Może ktoś pomoże - sory długie

1. Data: 2003-12-24 13:22:01

Temat: Może ktoś pomoże - sory długie
Od: Izunia <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piszę w imieniu mojej siostry. Może będziecie
w stanie coś doradzić, albo podpowiedzieć.

Otóż póltora miesiąca temu, siostra dostała bólu w okolicy prawej
piersi, ręki, dalej do nogi. Poszła do lekarza, który stwierdził
zapalenie nerwów i przepisał jej jakieś leki przeciwzapalne. Tydzień
później było gorzej, ból się nasilił,
a w okolicy sutka zaczęła jej się zbierać i sączyć ropa.
Udała się do ginekologa który przepisał antybiotyk, kazał robić okłady
z Rivanolu i pobrał troszkę ropy na posiew, zrobił usg, aha jeszcze
odsączył ropę. Jednak po kilku dniach z powrotem było to samo. Siostra
poszła do ginekologa po raz kolejny, ten z kolei wysłał ją do chirurga.
Chirurg na nowo odsączył ropę, kazał robić okłady (nie przepisał
antybiotyku). Pomogło na kilka dni i na nowo zaczęła zbierać się
i sączyć ropa PO raz kolejny zaliczyła wizytę u chirurga. Znowu
odsączenie ropy, ale tym razem założył jej na kilka dni sączek i kazał
robić w daszym ciągu okłady, a antybiotyku znów nie przepisał. Dzisiaj
po południu miałam telefon od siostry. Była bardzo zdenerwowana.
Opowiadała, że w dalszym ciągu ropa się jej zbiera i sączy z piersi.
Boli ją dziurka po sączku i w ogóle cała pierś. Bardzo się martwi, nie
wie co dalej robić, do kogo się udać.
Żaden lekarz nie przepisał jej antybiotyku, a przecież powinien, skoro
tyle czasu jest jakiś stan zapalny, i ta ropa cały czas się zbiera. Jak
na złość teraz jest okres świąteczny, więc lekarze mają już urlopy.
Aha wyniki z usg i posiewu wyszły w normie

Chciałbym jej jakoś pomóc, ale nie mam pojęcia jak, co jej doradzić
Jeśli tylko przyszło Wam do głowy coś, co mogłoby jej pomóc, będę bardzo
wdzięczna za rady.

Pozdrawiam
Iza, która martwi się o siostrę

2. Data: 2003-12-24 14:58:02

Temat: Re: Może ktoś pomoże - sory długie
Od: "K" <konrad-w(usunto)@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izunia" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tyle czasu jest jakiś stan zapalny, i ta ropa cały czas się zbiera. Jak
> na złość teraz jest okres świąteczny, więc lekarze mają już urlopy.

Jesli objawy sa dalej niepokojace to sugeruje odwiedzic izbe przyjec w
jakims wiekszym szpitalu, gdzie jest dyzur chirurgiczny.

> Aha wyniki z usg i posiewu wyszły w normie

Posiew ropy w normie???????

K.

3. Data: 2003-12-24 17:26:49

Od: Izunia <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> Posiew ropy w normie???????

No, może nie określiłam tego fachowo, ale w każdym bądź razie posiew na
bakterie wyszedł ujemny.

Iza

4. Data: 2003-12-25 18:04:59

Temat: Re: Mo?e kto? pomo?e - sory d?ugie
Od: Josef Morko <j...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 24 Dec 2003 14:22:01 +0100, Izunia <i...@o...pl> wrote:

> [...]
>Opowiada?a, ?e w dalszym ci?gu ropa si? jej zbiera i s?czy z piersi.
>Boli j? dziurka po s?czku i w ogóle ca?a pier?. Bardzo si? martwi, nie
>wie co dalej robi?, do kogo si? uda?.
>?aden lekarz nie przepisa? jej antybiotyku, a przecie? powinien, skoro
>tyle czasu jest jaki? stan zapalny, i ta ropa ca?y czas si? zbiera. Jak
>na z?o?? teraz jest okres ?wi?teczny, wi?c lekarze maj? ju? urlopy.
>Aha wyniki z usg i posiewu wysz?y w normie
>
>Chcia?bym jej jako? pomóc, ale nie mam poj?cia jak, co jej doradzi?
>Je?li tylko przysz?o Wam do g?owy co?, co mog?oby jej pomóc, b?d? bardzo

Czolem!

Wedlug mnie,cale to leczenie ambulatoryjne Twojej siostry jest do ...
chrzanu. Jezeli zalozenie saczka nie pomoglo, to prawdopodobnie
ognisko ropne jest mocno rozgalezione, mozliwe, ze wielokomorowe.
Nalezaloby twoja siostre:
1. Polozyc do szpitala
2. Zrewidowac chirurgicznie sutek w znieczuleniu ogolnym (narkozie),
jezeli jest wiecej ognisk ropnych, wszystkie musza byc otworzone i
zalozone dreny.
3. Podczas operacji jeszczcze raz pobrac rope do badania
bakteriologicznego, jak tez wycinki do badania histopatologicznego, by
wykluczyc mozliwosc, ze polozem tego moglaby byc sprawa rozrostowa.
4. Podac szerokowachlarzowy antybiotyk (o szerokim spektrum), po
uzyskaniu posiewu ewntualnie zmienic na inny, lepiej dopasowany do
bakterii.
5. Nie zaszkodziloby sprawdzic przy okazji, czy siostra nie cierpi na
jakas ukladowa chorobe, ktora ewentualnie zaburza odpornosc organizmu.
A moze Twoja siostra bierze leki, ktore te odpornosc zmniejszaja (np.
jest po przeszczepie narzadu lub otrzymuje leczenie
przeciwnowotworowe?) To wszystko trzeba wyjasnic w szpitalu!

Pozdrowienia i mimo klopotow wesolych Swiat!

Waldek

Antybiotyk a alkohol
Kupie RU 486 - Mifegyne lub podobne
afty czy alergia??
sol w organizmie a raczej spory jego nadsmiar!!pytanie
Wypadanie włosów