Nadwzorcznosc u dziecka (7 miesiecy)

1. Data: 2003-11-07 13:00:48

Temat: Nadwzorcznosc u dziecka (7 miesiecy)
Od: "travis" <d...@e...pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Stwierdzono nadwzrocznosc i zwiazana z nia koniecznosc
noszenia okularow. Slyszalem, ze taka wada charakteryzuje
wiekszosc dzieci w tym wieku. Czy wada moze zaniknac
w wyniku noszenia szkiel i czy sa one konieczne?
Pozdrawiam,
Darek

2. Data: 2003-11-07 18:00:24

Temat: Re: Nadwzorcznosc u dziecka (7 miesiecy)
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "travis" <d...@e...pg.gda.pl> napisał w wiadomości
> noszenia okularow. Slyszalem, ze taka wada charakteryzuje
> wiekszosc dzieci w tym wieku. Czy wada moze zaniknac
> w wyniku noszenia szkiel i czy sa one konieczne?

Z własnego doświadczenia powiem, że lepiej jest, jeśli dziecko nosi okularki
jak najwczesniej. Ja mam wade wrodzoną (jako dziecko nosiłam +5 i +7
dioptrii). Długo nikt nie wykrył jej u mnie, a chodziłam wciąż z zaropiałymi
oczami i potykałam się o wszystko. W wyniku noszenia pokularów od 5. roku
zycia wada zmniejszyła się po ok. 10 latach do +2 i +2,5 dioptrii.
W zasadzie juz od szkoły sredniej nosze okulary tylko do czytania i nie
przeszkadza mi to w normalnym funkcjonowaniu - np.w prowadzeniu auta.

pozdr

cherokee

3. Data: 2003-11-07 22:55:11

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiekszosc dzieci w tym wieku. Czy wada moze zaniknac
> w wyniku noszenia szkiel i czy sa one konieczne?

Tak, z nadwzrocznosci mozna wyrosnac, czyli wada moze sie wyzerowac.
Oczywiscie musza do tego byc spelnione odpowiednie warunki, jednym z nich
jest jak najwczesniejsze noszenie korekcji okularowej. Dlatego, jezeli
okulista uzna to za koniecznosc proponuje tego nie zaniedbywac.

casus

in vitro - ocena zapolodnionych komorek
Astygmatyzm
Pończochy Pani Teresy na żylaki...Ktoś używał??
Jak wybielic zeby ?
chorchinaldin h