NAPOLEONKA NA KRAKERSACH

1. Data: 2002-11-29 11:57:20

Temat: NAPOLEONKA NA KRAKERSACH
Od: "Kleopatra" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich i na dobry poczatek weekendu podaję przepis na :

Napoleonka na krakersach

Składniki:
1 l mleka
1 kostaka Kasi
1 szklanka cukru
3 jajka
3 cukry wanilowe
1 szklanka mąki
2 paczki krakersów

Przyrządzenie:
Mleko podgrzać dodając kolejno Kasię, cukier, jajka i cukry waniliowe. Kiedy
wszystko bedzie już mocno ciepłe a Kasia sie rozpuści, stopniowo dodawać
mąkę. Normalne jest, że będą robiły się grudki, ale trzeba starać się je
rozgniatać. Kiedy zostanie ich jeszcze sporo a masa zgęstnieje zdjąc z ognia
i wymiksować. Na spód brytfanny ułożyć warstwę krakersów na to wylać masę
budyniową (jeszcze ciepłą) i na wierzch wyłożyć kolejną warstwę krakerów.
Odstawić do ostygnięcia. Potem wstawić do lodówki najlepiej na noc. Przed
podaniem posypać cukrem pudrem.
PS. Krakersy moga być zarówno słone jak i słodkie. Słone nadaja wyrafinowany
smak.
Smacznego

---

1. Data: 2002-11-29 12:20:15

Temat: Re: NAPOLEONKA NA KRAKERSACH
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kleopatra" <p...@p...onet.pl> napisała:
> Napoleonka na krakersach
>
> Składniki:
> 1 l mleka
> 1 kostaka Kasi
> 1 szklanka cukru
> 3 jajka
> 3 cukry wanilowe
> 1 szklanka mąki
> 2 paczki krakersów
>
> Przyrządzenie:
> Mleko podgrzać dodając kolejno Kasię, cukier, jajka i cukry waniliowe.

Dziwne to i niezbyt mi sie podoba... Jajka maja byc cale???
Nic nie trzeba ucierac przed dodaniem do mleka?

> Kiedy
> wszystko bedzie już mocno ciepłe a Kasia sie rozpuści, stopniowo dodawać
> mąkę. Normalne jest, że będą robiły się grudki, ale trzeba starać się je
> rozgniatać.

Wydaje mi sie, ze nie tedy droga.
Po co sypac make do mleka, skoro wiadomo, ze porobia sie grudki?
Chyba lepiej wymieszac make z mala iloscia zimnego mleka, dobrze
rozetrzec i dopiero potem wlac na gotujace sie mleko.

Zacytuje dla porownania inny podobny przepis z archiwum grupy,
autor: m...@p...onet.pl

CIACHO KOKOSOWE z elementami budyniu

Składniki:

2 paczki krakersów
2 paczki wiórków kokosowych
0,5 l mleka
2 żółtka
3/4 do 1 szklanki cukru
1 cukier waniliowy
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 łyżki mąki pszennej
1 margaryna

Żółtka ubić z połową cukru, cukrem waniliowym, mąkami i szklanką mleka.
Drugą szklankę mleka zagotować z resztą cukru, następnie dodać rozrobioną masę.
Tak przygotowany budyń ostudzić i połączyć powoli z margaryną.
Na koniec dodać 1 1/2 paczki wiórków kokosowych.
Krakersy przekładać cienką warstwą masy.
Masę na wierzchu posypać 1/2 paczki wiórków kokosowych.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-11-29 12:24:06

Od: "Kleopatra" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MIałam tylko taki przepis i zawsze tak robiłam - wychodziło dobre.
Jajka całe bo jak je dodasz do letniego mleka z cukrami to po ywmięszaniu
się rozejdą w masie, na pewno sie nie zetną w całości.
Dlam, nie super, jesli masz ochotę to wypróbuj.
A za Twój przepis b. dziekuje i spróbuje w najbliższej przyszłości
pozdrawiam
monia

---

1. Data: 2002-11-29 13:24:00

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kleopatra" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> podaniem posypać cukrem pudrem.
> PS. Krakersy moga być zarówno słone jak i słodkie. Słone nadaja

Robiłam napoleonkę na krakersach i powiem szczerze, że mnie nie smakowała.
No, ale nie to dobre co dobre.....
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2002-11-30 11:35:29

Od: "Kasia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć, ja robie bardzo podobną napoleonkę ale na herbatnikach zwykłych
"bebe" ( tylko tych wiekszych)
jajka ucieram z cukrem dodaję makę a potem wlewam rozpuszczoną margarynę
powstałą masę ucieram a mleko gotuję. Na gotujace mleko wlewam (mieszając)
to powstało z ucierania i robi sie masa budyniowa. Masę na herbatniki i
przykrywam wartswą herbatników. Posypuję cukrem pudrem zeby się rozpuścił
jak masa paruje i odstawiam do ostygnięcia najplepiej na noc. Można polać
polewą czekoladową- procez szybki i mało pracochłonny.
Pozdrawiam
kasia

1. Data: 2002-12-02 09:40:36

Od: "Kleopatra" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Droga Lillu
Dziękuje za Twój przepis, moja napoleonka sie chowa przy Twojej.
Wtpróbowałam w sobotę na andrzejkowej imprezie. Wszyscy się zachwycali.
Dzięki
Monika

> [...]
> Na koniec dodać 1 1/2 paczki wiórków kokosowych.
> Krakersy przekładać cienką warstwą masy.
> Masę na wierzchu posypać 1/2 paczki wiórków kokosowych.

---

1. Data: 2002-12-02 10:29:07

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dziękuje za Twój przepis, moja napoleonka sie chowa przy Twojej.
> Wtpróbowałam w sobotę na andrzejkowej imprezie. Wszyscy się zachwycali.

Moniko, ciesze sie bardzo, ze zaufalas nowemu przepisowi na
napoleonke i od razu zrobilas to ciasto :))
Moj udzial w sukcesie jest jednak niewielki, bo ja jedynie wygrzebalam
ten przepis z archiwum grupy i stwierdzilam, ze "ma rece i nogi" ;-)

Uwaga do tych, ktorzy maja jeszcze jakies watpliwosci:
na pewno warto zrobic to ciasto przynajmniej raz i osobiscie przekonac
sie, jak smakuje slone ze slodkim :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-12-02 10:54:29

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kleopatra" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Łooo!!! :-(
O czym tu mowa?? Napoleonka na krakersach, napoleonka na herbatnikach...
Ten świat musi zginąć... :-(
Pozdrawiam
Janusz

Popcorn raz jeszcze