Nalewki pytanie

1. Data: 2003-12-27 14:21:32

Temat: Nalewki pytanie
Od: "fotkom" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czytalem sobie podrecznik wyrobu nalewek
i tak sie zaczalem zastanawiac
w przepisach czasami jest
1 l spirytusu
1 l wodki
2 l wody (przykladowe wartosci)

i pytanie:
czemu wodka a nie wiecej spirytusu i wody?
wodka w jakis sposob zmienia smak? wplywa na tworzona nalewke?
Z gory dziekuje za odpowiedz
Pozdrawiam
FotkoM

1. Data: 2003-12-29 11:31:44

Temat: Re: Nalewki pytanie
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

fotkom wrote:

> [...]
>
> i pytanie:
> czemu wodka a nie wiecej spirytusu i wody?
> wodka w jakis sposob zmienia smak? wplywa na tworzona nalewke?

Nalewki robię wg przekazów ustnych. Według tychże przekazów woda
jest wogóle zakazana. Moc nalewki reguluje się ilością owoców soczystych

i wódką. Pogardliwe powiedzenie o "chrzczeniu" napojów pewnie ma
jakąś podstawę :-) Nie powiem, czy te chrzczone są naprawdę gorsze, bo
nigdy takich nie robiłam, natomiast to coś, co w sklepach figuruje pod
nazwą
"nalewka babuni" jest zdecydowanie gorsze od wszystkiego innego, czego
miałam okazję próbować.

Krycha

1. Data: 2003-12-29 15:04:57

Od: "fotkom" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> Nalewki robię wg przekazów ustnych. Według tychże przekazów woda
> jest wogóle zakazana. Moc nalewki reguluje się ilością owoców soczystych
>
> i wódką.

Czyli w ogole nie uzywasz spirytusu?
Tylko wodka i owoce?
Pozdrawiam
FotkoM

1. Data: 2003-12-30 12:47:10

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

fotkom wrote:

> soczystych i wódką.
>
> Czyli w ogole nie uzywasz spirytusu?
> Tylko wodka i owoce?

Spirytus, wódka i owoce. Nie używam wody. Sama wódka z owocami też
może być, ale w przypadku owoców suszonych albo niesokowych
(orzechówkę robię z 45% wódki).

Krycha

Przyprawy
Menu weselne