Nasza śródziemnomorska zima

1. Data: 2000-01-11 21:23:53

Temat: Nasza śródziemnomorska zima
Od: "Beata" <B...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nasza kochana zima nie jest pierszą z rzędu o podobnych parametrach i
pewno nie ostatnią. W 1997 , pamiętnym (dla mnie) roku o przedziwnej porze w
grudniu zakwitły u mnie pełniki europejskie i wyszedł z ziemi pióropusz
lilii , a w lutym!!! odkryłam kwiaty fiołków .Wydawało mi sie to jakimś
mesjańskim zjawiskiem lub zapowiedzią końca świata.Nic takiego nie miało
miejsca jak wiadomo.

W tym roku zaskakujace jest to , że rośliny okrywowe zypełnie nie
straciły pod śniegiem barwy i przynajmniej wyglądają jak żywe , znów z ziemi
o nietypowej porze wyszły pędzone holenderskie lilie ale co gorsza najlepiej
się mają KRETY. Pacykowany przeze mnie trawnik przed domem po raz pierwszy
wygląda jak mały cmentarzyk.Ręce opadają.

Pocieszam się jednak że być może dzięki zmianom klimatycznym przeżyją
moje Frezie (nieopacznie posadzone we wrześniu zgodnie z fiszką od
niedoinformowanego sprzedawcy).Poza tym niezadowolonym polecam otwarcie okna
, zamknięcie oczu i glębokie wdechy . czuje się wiosnę i zapach ziemi.

Benata

1. Data: 2000-01-13 09:52:57

Temat: Odp: Nasza śródziemnomorska zima
Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Beata <B...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:85ilqr$nh1$...@h...uw.edu.pl...

> [...]
okna
> , zamknięcie oczu i glębokie wdechy . czuje się wiosnę i zapach ziemi.

Ciekawość bierze, gdzie się to czuje? W Katowicach lekki mrozik, resztki
powłoki lodowej, tyle że słońce świeci.

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-01-13 10:01:41

Temat: Re: Odp: Nasza śródziemnomorska zima
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

basia wrote:
> Ciekawość bierze, gdzie się to czuje? W Katowicach lekki mrozik,

W Katowicach pewnie nie czujesz, bo zapach wiosny jest zabijany przez
dym z kominow hut, fabryk, elektrowni :-) U mnie w Rybniku tez wiosny
nie czuc, ale to moze z tego samego powodu co w Katowicach :-)

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

1. Data: 2000-01-13 13:51:19

Temat: Re: Nasza śródziemnomorska zima
Od: "Andrzej Burcek" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Koterba napisał(a) w wiadomości: <3...@r...pl>...

>W Katowicach pewnie nie czujesz, bo zapach wiosny jest zabijany przez
>dym z kominow hut, fabryk, elektrowni :-) U mnie w Rybniku tez wiosny
>nie czuc, ale to moze z tego samego powodu co w Katowicach :-)

U mnie w Żorach jak wyżej, ale jeśli się bardzo czegoś pragnie,to nie ma
rzeczy niemożliwych(fatamorgana?)
Andrzej

1. Data: 2000-01-14 10:33:40

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie na wschodzie kraju tez wiosne slabo czuc. Na szczescie mamy tu -
oklice Lublina - troche lepsze zimy. Snieg jeszcze lezy nawet na polach. Na
Roztoczu jest podobno jeszcze lepiej,. Wczoraj slyszalem w radio, ze w lesie
maja tam 30 cm "bialego", wiec nawet na narty mozna.
U mnie pozna jesienia kwitly -tylko na szczytach galazek - w tym roku
forsycje. Teraz przekwitaja niektore wrzosce, ale juz szykuja sie nastepne.
Krety w tym roku zrobily troche mniej szkod, niz w poprzednim, ale sa...
Natomiast jak bywam na zachodzie kraju - rzeczywiscie, tam zima jest
srodziemnomorska. Wspolczuje.
pik

1. Data: 2000-01-18 09:33:50

Od: "Wł. Szafran" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A w Rudzie Śląskiej wczoraj o 21,00 jeden raz porządnie zagrzmiało!!! Coś
niesamowitego!

Włodek Szafran

1. Data: 2000-01-18 09:59:15

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wł. Szafran" wrote:
> A w Rudzie Śląskiej wczoraj o 21,00 jeden raz porządnie zagrzmiało!!! Coś
> niesamowitego!

Tylko raz? W Rybniku byla regularna, polgodzinna burza z blyskawicami,
grzmotami i zamiecia sniezna. Rewelacja! To bylo na prawde niesamowite!
Na szczescie powylaczalem sprzet RTV. kolega z pracy stracil "satelite".

1. Data: 2000-01-18 10:06:43

Od: "JaS" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Koterba <k...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@r...pl...
> [...]
niesamowite!
> Na szczescie powylaczalem sprzet RTV. kolega z pracy stracil

podobnie bylo we Wroclawiu - grzmialo i blyskalo jak w czerwcu :)

JaS

1. Data: 2000-01-18 10:06:43

Od: "JaS" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
"satelite".

podobnie bylo we Wroclawiu - grzmialo i blyskalo jak w czerwcu :)

nasiona florpaku-stratyfikacja
arbuzy
Ogrody a Feng Shui (ksiazka(
czy to jest ekologicznie?