[NFZ] Ze skierowaniem do innej przychodni

1. Data: 2006-03-17 20:53:44

Temat: [NFZ] Ze skierowaniem do innej przychodni
Od: "pawel_k" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

sytuacja wygląda tak: miałem skierowanie od lekarza domowego do przychodni
rehabilitacyjnej. Poszedłem do przychodni A mającej umowę z NFZ, gdzie
lekarz dał mi skierowanie na zabiegi. Niestety w przychodni A zabiegi robią
jedynie do godziny 14 a ja nie mam możliwości przez dwa tygonie urywać się z
pracy czy być na zwolnieniu. W związku z tym, Pani recepcjonistka w
przychodni A powiedziała, że ze skierowaniem które mam mogę iść na zabiegi
do dowolnej przychodni rehabilitacyjnej mającej umowę z NFZ. Poszedłem więc
do przychodni B w której godziny urzędowania mi odpowiadają. Niestety tam
Pani recepcjonistka stwierdziła, że na zabiegi może mnie zapisać jedynie na
podstawie skierowania od lekarza z poradni B. I tu powstaje moje pytanie:
czy przychodnia B mająca umowę z NFZ może odmówić mi wykonania zabiegów
mimo, że mam skierowanie od specjalisty mającego umowę z NFZ i na właściwym
druku? Bo w przychodni B nie umieli mi podać podstawy prawnej, powiedzieli
tylko, że "oni tak nie robią".

Pozdrawiam

P.

2. Data: 2006-03-17 22:00:25

Temat: Re: [NFZ] Ze skierowaniem do innej przychodni
Od: "Ewa" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pawel_k" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
właściwym
> druku? Bo w przychodni B nie umieli mi podać podstawy prawnej, powiedzieli

Mysle, ze nie (no chyba, ze nie ma juz miejsc, ale to tutaj chyba nie
wchodzi w gre?) Pracuje w przychodni rehabilitacyjnej i przyjmujemy
pacjentow ze skierowaniem od kazdego lekarza i z kazdej przychodni
oczywiscie pod warunkiem, ze na skierowaniu jest stempelek swiadczacy o
umowie z NFZ. Moim zdaniem polityka przychodni B to po prostu naganianie
sobie pacjentow do wlasnych lekarzy....

3. Data: 2006-03-18 06:10:05

Od: "gburek" <domik@epf_Bez_spamu_.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie mogą
zadzwoń do NFZ i powiedz, że masz problemy z rehabilitacją w miejscu "X"
następnego dnia idź na do nich na rehabilitację tylko pamiętaj o dresie :)

--
Dominik

4. Data: 2006-03-19 11:07:09

Od: VAD <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ewa napisał(a):

> [...]
> właściwym druku? Bo w przychodni B nie umieli mi podać podstawy prawnej,

Witam
W jednym przypadku placówka może odmówić wykonania świadczeń dla
pacjenta ze skierowaniem - o ile jest to świadczenie z grupy świadczeń
współfinansowanych a ta placówka nie ma podpisanej umowy z placówką
kierującą na świadczenie. O ile dobrze się orientuję , generalnie
świadczenia współfinansowane mieszczą się w zakresie diagnostyki (głowy
sobie nie dam uciąć :-)). W przypadku świadczeń z rehabilitacji taka
sytuacja nie zachodzi. Przychdnia ma obowiązek zrealizować skierowanie ,
niezależnie od tego skąd pochodzi ( z jakiego rejonu Polski). Argument "
my tak nie robimy" jest idiotyczny. Powinni robić tak jak mówi przepis.
pozdr.vad

zmiana skórna nad wargą
rozszerzone źrenice
kręgosłup