Re: NAPOLEONKA NA KRAKERSACH

From: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: NAPOLEONKA NA KRAKERSACH
Date: Fri, 29 Nov 2002 13:20:15 +0100

Użytkownik "Kleopatra" <p...@p...onet.pl> napisała:
> Napoleonka na krakersach
>
> Składniki:
> 1 l mleka
> 1 kostaka Kasi
> 1 szklanka cukru
> 3 jajka
> 3 cukry wanilowe
> 1 szklanka mąki
> 2 paczki krakersów
>
> Przyrządzenie:
> Mleko podgrzać dodając kolejno Kasię, cukier, jajka i cukry waniliowe.

Dziwne to i niezbyt mi sie podoba... Jajka maja byc cale???
Nic nie trzeba ucierac przed dodaniem do mleka?

> Kiedy
> wszystko bedzie już mocno ciepłe a Kasia sie rozpuści, stopniowo dodawać
> mąkę. Normalne jest, że będą robiły się grudki, ale trzeba starać się je
> rozgniatać.

Wydaje mi sie, ze nie tedy droga.
Po co sypac make do mleka, skoro wiadomo, ze porobia sie grudki?
Chyba lepiej wymieszac make z mala iloscia zimnego mleka, dobrze
rozetrzec i dopiero potem wlac na gotujace sie mleko.

Zacytuje dla porownania inny podobny przepis z archiwum grupy,
autor: m...@p...onet.pl

CIACHO KOKOSOWE z elementami budyniu

Składniki:

2 paczki krakersów
2 paczki wiórków kokosowych
0,5 l mleka
2 żółtka
3/4 do 1 szklanki cukru
1 cukier waniliowy
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 łyżki mąki pszennej
1 margaryna

Żółtka ubić z połową cukru, cukrem waniliowym, mąkami i szklanką mleka.
Drugą szklankę mleka zagotować z resztą cukru, następnie dodać rozrobioną masę.
Tak przygotowany budyń ostudzić i połączyć powoli z margaryną.
Na koniec dodać 1 1/2 paczki wiórków kokosowych.
Krakersy przekładać cienką warstwą masy.
Masę na wierzchu posypać 1/2 paczki wiórków kokosowych.

Pozdrawiam
Lilla