Motywacja

1. Data: 2003-01-16 18:01:45

Temat: Motywacja
Od: Adam Wysocki <a...@w...lodz.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Nie zagłebiając się w szczegóły jest sytuacja, w której chciałbym
z czymś skończyć, ale mam trochę za słabą wolę więc postanowiłem
obiecać komuś, że z tym skończę jeśli ta osoba nigdy nie zacznie
tego robić. Jest to osoba dla mnie bardzo bliska, ja też bardzo
wiele dla niej znaczę. Powiedziała mi, że działam wbrew sobie,
to niedobra motywacja, i każdy psycholog mi to powie.

Więc pytanie do was, nie tylko psychologów, bo chciałem poznać
opinię także ludzi bez wykształcenia w tym temacie (jednak
zaznaczcie w odpowiedzi, czy piszecie jako psychologowie,
czy jako zwykli ludzie) - ktoś nie chce czegoś robić, ale
brakuje mu wolnej woli i wie, że jakby sobie postanowił
tego nie robić to i tak by zrobił, więc obiecuje komuś
bliskiemu, że tego nie zrobi... Czy to jest zła motywacja?
Działanie wbrew sobie?

--
Pozdrowienia z Warszawy * Adam `gophi' Wysocki * g...@s...tpi.pl
GG# 1234 * RLU# 265791 * ICQ# 173653642 * GSM# +48505439030 * CB# 33

1. Data: 2003-01-16 21:54:45

Temat: Re: Motywacja
Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Wysocki <a...@w...lodz.pdi.net>

[cut]
> [...]
> tego nie robić to i tak by zrobił, więc obiecuje komuś
> bliskiemu, że tego nie zrobi... Czy to jest zła motywacja?

Mnie jest często łatwiej dotrzymać czegoś, co komuś/w czyjejś obecności
obiecałem, a nie tylko sam postanowiłem.

Nie wiem, czy jest w tym coś złego. Chyba nie metoda jest tutaj
najważniejsza, tylko cel.

P. (zwykły śmiertelnik)

1. Data: 2003-01-17 09:09:27

Od: "defric" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Wysocki" <a...@w...lodz.pdi.net> napisał w wiadomości

> Nie zagłebiając się w szczegóły jest sytuacja, w której chciałbym

Jeśli sam w sobie tego nie zechcesz, to nic z tego nie będzie. Obiecywanie
komuś na nic, skoro wewnętrznie nie jesteś przekonany.

Użytkownik "Paweł Niezbecki" <t...@p...neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:b079m5$bo2$1@news.tpi.pl...

> Mnie jest często łatwiej dotrzymać czegoś, co komuś/w czyjejś obecności
> obiecałem, a nie tylko sam postanowiłem.

> Nie wiem, czy jest w tym coś złego. Chyba nie metoda jest tutaj
> najważniejsza, tylko cel.

Ale ten cel jest już w Tobie a nie poza Tobą. Cel, który ty sobie postawiłeś
prowadzi Cię do utrzymania w postanowieniu. Jeśli nie postanawiasz, a
obiecujesz komuś, jednocześnie przyjmujesz to jako cel, czyli postanawiasz i
prowadzisz do szczęśliwego zakończenia.

defric

1. Data: 2003-01-17 09:15:39

Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

defric <d...@w...pl>

> Użytkownik "Adam Wysocki" <a...@w...lodz.pdi.net> napisał w wiadomości

> Jeśli sam w sobie tego nie zechcesz, to nic z tego nie będzie. Obiecywanie
> komuś na nic, skoro wewnętrznie nie jesteś przekonany.

Przecież on tego chce, jest przekonany, tylko nie ma siły skończyć.

P.

1. Data: 2003-01-17 09:48:16

Od: "defric" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Niezbecki" <t...@p...neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:b08hip$2n7$1@news.tpi.pl...

> Przecież on tego chce, jest przekonany, tylko nie ma siły skończyć.

gdyby bardzo chciał, to siła by się znalazła

defric

1. Data: 2003-01-17 10:06:47

Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

defric <d...@w...pl>

> Użytkownik "Paweł Niezbecki" <t...@p...neostrada.pl> napisał w
> wiadomości news:b08hip$2n7$1@news.tpi.pl...

> gdyby bardzo chciał, to siła by się znalazła

pierdu pierdu

p.

1. Data: 2003-01-17 10:16:04

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Gosia" <g...@i...bialystok.pl> napisal w wiadomosci

| Nie zgadzam sie z tym. Tonacy czlowiek bardzo nie chce znalezc sie pod
| woda i nie znajduje sily.

Bo sie poddaje
:-))

ett

1. Data: 2003-01-17 10:20:38

Od: Gosia <g...@i...bialystok.pl> szukaj wiadomości tego autora

>gdyby bardzo chcia?, to si?a by si? znalaz?a

Nie zgadzam sie z tym. Tonacy czlowiek bardzo nie chce znalezc sie pod
woda i nie znajduje sily.

-----
Gosia

1. Data: 2003-01-17 10:40:01

Od: "Bacha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ETaTa napisał w wiadomości news:b08lm4$7al$1@news.onet.pl...

> Bo sie poddaje
> :-))
>
> ett

Bo należy siłą charakteru wodę zagęścić. ;)
Czym się różni utonięcie od utopienia?

Bacha.

1. Data: 2003-01-17 11:25:51

Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

eTaTa:
> Bo sie poddaje
> :-))

Pewnie bez tluszczyku... chudzina 'zabiedzona'
i dlatego pod wode idzie. :)))

Czarek

R.A.D.
ŚWIATOPOGLĄD DEPRESYJNY -