Nacjonaliści w Europie.

11. Data: 2018-11-11 17:34:51

Temat: Re: Nacjonaliści w Europie.
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-11 o 15:05, gazebo pisze:

> odpowiedz jest prosta, bo tak, czytam w tej chwili Achaje, Polacy,
> myslacy, ze wszystko wiedza i potrafia, ciekaw jestem zakonczenia,
> zostaly mi dwa tomy

Księżniczkę Achaje? Niedawno skończyłem słuchanie ostatniego tomu
audiobooka. Tym lepsza ona od większości Polaków że chociaż umarła wolna.

12. Data: 2018-11-13 06:11:37

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11/11/2018 o 16:34, Trybun pisze:

> Księżniczkę Achaje? Niedawno skończyłem słuchanie ostatniego tomu
> audiobooka. Tym lepsza ona od większości Polaków że chociaż umarła wolna.

akuratnie to Pomnik Cesrzowej Achai

--
gazebo

13. Data: 2018-11-13 08:09:10

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-13 o 06:11, gazebo pisze:

> akuratnie to Pomnik Cesrzowej Achai

To już zupełnie inne klimaty od Księżniczki. Tu już trudno o rozważania
czy niewola w domu rodzinnym i prześladowania przez "bliskich" to coś
lepszego od niewoli u zadeklarowanego wroga.

14. Data: 2018-11-13 20:10:29

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13/11/2018 o 07:09, Trybun pisze:

> To już zupełnie inne klimaty od Księżniczki. Tu już trudno o rozważania
> czy niewola w domu rodzinnym i prześladowania przez "bliskich" to coś
> lepszego od niewoli u zadeklarowanego wroga.

dlatego napisalem o Polakach, nie wiem co bedzie w kolejnej, trzeciej,
czesci sagi bo mam tylko pierwszy tom, kiedys czytalem Jamesa Jonesa,
uwzialem sie zeby zlapac 'Dlugi tydzien w Parkham, ja nie znam
Ziemkiewicza, podoba mi sie jak zmienia realia w ramach polskiej
rzeczywistosci we swoich ksiazkach, moim zdaniem nie dalo sie tego
zaplanowac

--
gazebo

15. Data: 2018-11-14 08:34:51

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-13 o 20:10, gazebo pisze:

> [...]
> Ziemkiewicza, podoba mi sie jak zmienia realia w ramach polskiej
> rzeczywistosci we swoich ksiazkach, moim zdaniem nie dalo sie tego

Widać źle zrozumiałem intencje, myślałem że przytoczyłeś Achaję ze
względu na drastyczność metod stosowanych w tamtym świecie wobec
niewolników. I oczywiście wszystko w kontekście dyskutowanego braku
wolności człowieka w dzisiejszej Polsce.

16. Data: 2018-11-14 17:46:18

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14/11/2018 o 07:34, Trybun pisze:

> [...]
> niewolników. I oczywiście wszystko w kontekście dyskutowanego braku
> wolności człowieka w dzisiejszej Polsce.

to w pierwszej czesci sagi

--
gazebo

17. Data: 2018-11-14 22:43:50

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.11.2018 o 20:10, gazebo pisze:
> kiedys czytalem Jamesa Jonesa, uwzialem sie zeby zlapac 'Dlugi tydzien
> w Parkham

I co, udało się w końcu?
BTW: w Parkman.

Ewa

18. Data: 2018-11-15 20:12:42

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14/11/2018 o 21:43, FEniks pisze:

> I co, udało się w końcu?
> BTW: w Parkman. [dziekuje]
>
> Ewa
o tak, nie byl juz na tyle popularny w bibliotece, jeden egzemplarz,
stare czasy, wczesniej zdobylem tasme do odsluchania, ale ja to tak nie
umiem, milo bylo czytac bedac nastolatkiem jak zmienia sie postrzeganie
chociaz wtedy absolutnie tego nie rozumialem

--
gazebo

19. Data: 2018-11-15 23:27:09

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.11.2018 o 20:12, gazebo pisze:

> [...]
> nie umiem, milo bylo czytac bedac nastolatkiem jak zmienia sie
> postrzeganie chociaz wtedy absolutnie tego nie rozumialem

Ja pewnie też nie. Dla mnie wtedy najważniejszy był wątek wiadomo jaki.

Ewa

Hajka Waltz na wylocie - kolejna wtopa.
Bard Solidarności :-\
Niemcy wydali 2 mln dolarow na midterms