Mycie zębów po ekstrakcji zęba

1. Data: 2007-11-18 10:30:33

Temat: Re: Mycie zębów po ekstrakcji zęba
Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

vitay wrote:
> Miałem właśnie usuwaną chirurgicznie zatrzymaną ósemkę no i założone szwy
> no ale nie wiem teraz kiedy powinieniem zacząć myć zęby. Na razie
> i tak by się nie dało bo wszystko zapuchnięte a może po zdjęciu szwów
> dopiero?

z osobistego doswiadczenia - przemywanie woda utleniona usuwa bakterie
beztlenowe, tak ze schodzi ropa. czyli plukanie ust woda.

p.s. zatrzymana 8semka sugeruje problemy z tarczyca, jesli dentysta nie
skierowal cie do endokrynologa to polecam sie tym zainteresowac we wlasnym
zakresie.(oczywiscie moga byc inne przyczyny, ale lepiej na zimne dmuchac,
bo brak instynktu opiekowania sie ranami sugeruje niedoczynnosc)

3. Data: 2007-11-18 11:47:59

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

vitay pisze 2007-11-18 12:20:

> [...]
> no ale nie wiem teraz kiedy powinieniem zacząć myć zęby. Na razie
> i tak by się nie dało bo wszystko zapuchnięte a może po zdjęciu szwów

Myć od razu, okolice rany najlepiej małą, bardzo miękką szczoteczką
(typu sensitive, są specjalnie dedykowane do utrzymania higieny po
zabiegach). Niemycie jest bardzo złym pomysłem - gromadzący się osad i
resztki jedzenia mogą nasilać stan zapalny i wydłużać okres gojenia.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

4. Data: 2007-11-19 17:37:32

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 18 Nov 2007 11:30:33 +0100, Piotr Curious Gluszenia Slawinski
wrote:

> p.s. zatrzymana 8semka sugeruje problemy z tarczyca,

Interesujace. A niby dlaczego? :)

m.
Marek Bieniek (mbieniek at epic pl)
Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

5. Data: 2007-11-19 17:50:36

Od: "vitay" <v...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Interesujace. A niby dlaczego? :)
>
> m.

No właśnie, ja nie widze objawów typowych na tarczycę

jakie znieczulenie podczas porodu bezpieczniejsze
Śmiertelna ofiara forum Borelioza?
Ortodoncja do znudzenia:)
czy tu jest racjonalne wyjasnienie..? (b12)
kontrolne RTG i in.