Moja dieta a wyniki badan

1. Data: 2004-10-08 23:24:22

Temat: Moja dieta a wyniki badan
Od: "chello" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak juz powszechnie wiadomo na tej grupie jestem od jakihs 3 mcy na diecie
ok. 1000 kcal.
Wpierw to bylo cambridge, potem przejsciowka na < 1000kcal, potem 1000kcal i
czasem wiecej
Wyniki sa imponujace: zaczalem od 136,5kg obecnie waze 112 kg :)
Zrobilem pare dni temu badania krwi i moczu i zanim pojde do lekarza
chcialbym prosic o ew. komentarz z grupy
A zapomnialbym biore stale essentiale i cholestil, moja dietetyczka twierdzi
ze najwieksze zagrozenie jakie moze mi sie zdarzyc to utworzenie sie kamieni
zolciowych

Wyniki badan

AIAT 46,4 - max 37
LDH 126 - min 135

Cholesterol LDL 95, max 135
Cholesterol HDL 36 min 35
Cholesterol calkowity 166, min 140

(ciekawa sprawa z tym cholesterolem)

Ferrytyna 864 max 397

Morfologia i badanei moczu jest OK

Dla niewtajemniczonych wszelkie wskazniki poza Cholesterolem to czynniki
decydujace o dzialaniu watroby. Cos sie jednak dzieje nie tak. Lekarz uwaza
(przed badaniami) ze problem jest taki ze watroba jest bardzo obciazona w
przypadku stosowania diety 1000kcal

Czekam na wszelkie opinie i uwagi - jestem ciekaw co o tym sadzicie

Pozdrawiam
Adam

2. Data: 2004-10-08 23:30:25

Temat: Re: Moja dieta a wyniki badan
Od: "chello" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "chello" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
uwaza
> (przed badaniami) ze problem jest taki ze watroba jest bardzo obciazona w

Zapomnialem dodac ze trojglicerydy tez mam podwyzszone bo wynik wskazuje 176
a max to 165

3. Data: 2004-10-09 08:25:39

Od: WiRAHA <w...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

chello napisał(a):

> Zapomnialem dodac ze trojglicerydy tez mam podwyzszone bo wynik wskazuje 176
> a max to 165

takie cos mi sie przypomnialo - az musze od kolezanki na pare dni
pozyczyc Harpera, zeby potwierdzic

,,Biochemia Harpera''
Wydawnictwo Lekarskie PZWL ( rok. Wydania. 1998 )

Uważa się, że tłuszcze pokarmowe obciążają, podczas gdy białka i cukry
oszczędzają wątrobę. Prawda jest jednak zupełnie inna: trójglicerydy
wchłaniane z przewodu pokarmowego w przeciwieństwie do białek i cukrów
nie są wychwytywane przez wątrobę. ( str. 207 )

Twierdzi się, że tłuszcze pokarmowe odkładają się w naczyniach,
powodując miażdżyce, podczas, gdy przy żywieniu tradycyjnym
odpowiedzialne za to są kwasy tłuszczowe produkowane z cukrów w wątrobie
( str. 270 )

Sądzi się, że dieta owocowo-warzywna, niskotłuszczowa powoduje obniżenie
cholesterolu w tkance tłuszczowej i krwi. Faktycznie jest całkiem
inaczej. Duże ilości cukrów w diecie zwiekszają produkcję kwasów
tłuszczowych, natomiast zjadanie tłuszczów powoduje zachamowanie jego
produkcji ( str. 277, 328 .

Cukier owocowy ( fruktoza ) uznawany jest za bardzo zdrowy. Od dawna
jednak wiadomo, że zalewa on szlaki metaboliczne w wątrobie powodując
nadprodukcję trójglicerydów i cholesterolu. Zazwyczaj z fruktozą
spożywane są duże ilości glukozy, co również doprowadza do cukrzycy (
str. 264 )

Duże ilości cukrów w diecie pobudzają wydzielanie insuliny, która
pobudza produkcje tłuszczu, a hamuje jego rozkład ( str. 278 ).

Powszechnie stosowanie diety cukrzycowe zawierają zazwyczaj duże ilości
węglowodanów, które w praktyce uniemożliwiają wyleczenie. Często zaleca
sie spożywanie soi i roślin strączkowych jako źródła protein, podczas
gdy wiadomym jest, że są to białka niskiej wartości. Białkami o wysokiej
wartości są natomiast białka zwierzęce, a szczególnie żółtka jaj ( str.
778 ).

W wielu przypadkach osobom chorym zaleca sie diety niskokaloryczne Choć
wiadomo, że ustrój ssaków wymaga dostawy środków odżywczych W ilościach
niezbędnych do pokrycia wydatków energetycznych. ( str. 775 ).

jak pisalem maja to byc cytaty z Biochemii Harpera a nie jakiejs ksiazki
o odzywianiu - wnioski wyciagaj sam

co ciekawsze - kazdy student medycyny na II roku przerabia ta ksiazke -
przelozenia tego na praktyke jakos nie zauwazylem

pozd
WiRAHA

4. Data: 2004-10-09 10:52:13

Od: "Jurek" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"WiRAHA" <w...@a...net> a écrit dans le message de
> [...]
> co ciekawsze - kazdy student medycyny na II roku przerabia ta ksiazke -
> przelozenia tego na praktyke jakos nie zauwazylem

we Wroclawiu jest nowa biochemia, a "stara" Harpera sluzy im(biochemikom z
Wroclawia) wylacznie do rozsmieszania sie ;)

Jurek

5. Data: 2004-10-09 11:57:13

Od: WiRAHA <w...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Jurek napisał(a):

> we Wroclawiu jest nowa biochemia, a "stara" Harpera sluzy im(biochemikom z
> Wroclawia) wylacznie do rozsmieszania sie ;)

nowa czyli jaka? i dlaczego wciaz ta stara jest wymagana np na AM w Wawie

pozd
WiRAHA

6. Data: 2004-10-09 12:02:42

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> przypadku stosowania diety 1000kcal
>
> Czekam na wszelkie opinie i uwagi - jestem ciekaw co o tym sadzicie

a czy nie jest tak,ze stosując diete niskokalorczną (1000 kal) lub
zamiennie kembridz ,obie charakteryzuja się małą ilością białka ,nie
doprowadziłes do stłuszczenia wątroby???

wyslij tego posta na pl.sci.medycyna tam bedziesz mogl otrzymac bardziej
fachowe wskazówki.
oczywiscie nie zapomnij o konsultacji z lekarzem w realu

7. Data: 2004-10-09 15:11:54

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WiRAHA" <w...@a...net> napisał w wiadomości

> nowa czyli jaka? i dlaczego wciaz ta stara jest wymagana np na AM w
Wawie

Też już kiedyż o to pytałam ekspertów wrocławskich... ;)
Jakoś pominęli to milczeniem.

W każdym razie Biochemia Hapera to według nich wiedza przeterminowana
i pękają ze śmiechu jak ktoś na nią się powołuje.
Najbardziej prestiżową jest w tej chwili Biochemia Stryer'a

(chyba, że mam przestarzałe wiadomości i jest już jakaś nowsza?)... ;>

Krystyna

dolne partie brzucha - jak je znowu zobaczyc ?:)
program komputerowy - odchudzanie?
dieta i trening na rzeźbe
dieta i trening na rzeźbe
1000 low carb recipes