosny_przed_osutka.ht
ml

3. Data: 2014-06-23 20:14:41

Od: "uciu" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
net...

>Czy te żółte igły opadają? Nie wydaje mi się, żeby to była choroba. Na
>pewno nie osutka, bo wszystkie wierzchołki gałęzi są zdrowe i zielone.

NIe opadają. Żółkną końce pędów zeszłorocznych, z których wyrasta nowa część
- tak jakby nowy pęd "wysysał" wszytko ze starej gałęzi.

> [...]
>bezpośrednio pod najwyższym rozgałęzieniem, czyli w miejscu, gdzie pojawiły
>się tegoroczne pędy. czyli fizjologia lub braki pokarmowe/mineralne.

Dokładnie tak jak zauważyłaś.

Nawiozę fructusem i będę starał się podlewać
(choć z tym może być problem bo rosną w miejscu zamieszkałym weekendowo)

Dzieki za info

uciu

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

4. Data: 2014-06-23 20:42:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Jun 2014 20:14:41 +0200, uciu napisał(a):

> Żółkną końce pędów zeszłorocznych, z których wyrasta nowa część
> - tak jakby nowy pęd "wysysał" wszytko ze starej gałęzi.

Może na końcowym odcinku "starej" gałęzi rośliny regulują oszczędnościowo
dostarczanie składników pokarmowych/wody do igieł, z priorytetem dla nowych
pędów. Czyli fizjologia. Być może wywołana/spotęgowana suszą.

> Dokładnie tak jak zauważyłaś.
>
> Nawiozę fructusem

Hmmm, nie wiem, czy fructus będzie dobry w tym przypadku, raczej jakiś
nawóz do iglaków kup. Fructus jedt dobry do warzyw - pomidory i takie tam.
NO I - nie wszystko na raz, najpierw musisz nawodnić rośliny, ze dwa
tygodnie odczekaj, nawadniając kiedy się da. Potem dopiero możesz im
posypać nawozu.

> i będę starał się podlewać
> (choć z tym może być problem bo rosną w miejscu zamieszkałym weekendowo)

Podlej kiedy tam będziesz, a na czas nieobecności postaw jakieś duże
zbiorniki z wodą przy pniach, zrób maleńkie dziurki w dnie zbiorników,
takie aby woda spływała kroplami, nie może to być strumyk wody. Możesz
wykorzystać cokolwiek - plastikowe wiaderka, byle duże, a nawet worki po
nawozie, napelnione wodą i związane szczelnie, a w dnie po 2-3 dziurki igłą
zrób.

Co do podlewania kiedy tam jesteś - nie wystarczy polewać ziemię, bo to w
ogóle jest złudne i bez sensu, gdyż woda ma trafić do korzeni, a nie
rozlewać się po powierzchni: zrób w ziemi niezbyt głębokie
miski=zagłębienia wokół pni i tam wlej w sumie pod każde drzewko kilka
konewek wody - tzn kiedy wsiąknie jedna porcja, wlej następną itd.
Albo jeśli to niemożliwe, podlewaj wokoło małymi porcjami, w miarę
wsiąkania wody - no i potem zaraz ustaw te zbiorniki. Powinno wystarczyć.

Kiedy się nawodnią, po 2 tygodnioach daj nawóz i znowu podlej. Po nawożeniu
też pilnuj podlewania, bo inaczej nie zostanie on pobrany.

5. Data: 2014-06-23 21:00:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Jun 2014 20:42:58 +0200, Ikselka napisał(a):

> Co do podlewania kiedy tam jesteś - nie wystarczy polewać ziemię, bo to w
> ogóle jest złudne i bez sensu, gdyż woda ma trafić do korzeni, a nie
> rozlewać się po powierzchni

Dobry, wypraktykowany sposób ekonomicznego ratowniczego podlewania bez
rozlewanie wody na dużej powierzchni, aby trafiła tam, gdzie powinna: o ile
dysponujesz, przy pniu każdego drzewka umieść pionowo metrowy odcinek rury
plastikowej o szerokim przekroju, np kanalizacyjnej - zagłębiając jej dolny
koniec w ziemi przynajmniej na 10-15 cm (wykopujesz dołek, wstawiasz rurę i
obsypujesz wokoło wykopaną ziemią) i stabilizując z zewnątrz kamieniami lub
innymi ciężkimi przedmiotami. W rurę wlewasz wodę, woda sobie powoli wsiąka
do korzeni - a Ty masz wolne od biegania z konewką lub czekania z wężem aż
wsiąknie :-)

Starane na trawniku
Modrzew japoński DIANA i słońce
Opryskiwacz spalinowy
szczepienie drzew ozdobnych
Amerykańska ignorancja - studium przypadku.